• Ad
  • קונצרן טויוטה ניצל את הבמה של תערוכת דטרויט כדי להציג דור חדש למשפחתית הנמכרת באמריקה ולספינת הדגל של לקסוס שלפני 28 שנים, באותו מקום בדיוק, בישרה את לידתו של המותג
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כמדי ינואר, מאז ראשית המאה ה-20, דטרויט מארחת את "תערוכת המכוניות הבינלאומית של צפון אמריקה". פעם היה מדובר במפגן כוח ביתי של תעשיית הרכב האמריקאית בעיר שסימלה יותר מכל את התעשייה, אך בעשורים האחרונים, עם התפוררות העיר, גם חשיבותה של התערוכה ירדה וכמות ההשקות החשובות בה הצטמצמה באופן חד.

    דווקא היצרנים היפנים, מ"האשמים" המרכזיים בקריסת תעשיית הרכב האמריקאית, מייחסים עדיין חשיבות גדולה לתערוכה וזו כנראה הסיבה שקונצרן טויוטה החליט להשיק בה השנה את הדורות החדשים לשני דגמים סופר חשובים מבחינתו – טויוטה קאמרי, המשפחתית הנמכרת באמריקה, ולקסוס LS, ספינת הדגל של מותג היוקרה היפני.

    הקאמרי החדשה
    בתור מי שמחזיקה כבר 15 שנים ברציפות בתואר "המשפחתית הנמכרת באמריקה" וכמי שפונה לקהל רחב מאוד, הקאמרי שמרה תמיד על מראה שמרני, יש שיגידו אף משעמם.
    הדור החדש חורג מהמסורת ומציג מראה נועז יותר עם רמיזות ספורטיביות, יציבה נמוכה וקווים זורמים יותר המעניקים למכונית נוכחות.

    הקאמרי החדשה מתבססת על שפת העיצוב העדכנית של טויוטה “Keen Look” ומציגה פרונט עם סבכה המשתלבת בכונס אוויר המזכיר את "שעון החול" של לקסוס, תפיחות על מכסה המנוע, בתי גלגלים בולטים וקורה אחורית זוויתית הנמשכת אל עבר מכסה תא מטען קצר ופגוש קרבי המעניקים למכונית ניחוחות של מראה סדאן-קופה.

    תא הנוסעים שסובל בדור הנוכחי מעיצוב משמים עבר אף הוא שינוי משמעותי שבמרכזו דשבורד בעיצוב מעניין עם קונסולה מרכזית א-סימטרית עם מסך 8 אינץ' השולט במערכת הבידור.
    כמו כן, בטויוטה מבטיחים איכות חומרים שתעניק תחושת פרימיום ומציינים גם תצוגה עילית ענקית, 10 כריות אוויר ושלל מערכות בטיחות מתקדמות.

    הקאמרי החדשה מתבססת על הפלטפורמה החדשה של טויוטה שבעתיד תשמש מספר לא מבוטל של דגמים מבית טויוטה ולקסוס ועושה שימוש בפלדה בחוזק מתיחה גבוה וטכנולוגיות ריתוך וחיבור חדשות שלטענת טויוטה מאפשרות להציג קשיחות מבנית טובה בהרבה מבלי לעלות במשקל.

     

    הקאמרי בדורה השמיני, לפחות בשוק האמריקאי, תוצע עם שלוש אופציות של יחידות הנעה – מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים ומנוע וי 6 כמו שהאמריקאים אוהבים בנפח 3.5 ליטרים אשר שניהם ישודכו לתיבת 8 הילוכים אוטומטית וגרסה היברידית שתציג עיצוב מובדל, בעיקר בחזית, ושילוב בין מנוע בנזין 2.5 ליטרים, יחידת הנעה חשמלית וגיר רציף.

    ה-LS החדשה
    לפני 28 שנים, בינואר 1989, ה-LS – המכונית הראשונה של לקסוס, מותג הפרימיום החדש מבית טויוטה, הושקה בתערוכת הרכב בדטרויט.
    בתחילה רבים סברו שהסיכוי של טויוטה להצליח בשוק היוקרה הוא אפסי ושאף אחד לא יסכים לשלם על מכונית יפנית סכומים דומים לאלה שנדרשים בעבור מכוניות של מותגים זרים עם מסורות כמו ב.מ,וו, מרצדס, אודי ואפילו וולוו, אבל כמו שאומרים, ההיסטוריה הוכיחה אחרת ובמיוחד בשוק האמריקאי לקסוס הפך למותג מבוקש ביותר .

    הדור החמישי של ספינת הדגל של המותג מציג שינוי עיצובי משמעותי מהדורות הקודמים, מתבסס על פלטפורמה חדשה לגמרי ומציג קווים דרמטיים ומקוריים מבעבר עם נוכחות דינמית ומבנה סדאן-קופה.

    עם זאת, למרות שה-LS החדשה שונה מאוד מקודמותיה במטרה לקרוץ ללקוחות שמחפשים נוכחות יותר בולטת, עדיין אי אפשר לטעות באשר למוצאה היפני.

    אלמנט העיצוב הבולט ביותר נמצא בחזית בדמות גרסה עצומת מימדים של סבכת "שעון החול" המאפיינת בחמש שנים האחרונות את דגמי לקסוס. מעבר לסבכה ולפגוש שיש מי שיטענו שהם מוגזמים בכל קנה מידה, ה-LS מציגה חיטובים מרשימים ועוצמתיים עם יציבה נמוכה ב-1.5 סנטימטרים מבעבר ואורך כללי של 5.23 מטרים.
    המימדים של ה-LS החדשה ובסיס הגלגלים שלה, הנמתח ל-3.12 מטרים, מקבילים לאלה של גרסאות בסיס הגלגלים הארוך של מכוניות היוקרה מגרמניה ומרמזים על קבינה סופר מרווחת ומפנקת.

    תא הנוסעים מציג מראה שונה בתכלית מבעבר עם דשבורד בפריסה ייחודית בו פתחי מערכת בקרת האקלים מהווים אלמנט עיצובי מרכזי, דיפוני דלתות היוצרים אפקט של תנועה וכמובן שלל פינוקים עם מושבים קדמיים הכוללים 28 מצבי כיוון, חימום, קירור ומסאז' ובחירה בין ספסל אחורי לשתי כורסאות נפרדות עם אפשריות כיוון רבות, הדום מתרומם לרגליים ועוד.
    רשימת האבזור אינסופית ובין היתר כוללת מערכת סאונד של "מארק לוינסון" שמספקת סאונד תלת מימדי מרמקולים המותקנים בכל פינה ברכב, כולל בתקרה.
    כמו כן ניתן לציין את מסך 12.3 האינץ' של מערכת הבידור והניווט הכולל משטח שליטה מרחוק התומך בהקלדה בכתב יד.
    ה-LS תוצע עם מיטב מערכות הבטיחות האקטיביות הקיימות בשוק כולל מערכת ייחודית חדשה שמסוגלת, במקרה של הולך רגל שמתפרץ לכביש, לבלום בעוצמה וגם להסיט את ההגה כדי למנוע פגיעה, כל זאת מבלי לחרוג מהנתיב בו נמצא הרכב.

    הפלטפורמה החדשה מאפשרת ל-LS החדשה להיות קלה ב-90 קילוגרמים מהדור הנוכחי ולטענת לקסוס גם מעניקה למכוניות נוחות נסיעה טובה ובעיקר יכולות דינמיות גבוהות מבעבר. ה-LS תוצע, כבעבר, עם אופציה למתלי אוויר שמעבר לבידוד מושלם מתוואי הדרך גם ירימו את הרכב כדי לאפשר כניסה נוחה מבלי להתכופף.

    ה-LS מוצעת בשלב זה עם מנוע וי 6 בנפח 3.5 ליטרים עם צמד מגדשי טורבו, המפיק 415 כ"ס וכ-60 קג"מ, שלטענת לקסוס פותח בעזרת טכנולוגיה מעולם המרוצים שמאפשרת לו להרגיש חזק וגמיש כמו מנוע וי 8 בשרני, זאת תוך שמירה על נתוני צריכת דלק מתקבלים על הדעת.
    ה-LS תוצע בגרסאות הנעה אחורית או כפולה והכוח יעבור לגלגלים דרך תיבת 10 הילוכים אוטומטית חדשה שלטענת החברה מעבירה הילוכים מהר יותר מתיבות כפולות מצמדים.
    בהמשך ככל הנראה תצטרף להיצע גרסה היברידית, שלפחות בדור הנוכחי תפסה חלק נכבד מהיקפי המכירות.

    ה-LS החדשה תגיע לשוק האמריקאי לקראת סוף השנה ובהמשך תוצע ב-90 שווקים נוספים ובהם ישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יפנים בדטרויט: קונצרן טויוטה חשף את הקאמרי ואת הלקסוס LS החדשות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.