• Ad
  • לא רק פולקסווגן: ג'נרל מוטורס משיקה פלטפורמה דיגיטלית גלובלית

    צעד ראשון של ג'נרל מוטורס בדרך למכוניות חשמליות ואוטונומיות מסתתר מתחת לברזלים של קאדילק CT5 שתושק עוד השנה. הדגש הוא על העברת נתונים ויכולות תקשורת מתקדמות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ג'נרל מוטורס חשפה השבוע באופן רשמי מה מסתתר מתחת לקאדילק CT5 החדשה אשר שיווקה יחל עוד השנה, ומסתבר שמדובר בפלטפורמה גלובלית דיגיטלית חדשה שתהווה בסיס למכוניות חשמליות ואוטונומיות, כמו גם למכוניות סדרתיות "שגרתיות" יותר.

     

     

    מבחינה זאת נבדלת הפלטפורמה החדשה של יצרנית הרכב הגדולה ביותר באמריקה מפלטפורמת MEB המודולרית של קבוצת פולקסווגן – שהיא הראשונה בתעשיית הרכב שפותחה באופן מיוחד כבסיס למכוניות חשמליות. אנשי ג'נרל מוטורס מדגישים ראשית לכל שהפלטפורמה החדשה שלהם פותחה תוך שיתוף פעולה של מרכזי הפיתוח שלה "מסביב לעולם", מה שאומר שבסבירות רבה גם למרכז הישראלי היה מה לתרום כאן, ובעיקר הם מהללים את היכולות של הפלטפורמה בתחום העברת נתונים ותקשורת.

    האתגר שאיתו מתמודדות כיום כל יצרניות הרכב הוא זינוק מהיר בתכולת האלקטרוניקה ברכב – וזאת נועדה גם לניהול מערכות שונות (יעילות אנרגנטית ומערכות הנעה), גם לסיוע לנהיגה (מערכות בטיחות, נהיגה אוטונומית למחצה) וגם לבידור יושבי הרכב (תקשורת, אינטרנט, אודיו, וידאו). "מעבר לפינה" רואות יצרניות הרכב את תחילת הייצור הסדרתי בקנה מידה רחב של רכב חשמלי, וגם את הלחץ של חברות טכנולוגיה לפתח מכוניות אוטונומיות מלאות.
    נשיא ג'נרל מוטורס, מארק ראוס (Reuss), אשר חשף את הפלטפורמה, מצוטט כך בהודעתה של החברה לעיתונות: "אי אפשר להפריז בחשיבותה של תוכנה בכלי הרכב שלנו הן בשנים הקרובות והן בעתיד הרחוק יותר, הפלטפורמה הדיגיטלית החדשה שלנו, ויורשיה העתידיים, יתמכו בכל החידושים העתידיים שלנו ובמגוון רחב של פיתוחים טכנולוגיים, כולל כלי רכב חשמליים ואוטונומיים".

     

     

    הדגש, כאמור, בפלטפורמה החדשה הוא על המערכת האלקטרונית בכלל ומערכות תקשורת והעברת נתונים בפרט, ולדברי האמריקנים מסוגלת מערכת זאת לנהל עד 4.5 טרה-בייט של נתונים לשעה – כלומר פי חמישה בהשוואה לארכיטקטורה החשמלית הנוכחית של החברה. חידוש נוסף, שאולי לא נשמע מרגש במיוחד לכל מי שמחזיק טלפון חכם אבל יש לו משמעות חשובה ומורכבת כשמדובר במכונית, הוא האפשרות לעדכוני תוכנה "מן האוויר" (כלומר בתקשורת סלולרית). כך מתאפשרים, בין השאר, עדכוני תוכנה, כמו גם קישוריות בין המכונית לענני הנתונים של ספקי השירותים השונים.

    עקב אכילס של הטכנולוגיה הזאת, ומה שעושה אותה בעייתית כשמדובר בכלי רכב שנעים על כבישים ציבוריים, היא הפגיעות של המערכות השונות לפריצה של האקרים זדוניים. אנשי ג'נרל מוטורס מנסים להרגיע ובהודעתם לעיתונות הם מבטיחים ש"הגנת סייבר היא עמוד השדרה של הארכיטקטורה החדשה. ה-DNA של המערכת כולל תכונות הגנה שונות ברמת החומרה והתוכנה, ואלה משקפות את ראיית הנולד של החברה בהקשר זה. ג'נרל מוטורס היא בין החברות הראשונות בעולם אשר הקימה ארגון עולמי ייעודי לאבטחת המוצר מאיומי סייבר, עם צוות מומחי אבטחה מתוך החברה אשר ממוקד בהגנה מפני סיכונים אפשריים של גישה לא מורשית למערכות הרכב ולמידע האישי של המשתמשים ברכב. ג'נרל מוטורס גם משתפת פעולה עם קהילת Auto-ISAC (מרכז הניתוח ושיתוף המידע האוטומוטיבי) שהיא קהילת שותפים מן הסקטור הפרטי והציבורי אשר חולקת ונמתחת מידע מודיעיני אודות סיכונים חדשים לתעשיית הרכב".

     

    כאמור, הופעת הבכורה של הפלטפורמה תהיה תחת הברזלים של קאדילק CT5 החדשה שהוצגה לאחרונה ואשר שיווקה יחל בחודשים הקרובים.

     

    צילומים: יח"צ, ג'נרל מוטורס

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.