• Ad
  • מאזדה 3 החדשה בישראל: יוצאת דופן

    הדור הרביעי של מי שהייתה המכונית הכי ישראלית בשנות האלפיים נחת בישראל, אבל כבר לא מיועד ל"עמך". האיכות השתפרה ואיתה זינק גם המחיר, שמתחיל ב-145 אלף ש"ח
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    השקה ישראלית של מאזדה 3 נחשבה, עד לא מזמן, לאירוע בסדר גודל קוסמי בשוק הרכב שלנו, והצדיקה כמה לילות ללא שינה – גם שלנו וגם של יבואני רכב מתחרים – בהמתנה לחשיפת המפרט המדויק והמחירים. לא עוד. הזמנים השתנו, מכוניות משפחתיות קומפקטיות ירדו מגדולתן – חלקן לטובת קרוסאוברים אופנתיים וחלקן לטובת מכוניות היברידיות, וגם מאזדה של ימינו היא לא מאזדה של שנות האלפיים. מי שהייתה מלכת המכירות בשוק הישראלי איבדה מזמן את הבכורה ליונדאי ולטויוטה, אם כי לא מעט לקוחות זוכרים עדיין חסד נעורים ליצרנית  מהירושימה, וכמה אלפים כאלה הוסיפו לרכוש את ה-3 בכל שנה.

    הדור הרביעי של מאזדה 3, מכונית שנחשפה לראשונה בתערוכת לוס אנג'לס בשנה שעברה, היא מכונית חשובה מאד עבור מאזדה, וגם עבור היבואנית שלה לישראל. זאת גם המכונית הראשונה של מאזדה אשר מייצגת דור מוצרים חדש עם שפת עיצוב רעננה וטכנולוגיה פורצת גבולות של מנוע ה"בנדיז" סקייאקטיב X המהפכני. אבל גם אנשי מאזדה, וגם אנשי דלק מוטורס, הפנימו את הידיעה שקהל הלקוחות רוצה  קרוסאוברים, וברור להם שכיום כבר אין צורך "לעשות עניין" מהשקה של ה-3 בישראל. 

    "חכו חכו", הם בטח מהרהרים בינם לבין עצמם, "ל-CX 30 החדש שחולק בסיס ומכלולים עם 3 החדשה, חכו למי שיביא את הבשורה של  מאזדה לטבלת המכירות בשנה הבאה".

     



    הדבר הראשון שמושך את העין במאזדה 3 החדשה הוא העיצוב. הקו הכללי ממשיך את זה של הדור הקודם, אבל המכונית נראית כעת מפוסלת ו"זורמת" יותר. גרסת ה-5 דלתות מיוחדת למראה, בעיקר בחלק האחורי שלה, עם קו הגג והדלת האחורי שמתעגל ומשתפל. לדעתי, זה עושה אותה מכונית יפייפיה.

    בסיס הגלגלים של המכונית החדשה ארוך יותר, ועומד על 272.5 ס"מ, וזה עושה אותו בין הנדיבים יותר בקטגוריה ומשפר מאד את המרחב  במושב האחורי, ודאי יחסית לדור היוצא. מה שמעיק מעט על העיצוב המלהיב זה דווקא המפרט הטכני. מנוע ה"בנדיז" המהפכני מסורב עליה לישראל בשלב זה בגלל מחיר גבוה וזמינות נמוכה, ואפילו יחידת ההנעה ההיברידית הקלה (MILD Hybrid) לא תגיע אלינו – וזאת בגלל הספק נמוך (120 כ"ס בלבד). יחידה זאת גם לא מקבלת את הטבת המס למכוניות היברידיות, וזה משאיר אותנו עם מנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי שמספק 165 כ"ס, כמו בדור הקודם, אבל עם ממונט משופר של 21.4 קג"מ. המנוע מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם שישה יחסי העברה, אבל הפחתת משקלה של המכונית מאפשרת לה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.4 שניות בלבד (לטענת היצרנית). בדיקתנו נדרשת לגבי הנתון הקודם כמו גם לגבי השאלה אם מאזדה 3 שומרת על המסורת של מכונית עם התנהגות כביש מהנה. זה, אגב, בכלל לא ברור מאליו מפני שאת המתלה האחורי הרב חיבורי מחליף כעת מתלה 'קורת מתח' פשוט וזול.

     


    יפה ומושקעת ככל שהיא, 3 החדשה לא תוכל לשחזר את ההישג של הדור היוצא בטבלת המכירות (שלכשעצמו לא התקרב לזה של הדור שקדם לו). הסיבה לכך היא שמאזדה נמצאת מזה כמה שנים ב"נתיב הפרימיום" – המסע שלה לכיוון ייצור של מכוניות מושקעות ויקרות יותר. וכדי להיחשב למותג "חצי פרימיום" מאזדה משדרגת את האיכות ואת טיב ההרכבה בתא הנוסעים ומעלה את רמות האבזור, וכמובן גם את המחיר.

    מאזדה 3 מוצעת כעת בישראל רק ברמת גימור אחת, גבוהה למדי, שנקראת 'ספיריט' וכוללת אבזור חשמלי מלא, התנעה ללא מפתח, פנסי LED עוקבי פניה, חישוקי 18 אינטש וגג שמש חשמלי. אגב, ריפודי העור, שהיו סטנדרטיים בדור הקודם, לא יוצעו בדור החדש. זה חבל כי אלה דווקא מתאימים לשדרוג איכות תא הנוסעים. מערך הבטיחות כעת הוא בין המקיפים בקבוצה, ובנוסף למערכות בלימת חירום אוטונומית, תיקון אקטיבי של סטיה מנתיב הנסיעה ובקרת שיוט אדפטיבית (שהפכו כמעט לסטנדרט בקבוצה) מוצעות גם מערכות התרעה מפני תנועה בשטחים מתים ותנועה חוצה בנסיעה לאחור, והנמכת אור גבוה אדפטיבית.

    תשכחו גם ממחיר "עממי": מאזדה 3 החדשה עולה 145 אלף ש"ח לגרסת הסדאן ו-148 אלף ש"ח לגרסת ההאצ'בק, וזה אומר שיבואני מאזדה מוותרים על מי שהעלו את המכונית הזאת לגדולתה: ציי הרכב.

    אי שם באמצע 2020 תצטרפנה להיצע רמות גימור נוספות, פחות יקרות, ואז יהיה על מה לדבר. מה שכן, בדלק מוטורס מעריכים שאנשי טויוטה, והיבואנים שלה לישראל, לא יספגו לבדם את העלאת המחירים שתיגרם בשנה הבאה עם צמצום הטבות המס למכוניות היברידיות, מחירי קורולה ומתחרות נוספות יעלו, ולפתע פתאום מצבה של מאזדה 3 כבר לא ייראה כל כך גרוע.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.