תפריט

מדינת ישראל עוברת לטופלס: כל המכוניות הפתוחות שנמכרות בארץ

לכבוד הקיץ: כל האופציות לנוע בלי חלק עליון על כבישי מע"צ - מהקטנטנה הזולה, דרך משפחתית ועד לאקזוטית במחיר של דירה במרכז הארץ
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אם לא שמתם לב לזה בעצמכם בפעם האחרונה בה העזתם לנטוש את המרחב הממוזג לטובת חיק הטבע, כדאי שתפנימו – לוח השנה לא משקר והחל מהשבוע הקיץ כאן ובאופן רשמי עם טמפרטורות שיותר מכל מתאימות לעבור למראה טופלס.

ולא, אנחנו לא מתכוונים רק להסרת החלק העליון של בגד הים אלא דווקא לגג של קופסת הפח בה אתם מתניידים ממקום למקום.

לכאורה, ישראל היא מדינה אידיאלית למכוניות קבריולט, אך ממש כמו שאחוז הבנות שמסירות את החלק העליון בחופי ישראל שואף לאפס, כך גם מספר המכוניות שהולכות על טופלס על כבישי מע"צ אפסי.

אמנם ניתן למנות גם כמה חסרונות לא מבוטלים בנסיעה נטולת גג כמו קשר ישיר מדי וצורב עם השמש הקופחת, שאיפה ישירה של עשן המכוניות מסביב, אובדן הפרטיות, הזיעה, העקיצות וכמובן הוונדליסטים שישמחו לבדוק את עמידות הגג בפני סכין יפני אשר גורמים לרוב המוחלט של רבע מיליון רוכשי מכוניות חדשות בכל שנה לוותר מראש על הרעיון, אבל בעולם שסביבנו המצב שונה. הפופולריות לה זוכים רכבים עם גג פתוח גבוהה למדי וניתן למצוא דגמי קבריולט של מרבית היצרנים ובטווחי מחירים נרחבים מאוד.

עוד ב-TheCar
אז מי תהיה הספיידר שלכם? 
מאזדה חוגגת מיליון סיבות ללכת טופלס  
סושי-פסטה: פיאט חושפת רודסטר חדשה המבוססת על המאזדה מיאטה

מסתבר שגם בארץ, על אף הנוכחות הדלילה על הכבישים, אפשר לרכוש לא פחות מ-21 דגמים שונים של מכוניות פתוחות.
בודדות עולות לא יותר ממשפחתית אפרורית ואפילו פחות, ואילו אחרות יאלצו אתכם לקחת משכנתה לכל החיים.

מרחו קרם עם מקדם הגנה גבוה במיוחד, הצטיידו בכובע ובבקבוק מים צוננים וקבלו את היצע הטופלס המוטורי ארץ ישראל לקיץ 2016.

בתואר הפתוחה הזולה בישראל זוכה הפיאט 500C. במחיר מעט נמוך מזה של סופר מיני יפנית אוטומטית משמימה (102 אלף שקלים) תוכלו להתפנק בגרסה הידנית נטולת הגג של מכונית הרטרו היפהפיה. זו אולי לא המכונית הכי פרקטית בעולם, המנוע לא כל כך חזק וגם לא מדובר בטופלס מלא, אבל העיצוב המסוגנן זועק מכל פינה, שילובי הצבעים מרהיבים, רשימת האבזור די טובה וכוללת בגרסה מתוחת הפנים ריפודים מיוחדים, גג חשמלי, 7 כריות אוויר, מערכת שמע משוכללת ועוד.
בעבור גרסה אוטומטית עם גיר רובוטי חד מצמדי תאלצו כבר להיפרד מ-122 אלף שקלים ובסכום זה תקבלו גם הגה מצופה עור, מערכת מולטימדיה מקורית וחישוקי 16' קלים.

Fiat-500-2016-1280-2c

נשארים עם ה-500 אך מעלים את רמות האדרנלין – אבארט, המותג הספורטיבי של קונצרן פיאט, מציע גרסה קרבית של המכונית הכוללת פגושים תפוחים, ג'נטים גדולים, שלל סמלי עקרב וגם מתלים קשיחים, כיולי שלדה ספורטיביים ומנוע 1.4 ליטרים מוגדש המפיק לאחר מתיחת הפנים בין 140 ל- 160 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית או רובוטית זריזה. בעבור 180 אלף שקלים תזכו להרבה אקשן, זנב שמח ורעש מנוע משכר. גרסאות ה-160 כ"ס מתחילות ב-195 אלף שקלים.

500 abarth

ב-207 אלף שקלים תוכלו להצטייד בעוד טופלס בניחוח רטרו, הפעם בדמותה של המיני קופר קבריולה החיננית. גרסת הבסיס כוללת מנוע תלת צילינדרי בנפח 1.5 ליטרים המפיק 136 כ"ס ובשביל 260 אלף שקלים וביצועים חמים יותר תוכלו לבחור בגרסת הקופר S המצוידת במנוע 2 ליטרים מוגדש המפיק 192 כ"ס.

Mini-Cooper_S_Convertible-2016-1280-03

כפי שאתם מבינים, בארץ המובטחת לאבד את החלק העליון זה לא עניין זול וכדי לטפח מערכת יחסים עם הטופלס הבאה שלנו, המאזדה MX5 מיאטה, תאלצו להיפרד כבר מ-233 אלף שקלים.

עם זאת, המיאטה היא לא סתם עוד מכונית שהורידו לה את הגג אלא מכונית ספורט טהורה, בהשראת מכוניות הספורט המהנות ממוצא בריטי משנות השישים אך בביצוע ואמינות יפניים.
ב-26 שנותיה המיאטה הפכה ללהיט היסטרי, יוצרה ביותר ממליון יחידות, זכתה בשלל תארים בינלאומיים והפכה למושא לחיקויים רבים.
גם היום, בדורה הרביעי, היא עדיין מציעה את אותו תמהיל של מראה מושך מבטים אבל לא מנקר עיניים, שימושיות, עלויות אחזקה הגיוניות, הנעה אחורית ובעיקר הרבה הרבה הנאה מנהיגה.

Mazda-MX-5-2016

חובבי היוקרה המאופקת והמהוקצעת של אודי יכולים לאבד את החלק העליון בשניים מדגמי המותג.
הגרסה נטולת הגג של ה-A3 תהיה שלכם בעבור קצת פחות מרבע מיליון שקלים (247 אלף שקלים לגרסת ה-1.4) ומציעה איכות פרימיום, יכולות גבוהות וסידור סביר ל-4 נוסעים. גרסת ה-1.8 משדרגת מאוד את הדחף ותהיה שלכם בתמורה ל-268 אלף שקלים.
בתמורה ל- 190 אלף שקלים נוספים או בסך הכל 458 אלף שקלים תוכלו להמשיך לאבד את הראש עם אודי ולהתרווח על מושבי העור של A5 קבריולט המציעה מראה יוקרתי יותר, מרווח משופר בתא הנוסעים ותא מטען המתאים לחופשה משפחתית בריביירה.

Audi-A3_Cabriolet-2017-1280-04

בתמורה ל-258 אלף שקלים תוכלו לשים את היד שלכם על אייקון מוטורי אמיתי עם שורשים ממלחמת העולם השניה, אופי מסוקס ויכולות שטח מצוינות.
הרנגלר של ג'יפ בגרסתו הקצרה מגיע עם גג פלסטי קשיח הניתן לפירוק באופן ידני בצורה פשוטה למדי ואפשרות ייחודית להשכיב את השמשה הקדמית על מכסה המנוע.
מתחת למכסה תמצאו מנוע וי 6 מודרני המפיק 284 כ"ס, הילוך כוח, שלדת סולם נפרדת חסונה וצמד סרנים חיים שיקחו אתכם לחוויות נטולות חלק עליון עמוק עמוק בשטח.

Jeep-Wrangler-2012-1280-07

אם תמיד חלמתם על ב.מ.וו פתוחה תוכלו לממש את החלום שלכם וגם לקבל עודף מ-300 אלף שקלים.
296 אלף שקלים יהפכו אתכם לבעליה של סדרה 2 קבריולט בגרסת 220 עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש המפיק 184 כ"ס וברמת הגימור ביזנס. רמת הגימור לקשרי תהיה שלכם בתמורה ל-38 אלף שקלים נוספים ואת גרסת ה-235 העוצמתית עם מנוע 6 בטור חלומי המפיק 326 סוסים תקבלו בתמורה ל-406 אלף שקלים.

היצע הטופלס של היצרנית מבוואריה לא מסתכם כאן וב-395 אלף שקלים תוכלו להצטייד במה שפעם היה נקרא סדרה 3 קבריולט ושינה את שמו לסדרה 4 קבריו בעקבות מדניות שינוי השמות של המותג לפיה הדגמים עם קידומת זוגית מיועדים לדגמי קופה וקבריולט והאי זוגיים לסדאן.
גרסת ה-435 ללא גג כבר חוצה את רף חצי המיליון שקלים ותהיה שלכם בתמורה ל-516 אלף שקלים, ואם גם זה לא מספיק לכם תמיד תוכלו ללכת על סדרה 6 פתוחה בתמורה ל-800 אלף שקלים לגרסת ה-640 או 890 אלף שקלים לגרסת ה-V8 העוצמתית עם מעל ל-400 כ"ס.

בעקבות ההצלחה הגדולה של המאזדה MX5 גם ב.מ.וו החליטה במהלך שנות התשעים שהיא רוצה רודסטר דו מושבית. ה-Z3 היתה התחלה די פושרת ולא מבריקה במיוחד. ה-Z4 שהחליפה אותה אמנם תפחה והתייקרה אבל גם הציגה יכולות מרשימות למדי. היא מוצעת כאן ב-6 גרסאות, בהספקים שונים מ-156 כ"ס ב-346 אלף שקלים המיועדת בעיקר לחובבי הפוזה ועד 326 כ"ס לחובבי משחקי הישבן ב-532 אלף שקלים.

BMW-2-Series_Convertible-2015-1280-04

גם למרצדס יש שלל מכוניות פתוחות בקנה להציע למי שנהנה מחשבון עו"ש מועדף. זה מתחיל ב-459 אלף שקלים עבור הדגם הבסיסי של סדרת ה-SLK – רודסטר דו מושבית המשלבת בין ספורטיביות לאלגנטיות בדורה השלישי שמבחינה עיצובית לפחות מהווה נסיגה אל מול המראה הדומיננטי של הדור השני.

מי שרוצה קבריולה משפחתית יותר עם מושב אחורי שימושי של ממש ימצא את מבוקשו בגרסה עם גג בד מתקפל לסדרה E המוצעת כאן בשלוש גרסאות מנוע בטווחי המחירים של בין 504-589 אלף שקלים.

סדרת ה-SL מציעה ביצועים עוצמתיים, יכולות שיוט במהירות מטורפות ופאר רב למי שסכומים שבין 1,025 מיליון שקלים ל-SL 400 ועד ל-1.6 מיליון שקלים לגרסת ה-63SL הקיצונית מבית AMG המצוידת במנוע וי 8 כפול מגדשים אימתני המפיק 537 כ"ס לא מרתיעים אותו.

למי שאפילו זה לא מספיק ומחפש לימוזינה מפנקת נטולת גג מרצדס מציעה את גרסת הקבריו של ספינת הדגל שלה העונה לשם S קלאס.
1.52 מיליון שקלים לגרסת ה-S500 וכמעט 2 מיליון שקלים לגרסת ה-S63 הפתוחה.

Mercedes-Benz-S-Class_Cabriolet-2017-1280-0b

סוכנות פורשה ישראל החליפה לאחרונה ידיים והיבואן החדש עדכן קלות את המחירים כלפי מטה.
המכונית הזולה ביותר של מותג הספורט רב התהילה היא ה-718 בוקסטר בגרסת הבסיס שלראשונה מאז ימי ה-944 מגיעה עם מנוע 4 צילינדרים ותהיה שלכם בתמורה ל-459 אלף שקלים. עם 300 כ"ס הביצועים בכל מקרה די משכנעים וכוללים האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 5.1 שניות.
הבוקסטר S, גם עם מנוע 4 צילינדרים, מציעה נפח של 2.5 לייטרים והספק של 350 כ"ס שדוחפים את הפורשה הקטנה למהירות תלת ספרתית בתוך 4.6 שניות ובתמורה ל-591 אלף שקלים.

ה-911 היא אולי האייקון המוטורי המפורסם בעולם הרכב עם שושלת של מכוניות ספורט שהתחילה ב-1963. ה-911 הנוכחית מוצעת כאן בשלל גרסאות מהן 5 עם גג נפתח ואחת עם גג טרגה בהשראת ה-911 הקלאסית. הביצועים מאוד מרשימים עם הספקים המתחילים ב-370 כ"ס ומגיעים ל-580 כ"ס בגרסה הפתוחה של הטורבו שרושמת מאה קמ"ש בתוך 3 שניות ומבדרת לרוכשיה את השיער במהירות מרבית של 330 קמ"ש.
המחירים מתחילים ב-950 אלף שקלים לקאררה "הבסיסית" ומגיעים עד ל-1.85 מיליון שקלים לגרסת הטורבו S נטולת הגג.

Porsche-718_Boxster-2017-1280-0e

ה-4C של אלפא היא מכונית הארד קור למכורים המציעה עיצוב מרהיב, מרכב עשוי סיבי פחמן ומשקל עצמי סופר נמוך של פחות מ-900 קילוגרמים המאפשרים לאיטלקיה הקטנה, למרות מנוע הטורבו הצנוע יחסית שלה המפיק רק 240 כ"ס, להציג ביצועים של מכונית על עם תאוצה למהירות תלת ספרתית בתוך 4.5 שניות. גרסת הספיידר תהיה שלכם בתמורה ל-720 אלף שקלים שזה לא מעט כסף בהתחשב בספרטניות של הרכב, אבל מאידך לא הרבה לאחת ממכוניות הספורט הקיצוניות ביותר המציעה את החיבור הישיר ביותר בין אדם למכונה וכביש.

Alfa_Romeo-4C_Spider_Concept-2014-1280-03

בריטניה הייתה במשך שנים ספקית של שלל מכוניות ספורט פתוחות, אך מאז שתעשיית הרכב הבריטית החלה לקרוס בסוף שנות השבעים כך גם הצטמצם ההיצע של המכוניות הספורט מהממלכה המאוחדת.

ה-F טייפ של יגואר אולי לא תצליח לאתגר את היכולות של דגמי פורשה המקבילים אך כמו חתולה חושנית היא מלאה בקסם ובפסקול מחרמן במיוחד שבהחלט עושה חשק לצאת איתה למחול סוער בטופלס. מחיר התענוג 795 אלף ש' לגרסת ה-340 כ"ס ו-965 אלף לגרסת ה-S עם 380 כ"ס ותאוצה למאה בתוך 4.9 שניות.

Jaguar-F-Type_British_Design_Edition-2016-1280-01

אם כבר רכב בריטי אז אין ספק שאין כמו הרכב של בונד, ג'יימס בונד.
הייבוא של אסטון מרטין לארץ החל לפני כשנה ובעבור קצת יותר ממיליון שקלים אתם יכולים להרגיש כמו בסצנה מסרט של הבלש המפורסם בעולם על סיפונה של הונטאג' עם מנוע וי 8 בשרני המפיק 426 לכ"ס.

Aston_Martin-V8_Vantage_GT_Roadster-2015-1280-02

אם איטלקיות יותר עושות לכם את זה אתם יכולים לבחור במזראטי גראן קבריו המציעה מרווח נדיב ל-4 מבוגרים, הרבה פינוקים וחיטובים ופסקול לוהט עם מנוע מבית פרארי המפיק 440 כ"ס בגרסה הבסיסית ו-460 בבכירה. 1.27 מליון שקלים והיא שלכם.

התחלנו את הכתבה באיטליה עם ה-500C, הטופלס הזולה בישראל ואנו גם מסיימים את הסקירה שלנו בארץ המגף עם שתי איטלקיות ללא חלק עליון שיערערו את השלווה של כל חובב רכב באשר הוא.
ראשונה היא הפרארי "העממית", הקליפורניה T, שתהיה שלכם בתמורה ל- 2.1 מיליון שקלים עם מנוע וי 8 מוגדש המפיק 560 כ"ס שמאיצים את האיטלקיה למאה בתוך 3.6 שניות.
אם הקליפורניה לא מספקת אתכם תמיד תוכלו לבחור ב-488 ספיידר החדשה שמחליפה את ה-458 עם מנוע וי 8 המפיק 670 כ"ס(!), כמעט פי עשר מההספק של ה-500C. כדי לקבל את כל הטוב הזה תצטרכו להיפרד מסכום בו תוכלו לקנות 24 יחידות של ה-500 הפתוחה, או במילים אחרות – 2.5 מיליון שקלים.

Ferrari-488_Spider-2016-1280-17