• Ad
  • תערוכת המכוניות הגדולה והחשובה ביותר באירופה תיפתח ביום שלישי הקרוב ותהיה גדושה בחידושים. הנה מה שיצרניות הרכב שולחות אל אולמות התצוגה בחודשים הקרובים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ביום שלישי הבא ייערך בפריז יום העיתונות הראשון של תערוכת המכוניות הבינלאומית הגדולה ביותר השנה, והחשובה ביותר עבור השוק שלנו, ויומיים לאחר מכן היא תיפתח בפני הקהל הרחב, עד לסיומה ב-14 באוקטובר.

    בשנים האחרונות חל פיחות במעמדן של תערוכות הרכב הגדולות, ורבות מבין יצרניות הרכב מעדיפות להשקיע את מאמציהן במרחב הוירטואלי ובאירועים נקודתיים מיוחדים (כמו המפגש השנתי בפבל ביץ'). למרות זאת, תערוכת פריז 2018 גדושה בחידושים, בעיקר בגזרות השונות של קרוסאוברים, בטכנולוגיות הנעה אטלרנטיבית, ועם דגמי תצוגה שמעצימים כל תערוכה גדולה. ריכזנו כאן עבורכם את החידושים החשובים שצפויים בפריז, ונמשיך, כמובן, לעדכן גם בהמשך.

     

     

    DS3 קרוסבק

    הזירה הביתית היא הזדמנות מצוינת למותג היוקרה הצרפתי להשיק דגם חדש בהשקת בכורה. DS3 קרוסבק הוא דגם חשוב אסטרטגית שעשוי להיות אחד ממנועי הצמיחה המובילים של DS בשנים הקרובות היות שזאת הפעם הראשונה שבה יהיה ל-DS מתמודד בקטגוריה הלוהטת של קרוסאוברים עירוניים קטנים.

    העיצוב של DS3 משלב אלמנטים מ-DS7 קרוסבק ובפרופיל שלו הוא מזכיר את DS3 הוותיקה. עיצוב הפנים, המקורי, משופע ב"מוטיב המעוין" כמעט בכל פינה, ורמת האבזור  עשירה במיוחד וכוללת תצוגה עילית, לוח מחוונים עם תצוגה משתנה, ודיפוני עור/אלקנטרה ללוח המכשירים.

    הבשורה הגדולה של DS3 קרוסבק היא לאו דווקא העיצוב אלא מה שמתחתיו: זהו דגם ראשון של קבוצת פיג'ו-סיטרואן שבנוי על  פלטפורמה מודולרית חדשה בגודל סופר-מיני. פלטפורמה זאת, שעליה ייבנו בקרוב גם 208 ואופל קורסה חדשות לגמרי, מותאמת גם למערכות הנעה אלטרנטיביות.

    DS3 קרוסבק יונע באמצעות מנועי טורבו בנזין בהספקים של 110, 130 ו-155 כ"ס, ולגרסה החזקה תחובר תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. הגרסה המעניינת ביותר היא החשמלית, עם מנוע שמספק 136 כ"ס וטווח נסיעה של 300 ק"מ.

    DS7 קרוסבק E-TENSE

    DS7 קרוסבק יופיע בפריז עם גרסה היברידית נטענת, צו השעה בימים טרופים אלה, וזו משלבת מנוע 1.6 ליטר טורבו שמספק 200 כ"ס עם שני מנועים חשמליים שמספקים 110 כ"ס כל אחד, ומותקנים אחד מלפנים ואחד מאחור. כך מתקבלת, בין השאר, הנעה היברידית כפולה.

    סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 13.2 קילוואט תאפשר, לטענת היצרנית, טווח נסיעה של 50 ק"מ (לפי תקן WLTP) על חשמל בלבד, במהירות מוגבלת ל-135 קמ"ש. טעינת הסוללה אורכת שעתיים בעמדת טעינה בהספק של 32 אמפר. טעינה משקע ביתי אורכת 8 שעות. הצרפתים מבטיחים צריכת דלק ממוצעת של 45 ק"מ לליטר. הגרסה ההיברידית של DS7 קרוסבק תגיע לייצור רק ברבעון האחרון של 2019, מה שאומר שהיא תגיע לישראל עם יתר הדגמים והחשמליים וההיברידיים של PSA רק במהלך שנת 2020.

    ב.מ.וו סדרה 3

    עם פתיחתה של תערוכת פריז חשפה ב.מ.וו את הדור החדש והשביעי במספר של סדרה 3 בתצורת סדאן. מודבר דור החדש לחלוטין החולק פלטפורמה עם ה-X3 שנחשף לפני כשנה. סדרה 3 החדשה מעט גדולה יותר במידותיה (תוספת של 8.5 ס"מ לאורך, מתוכם 4 ס"מ לבסיס הגלגלים, ו-1.6 ס"מ לרוחב), אך עם זאת קלה יותר הודות לשימוש נרחב באלומיניום ומציגה שיפור משמעותי באווירודינמיות עם מקדם גרר של 0.23CD בלבד.

    בתחום המנועים מוצעת סדרה 3 החדשה עם מגוון של מנועי טורבו בנזין ודיזל בהספקים של 150 עד 265 כ"ס, כשבעתיד צפויה להצטרף גרסת M340 עם מנוע בהספק של 375 כ"ס והנעה כפולה. חשובה לא פחות היא גרסה היבירידית נטענת (330e) אשר תוצע מהקיץ ותציע טווח מרבי של 60 ק"מ באמצעות אנרגיה חשמלית בלבד. לישראל אמורה סדרה 3 החדשה להגיע בתחילת המחצית השניה של שנת 2019.

    מרצדס GLE
    מרצדס ממשיכה לחדש את כל סדרות הדגמים שלה וכעת הגיע תורו של GLE, הקרוסאובר שמקביל בגודלו לסדרת E קלאס. בסיס הגלגלים של GLE הוארך ב-8 ס"מ עד ל-3 מטרים, לטובת מרחב פנים משופר ותא מטען בנפח 825 ליטר לפני קיפול מושבים. העיצוב נאמן למראה ולצללית המוכרים אבל נראה מרוכך יותר, ולכן יותר "קרוסאובר" מאשר "ג'יפ", וגם לטובת אווירודינמיקה משופרת, עם מקדם גרר מרשים של 0.29 CD בלבד.

    שני מסכי תצוגה ברזולוציה גבוהה בולטים בקוקפיט ומחוברים זה לזה כמיטב העיצוב העדכני של מרצדס, ולהם נוספת כאן מערכת תצוגה עילית חדשה, צבעונית ומפורטת באיכות קרובה ל-HD. רשימת העזרים האלקטרוניים ארוכה ולכן תתיש את הקורא או את הקונה הפוטנציאלי באולם התצוגה. נציין רק שתוכלו לתפעל את מערכות הרכב באמצעות מחוות תנועה באוויר, וכמובן שיש גם בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקי תנועה, שמירה אקטיבית על נתיב נסיעה, והתרעת עצמים בשטחים מתים עם מניעה אקטיבית של כניסה לנתיב חסום.

    GLE החדש מוצע עם מנועי V6 ו-V8 מוגדשים וגם בגרסת היברידית נטענת. החידוש המכאני הגדול בדגם החדש: מתלי אוויר נשלטים חשמלית עם מערכת ייצוב וריסון אקטיבית לתנודות המרכב. זאת יכולה, בין השאר, לחלץ נהגים ממצבי תקיעה מביכים על שטח חולי באמצעות הרמת והורדה של גלגל שקוע.

    מרצדס EQC
    מכונית חשמלית טהורה ראשונה של מרצדס – EQC – תיחשף לראשונה בפני קהל בפריז מתחת לסמל החדש /של חטיבת EQ. מרצדס EQC היא במידה רבה גרסה חשמלית ל-GLC שדומה לה במידות ובעיצוב הכללי. שני מנועים חשמליים מספקים 408 כ"ס וביצועים נאים (זינוק ל-100 ב-5.1 שניות), וסוללת ליתיום עצומה, ששוקלת 650 ק"ג, מכילה 80 קילוואט של אנרגיה ומספקת טווח נסיעה מובטח של 300 ק"מ (לפי תקן WLTP העדכני והמחמיר).

     

    מרצדס A35 AMG
    עד שמרצדס תשיק את A45 AMG כגרסת ביצועים אולטימטיבית ל-A קלאס החדשה, מסתפקים בחברה בגרסת בינים בשם A35 AMG. גרסה זאת מתחרה באאודי S3 ולצורך זה מספקת רמת ביצועים גבוהה, גם אם נאסר עליה לטפס אל פסגת ההארדקור.

    A35 AMG עושה שימוש בגרסה "משונמכת" של מנוע 2.0 ליטר טורבו שמניע את גרסת AMG של A קלאס הקודמת, עם 306 כ"ס במקום 367 כ"ס. תיבת הילוכים כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה מחלקת את הכח בין שני הסרנים  לפי דרישה. עם 4.7 שניות בזינוק ל-100, ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש לא אמורות להיות תלונות לגבי הביצועים. חבילת עזרים אווירודינמיים, שלדה מוקשחת, מתלים אדפטיביים ובלמים מוגדלים משלימים את החבילה הכוללת של גרסת הכניסה החדשה למשפחת דגמי AMG.

     

    פיג'ו E-Legend קונספט
    בעידן שבו האופנה מכתיבה עוד ועוד קרוסאוברים נדיר להיתקל בקונספט של מכונית קופה, ועוד אצל יצרן עממי. למרבה השמחה, בפיג'ו לא שכחו שבהיסטוריה שלהם יש כמה מכוניות קופה נאות ומרשימות, אחת מהן היא 504 קופה משנות ה-70, וזו משמשת השראה עיצובית ל-E-Legend קונספט.

    מתחת לקווי הרטרו-עתיד מסתתרת יחידת הנעה חשמלית בהספק של 456 כ"ס המועברים לארבעת הגלגלים, וסוללה בקיבולת של 100 קילוואט מאפשרת טווח נסיעה מרבי של 600 ק"מ. עמדת טעינה מהירה ופחות מחצי שעה יטענו  80% מן הסוללה, וכך מתקבל טווח נסיעה של 500 ק"מ. מותר להתייחס לנתונים האלה כאל נתונים תיאורטיים, בהתחשב בכך שמדובר במכונית קונספט שלא תגיע לייצור סדרתי ובתצורת קופה לא גדולה במיוחד (אורך 465 ס"מ, רוחב 183 ס"מ, גובה 137 ס"מ) שמכילה סוללה במשקל של מאות קילוגרמים. נתנחם בזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4 שניות ובמהירות מרבית של 220 קמ"ש.

    הקונספט מספק גם פרשנות עתידית לתפישת ה-I Cockpit של פיג'ו. בתא הנוסעים משולבים 16 מסכים שמחוברים זה לזה לגודל כולל של 49 אינטש וכך עוטפים את היושבים ברכב.

    קיה סיד GT
    קיה ויונדאי הן חברות אחיות ורוב מכוניותיהן חולקות בסיס משותף. למרות זאת, קו המוצרים שלהן אינו זהה. וכך, בעוד שיונדאי i30 החדשה, שכבר משווקת בישראל, היא תאומתה של קיה סיד החדשה (שהוצגה בראשית השנה), ל-i30 יש את גרסת N הספורטיבית ודווקא לקיה – שאמורה להציע קו מוצרים צעיר ודינמי יותר – אין וכנראה גם לא תהיה סיד  ספורטיבית.

    אנשי קיה מסתפקים בגרסה "חמימה" שנקראת GT, וזאת קיבלה מנוע 1.6 ליטר טורבו בגרסת 204 כ"ס ו-26.5 קג"מ, עם תיבה כפולת מצמדים ושבעה יחסי העברה. מתלים בכיול ספורטיבי, הגה מקוצר וצמיגי משלין פילוט על גבי חישוקי 18 אינטש אמורים לספק את הסחורה מהפן הדינאמי.

    קיה פרו סיד
    בדור הקודם של המכונית הקומפקטית של קיה הייתה לפרוסיד (ProCeed) גרסת 3 דלתות מסוגננת בעיצוב דמוי קופה. למרבה הצער, הקהל מגלה פחות עניין בדגמי 3 דלתות מסוגננים, ולכן הם הולכים ונעלמים. בתערוכת פריז תציג קיה את פרוסיד החדשה על בסיס הדור החדש של הסיד שהוצג בתערוכת ג'נבה בחודש מרץ.

    בגלגולה הנוכחי זאת מכונית סטיישן מסוגננת, מעין "שוטינג ברייק" עם קו גג משתפל ודלת אחורית מסוגננת. זה מהלך מפתיע שכן לסיד החדשה יש כבר גרסת סטיישן. בקיה מאמינים כנראה שיש מספיק לקוחות לשני סוגים של סטיישנים.

    פרוסיד מאופיינת בגג נמוך ב-4 ס"מ מזה של סיד סטיישן הסטנדרטית, לטובת צללית מסוגננת יותר, ויש לה תא מטען בנפח 594 ליטר, כלומר 50 ליטרים יותר מאשר בגרסת ההאצ'בק. היצע המנועים אמור להיות דומה ולכלול יחידות טורבו בנזין בנפחי 1.0 ו-1.4 ליטר, וטורבו דיזל בנפח 1.4. פרוסיד תוצע גם בגרסת GT סמי-ספורטיבית שתוצג לצידה בפריז.

     

    רנו קאדג'אר
    הקרוסאובר המשפחתי של רנו כבר עוד מעט בן ארבע, ובקצב השינויים המסחרר בקטגוריה מתיחת פנים שלו היא צעד מתבקש. פרטים ראשוניים אודות מתיחת הפנים של קאדג'ר מגלים שהוא קיבל חזית חדשה עם הדגשת התפיחות בכנפיים ועל מכסה המנוע,  ושתא הנוסעים מעוצב עם עיצוב מחודש של הקונסולה המרכזית, ממשק מעודכן למערכת המולטימדיה והבטחה לחומרי דיפון ובידוד משופרים.

    קאדג'ר מונע מעתה עם מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי חדש בנפח לא שכיח של 1.3 ליטר טורבו אשר פותח בשיתוף עם מרצדס. המנוע, שיחובר לתיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה, כולל מסנן חלקיקים למנועי בנזין ויוצע בשתי רמות הספק: 140 ו-160 כ"ס. בשעה שחלק מיצרניות הרכב מפסיקות להציע מנועי דיזל מציעה רנו טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר שמספק 115 כ"ס וטורבו-דיזל בנפח 1.7 ליטר שמספק 150 כ"ס. אלינו, לישראל, יגיע  קאדג'אר החדש במחצית הראשונה של 2019.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לקראת תערוכת פריז: עיקר החדשות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.