• Ad
  • MG 3 היא אחת ממכוניות הסופר-מיני הכי פחות יקרות שמוצעות בישראל, והעיצוב החיצוני שלה נעים מאד לעין. הנדסת אנוש וביצועים הם לא הצד החזק שלה, השימושיות דווקא כן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סאיק, יצרנית המכוניות הגדולה ביותר בסין, היא גם היחידה שטרחה עד עתה למכור מכוניות בישראל באופן רציף ומושקע באופן יחסי, כלומר עם אולמות תצוגה נפרדים ומגוון של שלושה דגמים.

     

     

    אבל אחת הסיבות שבגללה רובנו לא שמע מעולם על 'סאיק' היא שהיא נחבאת במערב תחת המותג הבריטי הקלאסי MG אשר חדל להתקיים כמותג עצמאי באמצע שנות ה-70 של המאה הקודמת.

    MG נחשב לסמל מעורר השראה עבור חובבי רכב, בעיקר בבריטניה, ולכן נותר בחיים על גבי מכוניות מתוצרת רובר, אלא שגם רובר עצמה צללה אל מצולות המותגים הנשכחים לאחר שב.מ.וו. – הבעלים שלה משנת 94, החליטה להפסיק להפסיד שם כסף ומכרה אותה לחבורת נוכלים בשנת 2000.

    לאחר הרפתקאות שלא זה המקום לפרטן אוחדו שרידי רובר, כולל רוב המותגים של קבוצת בריטיש ליילנד (לא כולל 'מיני') תחת כנפי 'סאיק' (למעשה תחת חברת בת שלה שנקראת 'נאנג'ינג אוטומוביל'), ומזה כשש שנים שהיא מייצרת מכוניות באנגליה ובסין באמצעות חברה שנקראת MG Motor .

    ככלל, יצרניות הרכב הסיניות בקושי מספיקות לספק את הביקוש בשוק הרכב הביתי שלהן, שהוא לא רק הצומח ביותר בעולם אלא גם זה שהפך לגדול ביותר, ולכן יצוא של מכוניות אל מחוץ לסין לא עמד עד כה בראש סדר העדיפויות שלהן. אלא שכל זה משתנה כעת בקצב מהיר עם מספר דגמים חדשים ומעניינים אשר צפויים לנחות אצלנו במהלך השנתיים הקרובות תוך שוודאי יעוררו עניין רב במותג הבריטי הוותיק.

    MG3 נולדה מחדש בשנת 2013 כמכונית האצ'בק בגודל סופר-מיני על-גבי פלטפורמה סינית חדשה יחסית, אך מיושנת טכנולוגית, וכאשר נהגנו עליה בנסיעת מבחן לפני כשנתיים כלל סעיף ה"בעד" את העיצוב החיצוני ואת המחיר, ובסעיף ה"נגד" הצטופפו פחות או יותר כל הדברים האחרים.

    בהיעדר תיבת הילוכים אוטומטית, עם מותג לא מוכר ש"ירידת הערך" שלו לא ברורה אבל גם לא מעודדת, עם יכולות דינמיות לא מצטיינות והנדסת אנוש בעלת אוריינטציה סובייטית (למרות העבודה הרבה שהושקעה על-ידי מהנדסים בריטים) הדור הראשון של MG3 בישראל לא יכול היה להתמודד מול מכוניות אירופאיות ויפניות מתקדמות.

    MG3 מתמודדת בקטגוריה של סיאט איביזה וטויוטה יאריס, כשהמתחרה הטבעית ביותר שלה היא דאצ'יה סנדרו, ולפני מספר חודשים היא עברה מתיחת פנים ראשונה וחשובה שבמהלכה זכתה למנוע בנזין משודרג ומותאם לתקינת אירו 6, לכמה נגיעות עיצוביות ששיפרו את מה שממילא הייתה אחת הנקודות החזקות שלה – העיצוב החיצוני – וגם לכיול מחדש של מערכת המתלים.

    יבואנית קבוצת פיג'ו-סיטרואן, שהיא גם היבואנית של MG, עברה בינתיים אל משכנה החדש שבין ראשל"צ לפלמחים והקימה אולם תצוגה חדש, ואת הרוח הרעננה הזאת מלבה מעתה תג מחיר מאד אטרקטיבי של 55 אלף שקלים אשר מוגדר אמנם כ"מחיר מבצע" אבל מייצג את מחיר המחירון בפועל.

    המשמעות היא ש-MG3 כיום היא אחת המכוניות החדשות הכי פחות יקרות שמוצעות למכירה בישראל, ולכן לפני כל דבר אחר, ובאופן חריג, צריך לדבר על המחיר עוד לפני שמדברים על המכונית.

    מחיר

    פלח השוק של מכוניות ידניות הוא לא להיט בישראל (אגב, MG3 מוצעת בעולם גם עם תיבת הילוכים רובוטית, אבל זאת לא התאימה עד כה לשוק שלנו), ולכן גם תג מחיר מאד אטרקטיבי לא מספיק כדי לעשות את העבודה עבור רוב הלקוחות.

    הצעת המחיר של MG מתייחסת ל"מחיר מזומן", וזאת בעידן שבו רוב מחירי המחירון הרבה פחות קשיחים מאשר בעבר וכל לקוח יכול להשיג הטבות שונות באולמות התצוגה של כמה מן המתחרות.

    יבואני MG מבטיחים "טרייד-אין במחיר מחירון" כעבור החל משנתיים מיום הרכישה, אם כי ההצעה הזאת מוגבלת למי שרוכש דגם אחר של MG (ומצד שני בעוד שנתיים צפויים כאן דגמים מאד מעניינים, כאמור).

    מחירה של MG3 כולל חמש שנות אחריות מלאה (מהן 2 של היצרנית ו-3 בתנאים זהים אך בחסות היבואן), ורמת האבזור הבסיסית מעניקה מערכת מיזוג עם בקרת אקלים, חיישני לחץ אוויר בצמיגים וארבעה מרימי חלונות חשמליים. רמת האבזור הגבוהה יותר כוללת גם דיפון עור לגלגל ההגה, חיישני תאורה וגשם, בקרת שיוט, חיבוריות BT, חיישני רוורס, שליטה מההגה על מערכת השמע, וכן "חבילת ספורט" (חישוקי סגסוגת, ספויילר אחורי ועוד). כל אלה מעלים את מחיר המכונית ב-5,000 ש"ח (וזאת גם הגרסה שעליה נהגנו).

     

     

    אחת המגבלות של MG3 היא שבגלל עיצוב הדאש בורד שלה אין אפשרות להתקין בה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, ולכן גם אין מה לדבר על מערכת ניווט או מצלמת רוורס.

    עיצוב, שימושיות

    כאמור, אחת החוזקות של MG3 בדור הנוכחי שלה היא העיצוב החיצוני, ועל אף שלא מדובר באלפא-רומיאו זאת בהחלט מכונית מאד ייחודית ונאה, עם פרופורציות טובות, ועם הצביעה הנכונה היא אפילו מסובבת ראשים. מתיחת הפנים עידנה וליטשה את החזית ואת הירכתיים, והגרסה המאובזרת נראית מודרנית כשהיא מתגלגלת על חישוקי סגסוגת נאים.

    MG3 היא מכונית שלא תבייש את מי שמחנה אותה בחניה שלו אלא דווקא תעורר עניין, והדבר המבאס בה הוא שמחלקת העיצוב השקיעה את כל האנרגיות שלה בעיצוב החיצוני ולא נותרו לה די כוחות לעצב סביבת נהג טובה.

    צריך לומר לזכותו של הקוקפיט שהוא לא מתוחכם ולא מתחכם: הכל מונח במקום, ברור לעין וברוב המקרים גם נוח לשימוש. בנוסף, העיצוב שלו עגלגל ונעים מאד למראה ולמגע.

    מצד שני, כאשר מתיישבים מול ההגה קל להיזכר בשנות התשעים העליזות, ימים שבהם גלגל הגה לא התכוונן למרחק, המושבים לא הציעו תמיכה מספקת לגוף ולכף רגל שמאל לא היה מדרך שמאפשר לנהג לתמוך את עצמו כנגד המושב בעת נהיגה.

    הכי חבל שמתיחת הפנים לא שיפרה את התפעול המאד לא טוב של מערכת השמע וחיבור ה-BT, ובסך הכל מתקבלת סביבת נהג שארגונומיה (הנדסת אנוש) היא לא התכונה החזקה שלה, וחבל.

     

     

     

    הפלסטיקה חסונה למראה אך מיושנת למגע, והמכונית משדרת תחושת איכות בינונית למדי עם מגבים חורקים, מתג הפעלה לא מתפקד למראת הצד השמאלית ומיני ריג'קטים שדי נדיר למצוא בימינו. בעוד שעל המראה המרכזית הקטנה אפשר להתגבר – לא ברור אם אפשר יהיה לכייל את מיזוג האוויר כך שיפיק את מידת החום/קור הרצויה: בימים הקרים שבהם אני נהגתי נאלצתי לשנות את מצב החימום כל 30 שניות כדי שלא לקפוא או להיחנק מחום.

    המרחב הפנימי מלפנים טוב, ומאחור קל להושיב שני נוסעים מבוגרים (או לדחוס שלושה) שיזכו למרחב עדיף על-פני כל מכונית אחרת בטווח המחירים הזה. גם תא המטען מרווח ושימושי יותר מזה שמוצע ברוב מכוניות הסופר-מיני הזולות או היקרות.

    התנהגות, נוחות נסיעה

    כיול המתלים של MG3 בוצע – כך לטענת היצרנית – בידי מהנדסים בריטים מיומנים, אולם אלה ניסו כנראה לייצר תחושה ספורטיבית ולא התעמקו יותר מידי בסעיף הנוחות. התוצאה היא מכונית נוקשה וקופצנית שיכולה לענג חבר'ה צעירים ונלהבים וליצור אצלם תחושה כאילו שהם נוהגים במהירות גבוהה מזו שמבטיח מד המהירות.

    "שיכוך החזרה" – כלומר היכולת של המתלים לנטרל את המהלך הטבעי של קפיצת המכונית כלפי מעלה לאחר נחיתה לתוך מהמורה, הוא הסעיף שאותו פיספסו המהנדסים יותר מכל, כך שהתוצאה היא מכונית בעלת התנהגות כביש בינונית ומטה כאשר היא מנסה להפגין את כישוריה על כביש מפותל או משובש. המצב משתפר מעט כאשר המכונית בתפוסה מלאה, אבל בכל מקרה ומכל הסיבות עדיף לנהוג בה במהירויות חוקיות.

     

     

    ההיגוי, אגב, מפתיע לטובה מצד אחד – הוא מדויק ובעל משוב לא רע במהירויות נסיעה, אבל צריך לקחת בחשבון שהגברת ההיגוי צנועה מאד וזה עלול להקשות על בעלי ידיים עדינות שנאלצים לתמרן הרבה בחניות. נוחות הנסיעה נפגמת ראשית לכל בגלל הנטייה של המכונית לקופצנות והנוקשות שלה, אבל גם בגלל איכות הרכבה בינונית שגורמת למגוון רעשים, בהם רעשי רוח, צמיגים ודרך.

    ביצועים, בטיחות

    מנוע ה-1.5 ליטר האטמוספירי פותח אמנם לא מזמן על-ידי מחלקת הפיתוח של סאיק (או אחת מחברות הבת שלה) אבל הוא לא שייך לדור הנוכחי של מנועי בנזין מודרניים, לכל הפחות מבחינת היכולות והביצועים. ההספק שלו צנוע (106 כ"ס) וגם המומנט (14 קג"מ), וכדי להוציא ממנו את המיץ צריך לקחת אותו לסל"ד גבוה ולערבל לא מעט את ההילוכים (עם בורר בעל מהלך ארוך ולא מדויק).

    גם כאשר היא עמוסה לעייפה MG3 תספק את הסחורה – היא לא זריזה במיוחד אבל גם לא קצרת נשימה, אבל כדי להתקדם בקצב מהיר צריך ללחוץ ולהתאמץ, מה שהתבטא, במקרה שלי, בתצרוכת דלק לא מעוררת השראה של 10.8 ק"מ לליטר. לא טוב.

    MG3 לא מציעה אף מערכת סיוע לנהג, לכל היותר אפשר להתקין בה 'מובילאיי', ובמבחן הריסוק של EuroNCAP שנערך לה בשנת 2014 היא קיבלה 3 כוכבים בלבד (לפי הדרישות הפחות מחמירות שנהגו אז).

    שורה תחתונה

    כדי לקבוע אם MG3 היא מכונית הסופר-מיני המשתלמת ביותר בישראל צריך לעמת אותה ראש בראש מול דאצ'יה סנדרו אשר ניצחה כמה מסעיפי המבחן ההשוואתי שערכנו למכוניות הכי פחות יקרות בישראל.

    מתיחת הפנים שעברה לפני מספר חודשים עשתה אותה למכונית מעט יותר מעודנת מכפי שהייתה קודם לכן, ותג המחיר הנוכחי שאיתו היא מוצעת הוא בהחלט "הוגן ומעניין". שאלת 55 אלף השקלים היא האם לקנות מכונית חדשה או משומשת בסכום הזה, או אם להוסיף כעשרת אלפים שקלים ולקנות מכונית יותר מודרנית ומאובזרת, וכאן אין לנו תשובה חד משמעית.

    MG3 היא מכונית מאד נאה, היא שימושית ומרווחת יחסית, והיא מציעה תמורה טובה למחיר. זאת לא מכונית מפנקת והיא לא מעניקה תחושה מודרנית ומהוקצעת, אבל בגזרת המחיר שלה יש לה רק מתחרה אחת, שנראית פחות טוב ממנה.

    דבר אחד ברור: מדובר בסנונית ראשונה למותג שעוד נשמע עליו לא מעט בשנים הבאות.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מבחן ל-MG 3: שאלה של מחיר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.