• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לקראת פתיחת יום העיתונות הראשון של תערוכת לוס אנג'לס פרסמה הבוקר מאזדה תמונות רשמיות ופרטים רשמיים אודות מאזדה 3 החדשה, אשר נראית כמו המכונית הקומפקטית הסדרתית המעניינת ביותר בעולם כרגע, לפחות בקרב יצרניות מסה.

     

     

    כצפוי, 3 החדשה תהיה המכונית הסדרתית הראשונה שתונע באמצעות מנוע ה'בנדיז' החדיש והפטנטי של החברה – מנוע ששורף בנזין אבל נהנה מן הנצילות הגבוהה יותר של מנוע דיזל. מנוע 'בנדיז' הוא אולי החידוש המרתק ביותר במכונית הזאת אבל ממש לא היחיד. הדור החדש של מאזדה 3 הוא הראשון שבו תוצע המכונית הזאת גם עם מערכת הנעה כפולה, אולי כדי לתת קצת בראש לסובארו בארה"ב ולאאודי באירופה.

    הדבר הראשון שמושך את העין בתמונות הרשמיות של היצרנית הוא עיצוב חיצוני יוצא דופן. מאזדה 3 הייתה אמנם המכונית הקומפקטית היפה והמיוחדת ביותר בקטגוריה שלה עוד מאז השקת הדור הראשון שלה, בשנת 2003, אבל הפעם נראה שמעצבי החברה הלכו צעד גדול קדימה עם קימורים מאד ייחודיים שיוצרים רושם של מכונית יוקרתית ונאה במיוחד.
    כרגיל, מאזדה 3 תיוצר בשתי גרסאות מרכב: גרסת סדאן אשר מסווה היטב את תא המטען הנפרד שלה בתוך קימורי הגוף, ותצורת האצ'בק 5 דלתות. העיצוב החיצוני, כך מוכרים לנו אנשי הירושימה, הוא "אבולוציה נוספת של עקרון ה"קודו" שמאפיין את הקו הנוכחי של כל דגמי החברה", ואותו מפארים היפנים כמה ש"חוקר את מהות האסתטיקה היפנית".

     

     

    אפשר להתפלסף על קימורי הגוף האלה לכאן או לכאן אבל קשה להתווכח על כך שהמכונית הזאת ממש לא נראית שגרתית, והיא אולי היפה ביותר מבין דגמי מאזדה בימינו. למכונית יש פרופיל נמוך וזורם, כך שהיא נראית ארוכה מכפי שהיא באמת, ומהירה (יותר).

    גם עיצוב הפנים עבר שדרוג משמעותי, ולפחות ככל שניתן להתרשם מן התמונות מדובר בקפיצת מדרגה מבחינת תחושת האיכות – תחום שבו מאזדה ממילא בלטה לטובה. לדברי היפנים הם השקיעו הרבה מאד עבודת מחקר ופיתוח במושבים החדשים כדי להתאים אותם, מבחינה ארגונומית, לכל הנהגים, ובאופן שמספק תמיכה טובה לעמוד השדרה, לאגן, לירכיים ואפילו לצלעות… והכל במטרה לאפשר לבני אדם לשבת בטבעיות בתוך תא הנוסעים.

     

     

    בסיס הגלגלים של המכונית ארוך כעת בכ-2 ס"מ, מה שעושה את 3 לאחד הדגמים המרווחים, עם בסיס הגלגלים הארוך ביותר בקטגוריה (272 ס"מ), והארגונומיה סביב הנהג שופרה עם ממשק משתמש משופר ומסך שליטה מרכזי בגודל 8.8 אינטש, לוח מכשירים חדש וגלגל הגה וידית הילוכים מעוצבים מחדש.

    בשורת ההנעה

    מקום שבו מאזדה בונה הרבה מאד ציפייה מצד אחד, ומעט אכזבה מנגד, הוא בגזרת המנועים. מצד אחד, קשה לעצור את הנשימה ולהמתין לנהיגה עם מנוע ה'בנדיז' החדש והפטנטי של החברה, מנוע ייחודי שעשוי להסתבר כפריצת דרך מרתקת ואולי אף להאריך לזמן מה את חיי מנוע הבעירה הפנימית אל תוך העידן החשמלי.

    מצד שני, מנוע זה יהיה זמין ככל הנראה בשלב ראשון רק בצפון אמריקה – שם נמצא השוק הגדול והחשוב ביותר מבחינת מאזדה, בעוד שאנחנו, ואירופה, ניאלץ להסתפק בשלב ראשון במנוע ה-2.0 ליטר המוכר – לאחר שעבר התאמה לתקני WLTP החדשים. סביר להניח שציי הרכב יוכלו לבחור לקבל גרסה מוזלת של המכונית, עם מנוע ה-1.5 ליטר הלא כל כך מבריק. בצפון אמריקה יוצע גם מנוע ה-2.5 ליטר של מאזדה – וכל אלה מנועי בנזין אטמוספריים בעידן שבו כמעט כל יצרניות הרכב עברו למנועי טורבו-בנזין.

     

     

    מאזדה תציע גם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.8 ליטר, אבל זה יגיע ארצה רק במקרה הלא סביר שהיצרנית תיתקע עם הביקוש הנמוך למנועים אלה כיום באירופה, לנוכח מגבלות שונות שמוטלות עליהם חדשות לבקרים. שני חידושים נוספים שכנראה לא חשובים כל כך מבחינתנו (לפחות עד שיירד אצלנו שלג) הם תיבת הילוכים ידנית ומערכת ההנעה לכל הגלגלים שאותה מכנים אנשי מאזדהi-Activ . גם בזה יש חידוש טכנולוגי מעניין היות שאנשי החברה טוענים שביחס למערכות דומות שלהם, בדגמים אחרים, המערכת החדשה מצמצמת בכ-60% את ההפסדים המכניים, מה שמביא, כמובן לשיפור בצריכת הדלק.
    אנחנו, כמובן, עוצרים את הנשימה לקראת מנוע ה-Skyactiv-X החדש של מאזדה, מנוע ה'בנדיז', שצפוי להיות מחובר למערכת היברידית קלה ולספק כ-190 כ"ס.

     

    כמובן וכצפוי, המכונית החדשה תצויד במערך מלא וגדוש של מערכות בטיחות וסיוע לנהג, תחת השם המסחרי i-Activsense, וצריך לקוות שבהזדמנות הזאת יעשו יבואני מאזדה את הדבר הנכון ויביאו את המכונית עם מערכות מקוריות כבר ברמת הבסיס, ולא יתקינו צפצפות פאסיביות בהתקנה מקומית.
    אלינו, לארץ הקודש, צפויה ה-3 החדשה להגיע רק בעוד כמעט שנה תמימה, אי שם בסוף הרבעון השלישי של 2019.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מאזדה 3 החדשה מפציצה בחידושים: מנוע בנדיז, הנעה כפולה ועיצוב ייחודי בחוץ ובפנים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.