• Ad
  • לראשונה: מכונית תא דלק מימני זוכה לציון מקסימלי במבחני הריסוק

    בסדרת מבחני ריסוק חדשה של פרויקט Euro NCAP נקבע תקדים: מכונית שמונעת באמצעות תא דלק מימני נבחה לראשונה וקיבלה ציון מקסימלי. הכבוד נפל בחלקה של יונדאי NEXO. וגם: סיטרואן ברלינגו החדש מאכזב, עם ארבעה כוכבים בלבד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרניות הרכב משקיעות משאבים אדירים בפיתוח הנעה אלטרנטיבית לכלי רכב, בעיקר מכוניות חשמליות. במקביל מושקעת לא מעט עבודה גם בפיתוח מערכות הנעה באמצעות 'תאי דלק' שמוזנים בגז מימן שבו מיוצר חשמל, ושתי החלוצות בתחום זה הן טויוטה והונדה שמשווקות מכוניות כאלה מזה מספר שנים בהיקף קטן. חזון המכונית המימנית עדיין רחוק, אבל היום הוא עבר צעד חשוב קדימה לפחות מבחינה פסיכולוגית: פרויקט מבחני הריסוק החשוב ביותר בעולם, Euro NCAP העניק ציון בטיחות מרבי למכונית כזאת.

     


    גז בכלל, ומימן בפרט, יוצרים מתח וחרדה ברמות כאלה ואחרות אצל לקוחות פוטנציאליים שחוששים מפני פיצוץ ודליקה אם מיכל האחסון שלהם ייפרץ במהלך תאונה. ל-Euro NCAP אין אמנם מבחנים ייעודים למכוניות שמונעות באמצעות מימן, אבל יונדאי NEXO היא מכונית תא דלק מימני ראשונה שנבחנת בפרויקט הזה וזוכה לדירוג מרבי של חמישה כוכבי בטיחות, וזאת לאחר שבכל הריסוקים שהיא עברה לא נמצאו פגמים או כשלים או נקודות תורפה שמעידים על בעייתיות בכלל, ובתחום בטיחות הגז בפרט.

     

     


    NEXO קיבלה ציון גבוה של 94% בהגנה על היושבים מלפנים, ולמעט הערה בעניין רמת ההגנה מפני 'צליפת שוט' (פגיעה צווארית בעת תאונה שבה המכונית נפגעת מאחור) ליושבים במושב האחורי היא עברה את המבחן באופן מרשים. ציון ההגנה על ילדים במושבי בטיחות נחשב גם הוא טוב מאד – 87% ואילו רמת ההגנה על הולכי רגל ממוצעת למדי: רק 67%. מערכות הבטיחות של המכונית קיבלו ציון גבוה של 80% והחולשה שלהן נובעת מכושר הזיהוי של רוכבי אופניים על-ידי מערכת הבלימה האוטונומית, וזה תחום שבו רוב היצרניות עדיין מתקשות להשיג ציונים גבוהים.

     


    כרגיל בשנים האחרונות, גם רוב הנבחנות האחרות קיבלו ציון מרבי: לקסוס ES, מרצדס A קלאס החדשה וגם מאזדה 6 קיבלו חמישה כוכבי בטיחות. עבור מאזדה 6, שעברה מתיחת פנים לפני כשנה ודגם חדש שלה יושק בשנה הבאה, מדובר במבחן חוזר. הדור הנוכחי של המכונית נבחן בשנת 2013, ומאז עודכנו והוחמרו המבחנים בפרויקט זה מספר פעמים. אנשי מאזדה יכולים להיות מרוצים מציונים גבוהים בהגנה על היושבים מלפנים (92%) ולמערכות הבטיחות (80%). הציונים להגנה על ילדים (77%) והולכי רגל (66%) קצת פחות משכנעים.

     

     

    אכזבה לא מבוטלת בסבב המבחנים הנוכחי נרשמה עבור סיטרואן ברלינגו החדש, שנבחן עם תאומיו פיג'ו ריפר ואופל קומבו. השלישיה קיבלה ארבעה כוכבי בטיחות בלבד למרות שחבילת מערכות הבטיחות שלהם כוללת בלימת חירום אוטונומית (ללא זיהוי רוכבי אופניים) ומערכת סיוע לשמירה על נתיב. ציון ההגנה על היושבים מלפנים אמנם גבוה למדי (91%) אבל כלי רכב מסחריים, כך מסתבר, לא מציגים עדיין רמת בטיחות דומה לאלה של מכוניות נוסעים, כפי שהוכח גם בסבב הקודם שבו פורד קונקט, במבחן חוזר, קיבל רק ארבעה כוכבי בטיחות.

     

     

    גם ציון ההגנה על ילדים במושבי בטיחות לא רע – 81% אבל התגלה קושי בהתקנת מושבים כאלה במושב האמצעי בשורה השניה. בגרסאות השבעה מושבים נמצא שבשורת המושבים השלישית אין עיגוני ISOFIX, וזה חיסכון שכנראה לא מבוצע במיניוואנים. ציון ההגנה על הולכי רגל נמוך למדי: 58% בלבד, ונמצא שרמת ההגנה על ראשו של הולך רגל נמוכה במיוחד בגלל קשיחות האזור התחתון של השמשה הקדמית. אבזור הבטיחות קיבל ציון סביר של 68%.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.