• Ad
  • אסטון מרטין חשפה את המנוע שיניע את מכונית העל המדוברת שלהם. הוא פותח על ידי קוזוורת' בטכנולוגיות שלקוחות ממסלולי הפורמולה 1, והוא "מוציא" 1,000 כ"ס ללא הגדשה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    1000 כ"ס בדיוק. זה ההספק שמייצר מנוע ה-V12 החדש שחשפה אסטון מרטין, אשר יניע בעתיד את 'ואלקירי' – ההיפרקאר האולטימטיבית של החברה אשר תעלה בקרוב על פס הייצור. מה שמרתק באמת זה שההספק המסחרר הזה מופק ללא הגדשה מכל סוג, וזה רק חלק מההספק הכולל של יחידת הנעה שתשלב גם מערכת סיוע חשמלית (KERS). היחידה המשולבת תספק 1,130 כ"ס, ואנחנו מדברים על הישג הנדסי מרשים לכל הדיעות.

     

     

    תקנות איכות הסביבה מחמירות משנה לשנה והן אילצו את תעשיית הרכב לבצע חישוב מסלול מחדש. הפתרון הפשוט והזמין ביותר שנמצא לבעיה הוא שימוש בהגדשה, לרוב טורבו. מה שנכון במשפחתית שלכם נכון פי כמה וכמה במכוניות ספורטיביות, שלא לדבר על מכוניות-על, שבכל פעימת מנוע שלהן נופח עוד עץ את נשמתו ביער.

    יצרניות מכוניות העל והמכוניות הספורטיביות מאד, הצליחו, באמצעות ההגדשה, גם לעמוד בתקנות זיהום האוויר וגם  לחלץ מן המנועים הספקים שנחשבו עד לפני עשור כבדיוניים.

    פרארי, למבורגיני וגם אסטון מרטין (למשל ב'ואנטג" החדשה), כמו טובות אחרות, נאלצו אמנם להתמודד עם חריגה ממסורת מפוארת של עשרות שנות ייצור של מנועים אטמוספרים עם תצורה וצליל ייחודיים, אבל נדמה שמסורת לחוד והספקים מרשימים לחוד, מה שמדבר זה "למי יש חותר חזק".

     

     

    פרויקט אסטון מרטין ואלקרי הוא למעשה ליצור מכונית פורמולה 1 חוקית לכביש, ולא משנה מה המחיר שלה. אנשי אסטון מרטין גייסו את הידע שצברו בקבוצת הפורמולה 1 שמשותפת להם ול'רד בול', ולצורך פיתוח המנוע הם רתמו את סדנת קוזוורת' – סדנת מירוצים נודעת עם עשרות שנות ניסיוןן, בין היתר גם כיצרנית מנועים לפורמולה 1, בתקופה שלפני התגבור החשמלי והחזרה לשימוש בטורבו.

    לפתוח רמקולים

    מנוע ה-V12 נבנה בעבודת יד, ונחסוך מכם פרטים טכניים אודות גל הארכובה המגולף שלו (שלוקח חצי שנה לייצר אותו) או על סעפת היניקה שבנויה מסיבי פחמן כדי להגיע לשורה התחתונה, הנתונים. 1,000 כוחות הסוס מתקבלים ב-10,500 סל"ד ממנוע בנפח 6.5 ליטר, וזה מסתכם ביחס משקל הספק קיצוני של 154 כ"ס לליטר. לא מן הנמנע שזה ההספק הגבוה ביותר שהופק אי פעם ממנוע של מכונית חוקית לכביש, כמובן ללא עזרת מגדש כלשהו. לשם השוואה, בעידן מנועי ה-3.0 ליטר האטמוספריים בפורמולה F1, לפני כעשור, נעו ההספקים סביב 800 כ"ס. בבוגאטי, כדי להוציא הספק כזה ממנוע ה'וירון' נדרשים 4 מגדשי טורבו.

     

     

    אם כבר נכנסים להשוואות הנה נתון מעניין: מנוע ה-V12 של ואלקירי שוקל 206 ק"ג לעומת 97 ק"ג ששקל מנוע ה-V10 בנפח 3.0 שיצרה קוזוורת' לפני כעשור עבור קבוצת הפורמולה 1 שלה. בהתחשב בהכפלת הנפח (שמוסיף משקל לבלוק ושלל חלקי המנוע) ובתוספת הצילינדרים, המנוע המודרני אפילו קל יותר באופן יחסי. ההישג הזה מרשים גם בהתחשב בעובדה שבשונה ממנועי פורמולה 1, שאורך החיים שלהם נמדד בשעות מנוע קצובות, המנוע של ואלקירי אמור לשרוד לפחות כמה עשרות אלפי ק"מ, וזאת אחת הסיבות לכך שמנתק ההצתה נמצא כבר ב-11 אלף סל"ד בלבד.

    מכירה קולית

    אנשי אסטון מרטין מתגאים בכך שהמנוע החדש עומד בתקני זיהום האוויר המחמירים למרות נתוניו יוצאי הדופן. תרשו לנו להסתייג ולהניח שמה שמסייע לעמוד בתקנים זה שימוש במערכת התגבור החשמלי שנוספה למנוע והופכת אותו למערכת הנעה היברידית. הנחמה היא שבשונה ממכוניות פורמולה 1 מסורסות הסאונד של ימינו, וכפי שתשמעו בסרטון, לואלקירי יש צליל של מכונית פורמולה "של פעם", לפני עידן הסירוס. אם הנתונים הטכניים לא שכנעו אתכם, לפחות הסאונד יכול לגרום לאוליגרכים מביניכם לרשום צ'ק על יותר מ-3 מיליון דולר תמורת ואלקירי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מבצע ואלקירי: המנוע החדש של אסטון מרטין מפיק 1,000 כ"ס

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.