• Ad
  • יצרנית מכוניות הספורט הקרואטית תפתח דגמי אב טיפוס עבור היצרנית הקוריאנית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצת יונדאי-קיה הכריזה בשבוע שעבר על השקעה של כ-90 מיליון דולר במיזם משותף עם חברת 'רימאק' (Rimac) הקרואטית, וזאת במטרה "להאיץ את הפיתוח של מכוניות חשמליות עם יכולות דינמיות גבוהות".

     

    ההשקעה, בסך 80 מיליון אירו, נחלקת בין יונדאי, שתשקיע 64 מיליון אירו לקיה, שתוסיף עוד 16 מיליון אירו. שתי החברות הקוריאניות "יעבדו בשיתוף פעולה הדוק כדי לפתח אב טיפוס לגרסה חשמלית של מכוניות יונדאי מחטיבת N הספורטיבית – במטרה להשיק אותן בייצור מסחרי לאחר מכן".

    'רימאק' היא "יצרנית בוטיק" קטנה שנוסדה בקרואטיה בשנת 2009 על ידי מאט רימאק – אז בחור צעיר בן 21 בלבד – כ"פרויקט מוסך" עם חזון לבניית "מכונית הספורט של המאה ה-21". מאז גדל הפרויקט הזה באופן מדהים והפך לחברה קטנה אך מובילה בתחום מכוניות הספורט החשמליות. בין השאר, רימאק הציגה לפני מעט יותר משנה מכונית-על חשמלית שנקראת 'C Two', עם מנוע שמספק 1,914 כ"ס ומאיץ אותה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות משתי שניות ולמהירות מרבית שלךך יותר מ-400 קמ"ש (!). הסוללה החשמלית של רימאק אמורה לספק טווח נסיעה של כ-650 ק"מ בין טעינות.

    לקריאה נוספת: רימאק חוזרת עם היפרקאר חשמלית חדשה

     

     

    מעט קודם לכן השקיעה חברת ההשקעות הסינית 'קאמל' כ-30 מיליון אירו ב'רימאק', ובמקביל יצרה החברה שותפות עם סדנת פינינפארינה האיטלקית, כיום בבעלות 'מהינדרה' ההודית, לצורך פיתוח מערכת הנעה חשמלית מתקדמת למכונית העל החשמלית של פינינפארינה.

    במחצית 2018 רכשה פורשה 10% מרימאק, מה שחיזק את האפשרות שלה לעמוד ביעד של ייצור 150 'C Two', אבל עלול היה לעמוד בדרכה להמשיך פרויקטים עם יצרניות רכב שאיתן היא עבדה בעבר, כמו רנו, יגואר ואסטון מרטין. לפורשה, כידוע, יש לא מעט שאיפות חשמליות משלה, בין השאר עם מכונית הספורט החשמלית הראשונה של גרמניה – 'טייקאן', שתושק בסוף השנה הנוכחית.

    אלא שכעת מסתבר שהקשר עם פורשה לא הפריע לרימאק, שמעסיקה כיום כ-500 עובדים, רבים מהם מהנדסים, להמשיך את הקשרים עם יצרניות רכב אחרות, לספק להן רכיבים חשמליים שונים – בעיקר סוללות במתח גבוה במיוחד ומנועים חשמליים חזקים – ואפילו לחתום על הסכם אסטרטגי משמעותי עם יונדאי-קיה. יונדאי, מצידה, הבטיחה להשיק 44 דגמים "ידידותיים לסביבה" עד לשנת 2025, ובמקביל, מאז 2015, היא מקדמת את המותג N שמוקדש לכלי רכב ספורטיביים על בסיס כלי הרכב הסדרתיים (במתכונת של ב.מ.וו. M).

    לשתי החברות יש כבר שיתוף פעולה טכנולוגי שבמסגרתו רימאק מספקת לקוריאנים רכיבים לרכב חשמלי, והפרויקט החדש יתמקד בתכנון של רכב חשמלי ספורטיבי וגם בתא דלק חשמלי-מימני. במסגרת ההכרזה המשותפת פורסמו 'טיזרים' מילוליים אודות מכונית חשמלית ספורטיבית שתמותג כ'יונדאי N' כלשהי, וכן ל"רכב בעל ביצועים גבוהים של תא דלק חשמלי".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי-קיה משקיעה 90 מיליון דולר ברימאק הקרואטית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.