• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אאודי הפיקה סרטון מיוחד כדי לברך את פורשה על חזרתה לליגת העל של מירוץ 24 השעות של לה מאן

    ביום שבת הקרוב, 14 ביוני בשעה 16:00 (שעון ישראל) יוזנק בפעם ה-82 מירוץ הסיבולת המפורסם ביותר בעולם, 24 השעות של לה מאן.

    עונת 2014, שבה נכנסו לתוקף תקנות חדשות לסדרת מירוצי הסיבולת, מחזירה ממילא את האליפות הזו אל מרכז העניינים בליגות הגבוהות של הספורט המוטורי, והמירוץ בלה מאן הוא אחד משיאי העונה – במידה רבה מאד בזכות חזרתה של פורשה עם שתי מכוניות רשמיות לליגת העל בקטגוריית LM P1.

    עבור מי שלא עקב אחרי הפרקים הקודמים נזכיר שבשנים האחרונות כמעט ולא הייתה השתתפות רשמית של יצרני רכב סדרתיים באליפות הסיבולת, ולאחר פרישתה של פיז'ו, בסוף עונת 2011, אאודי שלטה בזירה ביד רמה וניצחה די בקלות את עונות 2012 ו-2013 בעוד שטויוטה מציבה את האופוזיציה הרשמית היחידה.

    פורשה, ששבה כעת לזירה, היא לא סתם עוד מתמודדת, אלא ראשית לכל חברה אחות של אאודי: היא אמנם ניסתה להשתלט על קבוצת פולקסוואגן (וכך להפוך לבעלים של אאודי) אבל בסופו של דבר פולקסוואגן היא שהשתלטה עליה.
    גם בהקשר הספורטיבי פורשה היא חברה רצינית, לא רק מעצם העובדה שהיא מחזיקה את שיא הניצחונות בלה מאן אלא גם מפני שמכוניות מתוצרתה – בין אם בתמיכה רשמית ובין אם בחצי רשמית – משתתפות במירוצי סיבולת מאז ומעולם.

    בואו נראה אתכם

    לקראת חזרתה של פורשה הפיקה אאודי סרטון מדליק, שלא לומר מצחיק ומרגש, שבו נראית ה-R18 שלהם יוצאת מאינגולשטאט, מקום מושבה של אאודי, ונוסעת אל זופנהאוזן, שם מתגוררת פורשה, תוך שהיא עוקפת בדרכה, באופן סמלי ומשעשע, טרקטור עתיק מתוצרת פורשה.
    בסוף הדרך, מול החלון של פורשה, דופקת ה-R18 "שמיניות" וחורכת את האספלט, ואין דרך יותר מפורשת מזו לומר לפורשה: "יאללה, בואו נראה מה אתם יודעים לעשות". אבל היות שהגרמנים הם בני תרבות, כאשר מתפזר עשן הצמיגים נותרת על האספלט הכתובת: "ברוכים הבאים בחזרה".

    https://youtu.be/_3u_14CXSDg

    כאמור, חמוד ומשעשע, ובכל זאת בל נשכח שפורשה נעדרה למשך 16 שנים מליגת העל בלה מאן. העונה היא מריצה מכונית חדשה עם טכנולוגיה היברידית חדשה, לכן צפוי לנו בעיקר מאבק אמוציונלי וטכנולוגי מרתק שאולי לא באמת מסכן את אאודי.

    בכל מקרה, שתי החברות האחיות עושות שימוש בטכנולוגיות שונות מאד בשני מובנים. אאודי, עם R18 e-tron קוואטרו, שכבר צברה ניסיון בשלוש עונות מירוצים, מונעת באמצעות מנוע טורבו-דיזל בנפח 4.0 ליטר בתצורת V6 עם מערכת לאיסוף אנרגיה מגלגל התנופה, שנקראת ERS-K ומספקת אנרגיה חשמלית למנועים שמאיצים את הגלגלים הקדמיים לפי דרישה.

    באאודי מסבירים אמנם שהתקנות החדשות, שמתמקדות במידה רבה בחסכון בדלק (עד כדי 30% פחות דלק במיכל), אילצו אותם לפתח מכונית חדשה לגמרי, אבל מדובר בעיקר בשידרוגים למנוע בעוד שהצוותים, הקבוצה והמכונית כבר צברו לא מעט ניסיון מסלול.

    פורשה מתמודדת, למעשה, בתת-קטגוריה נפרדת, של אותה ליגת על, עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר בתצורת V4, שמספק 500 כ"ס, ועם שתי מערכות לאיסוף אנרגיה: האחת אוספת אנרגיית חום ממערכת הפליטה, וממירה אותה לאנרגיה חשמלית, והאחרת, די דומה לזו שמותקנת ב-918 ספיידר, אוספת אנרגיה חשמלית בעת האטה ובלימה מן הגלגלים הקדמיים. גם כאן מנוצל כל החשמל הזה כדי להאיץ, לפי דרישה, את הגלגלים הקדמיים.

    תחרות יפנית

    הגרמנים משני המחנות חוששים, כמובן, שמי שתספק את ההפתעה הפעם תהיה דווקא טויוטה, שגם אנשיה כבר למדו דבר או שניים על מירוצי סיבולת, אבל לנוכח ההשקעה שלהם באירוע זאת נראית בינתיים אפשרות לא מאד סבירה.
    אפשרות מעניינת שלגביה רצות שמועות עשויה להיות הכרזתה של פרארי על חזרתה לליגת העל של סידרת מירוצי הסיבולת, וזאת הכרזה שכדאי להישאר דרוכים לגביה אבל אסור לעצור את הנשימה.

    ברור אמנם שקצת צבע אדום על המסלול יוסיף הרבה מאד שמחה לכולנו, אבל שמועות דומות, שלא התממשו בפועל, כבר נשמעו בעבר, ולנוכח תוכנית החומש השאפתנית שהציגה פיאט-קרייזלר לא מכבר לא בטוח אם באמת יימצא תקציב לאופרציה כזאת.

    מה שהרבה יותר בטוח הוא שבעונה הבאה תצטרף ניסאן לזירה, וסוף סוף יתעבו השורות ויגדל האקשן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לה מאן 2014: פורשה חוזרת, אאודי מברכת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.