• Ad
  • בשונה מ-i30N, טוסון N Line הוא בעיקר גרסת עיצוב חזקה שמוכיחה שאנשי יונדאי למדו מאאודי, מרצדס וב.מ.וו. איך אפשר לסחוט טוב יותר את הלימון
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשנה שעברה חשפה יונדאי את i30N – פרי הביכורים המוצלח למדי של "חטיבת N" שלה – שהיא יחידה עסקית נפרדת שעוסקת בשדרוג דגמי החברה לביצועי התנהגות ונהיגה ספורטיבית. "חטיבת N" הוקמה בדמותן של חטיבות דומות אצל מספר יצרניות רכב מבוססות, הבולטות בהן הן חטיבת M של ב.מ.וו, AMG של מרצדס, ואאודי ספורט.

     


    בסוף השבוע חשפה יונדאי את 'טוסון N Line', ויותר מאשר הכלי עצמו – חשיבות החשיפה נעוצה בכך שיונדאי משכפלת לא רק את הרעיון הכללי של מחלקה שעוסקת בהנדסת רכב ומבצעת שיפורים טכניים אלא בעיקר את העקרון של שימוש במחלקה הזאת ככלי שיווקי ממעלה ראשונה. בשונה מ-i30N, שהיא מכונית די מושקעת מבחינה טכנולוגית, טוסון N Line הוא יותר מכל גרסת עיצוב ספורטיבית, סוג של רמת גימור עליונה ויקרה ל'טוסון', וזאת שיטת שיווק זהה לגמרי לאלה שבהן משתמשות היצרניות האחרות.

    טוסון N Line מוצע אמנם עם שלושה מנועים שהם מעתה החזקים ביותר במגוון מנועי הדגם הזה, אבל מספר השיפורים המכאניים לקרוסאובר עצמו קטן מאד וכולל בעיקר הקשחה של המתלה הקדמי ב-8% ושל המתלה האחורי ב-5%. בנוסף עודכנה תוכנת ההפעלה של הגברת ההיגוי החשמלית כדי ליצור תחושת משקל כבדה יותר, ואולי גם מהירות היגוי גבוהה יותר (במילים של יונדאי: "שינויים בתוכנת מערכת ההיגוי יוצרים היגוי מעט יותר ישיר וליניארי").

    טוסון N Line יוצע בשלב ראשון באירופה, עם מערכת הנעה כפולה או קדמית, ומבין שלושת המנועים שאיתם הוא מונע רק אחד הוא מנוע חדש שמוצע כאן לראשונה. שניים מבין השלושה הם מנועי טורבו-דיזל שמחוברים למערכת היברידית קלה, והראשון מביניהם, שמניע כבר את הגרסאות הרגילות של טוסון (וגם של אחיו התאום, קיה ספורטאז'), הוא מנוע ה-2.0 ליטר שמספק 185 כ"ס. המנוע החדש הוא טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר שמחובר ליחידה ההיברידית הקלה ומספק 136 כ"ס, ובשתי התצורות מדובר ביחידת מתנע-אלטרנטור בהספק של 0.44 קילוואט שעה שפועלת במתח של 48V ומוזנת מסוללת ליתיום-פולימר מבעד לממיר מתח ישיר. נוסף לאלה מוצע גם מנוע הטורבו-בנזין המוכר, בנפח 1.6 ליטר, שמספק 177 כ"ס.

    בגדי ספורט

    אז אם מספר החידושים המכאניים בדגם החדש הזה לא גדול, מה בכל זאת החדשות כאן? התשובה היא "בגדי הספורט החדשים": עבור חובבי הספורט והביצועים טוסון N Line הוא מעין קדימון ויזואלי שנותן לנו טעימה ממה שיכולה להיות גרסת ספורט אמיתית של טוסון, ועבור עשרות אלפי לקוחות פוטנציאלים אחרים זאת גרסת עיצוב מושכת שתמורתה יהיו מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר.

     

    העבודה הקוסמטית על הכלי הזה כללה פגושים מעוצבים מחדש ושבכה קדמית שמעוצבת בסגנון "מסבך רשת" שנראה מאסיבי ומרשים עם מסת הכרום הכהה שלו, וכמו כן חישוקי גלגלים כהים בקוטר 19 אינטש, "חצאיות" צד וחיפוי קשתות גלגלים שחורים וספוילר אחורי שחור מבריק. בנוסף, פנסים קדמיים מעוטרים בשחור-לבן עם עיצוב מחדש של יחידות תאורת היום (מסוג LED) וגם מסגרות חלון כהות וידיות דלתות בצבע הגוף.

    עיצוב הפנים כולל מספר אלמנטים ספורטיביים למראה כמו מושבי ספורט עם ריפודי עור זמש תפורים עם עיטורי  תפרים אדומים, דוושות עשויות מסגסוגת ותפרים אדומים מודגשים על בורר הילוכים ועל גלגל ההגה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי מציגה את טוסון N Line – גרסת עיצוב ספורטיבית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.