• Ad
  • הן ימותגו תחת השם 'מויה', ויציעו נסיעות משותפות מוזלות. הצי הראשוני: 100 ואנים עם שישה מקומות לנוסעים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פולקסווגן תתחיל להפעיל באפריל הקרוב שירות נסיעות משותפות ברכבים חשמליים – כך הודיעה לאחרונה החברה. השירות יתופעל תחילה במסגרת פיילוט בעיר המבורג, תחת השם מויה (MOIA), שהיא חברת בת בבעלות מלאה של פולקסווגן, שעוסקת בשירותי ניידות מתקדמים.

    פולקסווגן קיבלה לפני כחודש אישור להפעיל את השירות בעיר השנייה בגודלה בגרמניה, ובעת ההשקה הרשמית שלו,  באפריל, ינועו ברחבי העיר מאה כלי רכב של החברה. מויה תוסיף מכוניות חשמליות לצי הרכב שלה באופן הדרגתי, ובתוך כשנה הוא ימנה 500 כלי רכב. בהמשך צפוי הצי לגדול עד ל-1,000 כלי רכב.

     

    הרכבים שבהם ייעשה שימוש הם כלי רכב מסחריים מתוצרת פולקסווגן, ואלה כלים חשמליים טהורים עם טווח נסיעה של 300 קילומטרים בין טעינות. בכל כלי רכב ישנם שישה מקומות ישיבה לנוסעים, ובדומה לשירות שויה (Via) מציעה ברחבי העולם הם יתופעלו כמו מונית שירות. הנסיעה מוזמנת באמצעות אפליקציה סלולרית שאליה מזין הנוסע את  כתובת המוצא וכתובת היעד, ורכב האיסוף השיתופי אוסף אותו, כמו גם נוסעים אחרים, במרחק של לא יותר מ-250 מטרים מן הנקודה שבה נמצא הנוסע בעת הזמנת השירות. גם נקודת הירידה מן הרכב עלולה להיות מרוחקת עד כדי 250 מטרים מיעד הנסיעה של הנוסע.

    לפני הפעלת השירות קיימה חברת מויה פיילוט בקנה מידה קטן יותר בעיר הגרמנית הנובר, שבה מתגוררים כחצי מיליון תושבים. מויה קיבלה שם אישור להפעלת 150 כלי רכב, ובהמשך היא צפויה להרחיב את השירות ולהגדיל את צי הרכב שלה ל-250 כלי רכב עד לשנת 2020. המבחן בהמבורג – עיר שבה חיים 1.8 מיליון תושבים – חשוב לחברה הרבה יותר, שכן כך היא תוכל להכין את עצמה לפעולה בערי הענק הרווחיות יותר בעולם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לא רק ויה: מוניות השירות של פולקסווגן מגיעות להמבורג

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.