יונדאי חשפה את 'קונה': מיני קרוסאובר עם יכולות שטח

הנשק של יונדאי לקטגוריית ה"ג'וק": הנעה כפולה, מערכות בטיחות מתקדמות ועיצוב ספורטיבי
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

יונדאי חשפה הבוקר בקוריאה את 'קונה', המיני-קרוסאובר שלה שיתמודד בקטגוריה שהוגדרה במקור על-ידי ניסאן ג'וק וכעת מקבלת "גשם" של מוצרים חדשים מאת רוב יצרניות הרכב הגדולות.

 

 

ככל שאפשר לשפוט מן התמונות והפרטים הרשמיים הראשונים שיונדאי מפרסמת – 'קונה' מכוון אל נישה מעט שונה מזו של ג'וק ובמקום לבחור בעיצוב נועז ומוזר הושקע עיקר המאמץ ביצירת מוצר בעל יכולות גבוהות ורמת אבזור גבוהה. אנשי יונדאי טוענים, למשל, ש'קונה' (שנקרא על שם אזור חוף בהוואי) מבוסס על "פלטפורמה חדשה", וזאת למרות שכעקרון מדובר בפלטפורמת הסופר-מיני של החברה.

עם זאת, יונדאי תייצר שתי גרסאות של 'קונה', אחת מהן בעלת הנעה כפולה ומרווח גחון שיתאים לנסיעות שבילים ואולי אף מעט מעבר לכך (מידות מדויקות טרם פורסמו) ובזו יותקן מתלה אחורי שונה מאשר בגרסת ההנעה הקדמית.

יחסית לפלטפורמה הסטנדרטית הוארך בסיס הגלגלים של קונה ב-3 ס"מ (ל-260 ס"מ) כך שהוא מיישר קו עם רנו קפצ'ור, למשל, וארוך מזה של מאזדה CX3, גם האורך הכללי – 416.5 ס"מ – מציב את קונה די קרוב לקפצ'ור אבל עם רוחב של 180 ס"מ זהו אחר הכלים היותר רחבים בקטגוריה. יונדאי גם השקיעה לא מעט בעיצוב החיצוני ויצרה כלי עגלגל ונאה מאד שיוצר רושם ספורטיבי ונעים ופחות קשוח או מוזר, כאמור, ויחד עם זאת זהו עיצוב נוכח ואגרסיבי למדי.

פסי הפנסים האופקיים והצרים שאיפיינו את דגם התצוגה שקדם ל'קונה' באים לידי ביטוי בפנסי LED שמתוחים מעל לפנסים הראשיים ומתחת לשפת מכסה תא המנוע, ויחד עם חריר צר ואופקי נוסף מעל לשבכה הקדמית ייתכן שהם יוצרים את השלב הבא בשפת העיצוב של יונדאי בכלל.

 

יונדאי קונה. עיצוב ספורטיבי, עגלגל ואגרסיבי

 

כרגיל אצל יונדאי, קונה יימכר בשלב ראשון בקוריאה עצמה, שם הוא גם מיוצר, ורק לאחר מכן יחל השיווק שלו בצפון אמריקה ובאירופה. "עם 'קונה' אנחנו שואפים לקבוע סטנדרטים חדשים בקטגוריית הקרוסאוברים הספורטיביים", אמר בעת ההשקה סגן יו"ר יונדאי, יוסון צ'ונג, עם עיצוב מושך, קישוריות ברמה הגבוהה ביותר ורמת בטיחות מובילה".

אנשי יונדאי מצהירים שהצליחו "לארוז" מתחת לרצפה מכלולים שונים, בהם גם את מערכת ההנעה הכפולה בדגמים הרלבנטיים ואת מערכת הפליטה, וזאת בדרך מתוחכמת כלשהי אשר משחררת יותר מרחב לתא הנוסעים. המתלה הקדמי, מסוג מק-פרסון, מחובר לתת שלדה נפרדת במטרה להפחית את הרעש והרעידות. גם מאחור מחובר המתלה לתת שלדה, וגרסת ההנעה הכפולה נבדלת בכך שהמתלה שלה הוא מסוג זרוע כפולה.
51.8% מן המרכב, כך אומרים הקוריאנים, בנויים מפלדה בחוזק מתיחה גבוה במטרה להפחית את המשקל הכולל ובה בשעה לחזק את העמידות בעת תאונה ולשפר את הבטיחות.

 

 

מגוון המנועים שיניעו את קונה מתחיל במנוע הטורבו-בנזין התלת צילינדרי החדש של החברה, בנפח 1.0 ליטר (120 כ"ס, 17.5 קג"מ) אשר יוצע עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית בעלת מצמד כפול ושבעה יחסי העברה.
המנוע הבא הוא טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר (177 כ"ס, 27 קג"מ) שגם הוא יוצע עם התיבה הרובוטית, ובראש הפירמידה – לכל הפחות בארה"ב, יוצע מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 2.0 ליטר שפועל בשיטת מחזור אטקינסון, מספק 149 כ"ס ו-13.8 קג"מ ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית בעלת 6 יחסי העברה. בקוריאה ובאירופה יוצע גם מנוע טורבו-דיזל.

תחכום אלקטרוני

כצפוי מכלי שמושק בימים שבהם פרויקט הבטיחות EuroNCAP מעניק ציון מרבי רק לכלי רכב שמצוידים במערכות סיוע לנהג 'קונה' מצויד במגוון המלא שנדרש, ובכלל זה מערכת התרעת התנגשות עם בלימה אוטונומית, התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה והתרעה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום.
אנשי יונדאי טוענים שהרדאר של מערכת התרעת ההתנגשות מסוגל לזהות גם כלי רכב מתקרבים שעלולים להיות מטושטשים על-ידי הנוף בעת נהיגה במהירות גבוהה.בנוסף מותקנים גם חיישנים לבתרעה מפני תנועה חוצה בעת נסיעה לאחור וכיבוי אוטומטי של אורות גבוהים למניעת סינוור.

מערכת המולטימדיה תציג את עצמה לנהג ולנוסעים על-גבי מסכים בגדלים של 5, 7 ואף 8 אינטש – בהתאם לרמות הגימור השונות, והיא מתקשרת כמובן עם מכשירי אנדרואיד ואפל השונים. חלק מן המידע, למשל נתוני מהירות וניווט, מוצג (ברמות גימור מתאימות) על-גבי תצוגה עילית שניתנת לקיפול בלחיצת כפתור, וברמות גימור שונות תוצע גם טעינה אלחוטית למכשירים ניידים.

במהלך השקת הבכורה העולמית של קונה חשפה יונדאי גם מהדורה מיוחדת שנקראת "איש הברזל", פרי רכישת הזכויות מחברת 'מארוול' מן הסתם, ומהדורה זאת מציגה – כך יונדאי – עיצוב שנוצר "בהשראת המראה החזק והמשוריין של חליפת 'איש הברזל'… וזאת במטרה להדגיש את הבטיחות והטכנולוגיות המתקדמות של הכלי". גרסה זאת נבדלת מן הגרסה הסדרתית בין השאר בכך שהיא רחבה ממנה בארבעה (!) ס"מ, כוללת גם כמה אפקטים ויזואליים שמזכירים את גיבור הקומיקס במהדורה הקולנועית שלו (למשל נוריות שממוקמות על הפנסים הקדמיים מתחת למכסה אפור ומעוטרות באדום ובזהב), ומתגלגלת על חישוקי ענק בקוטר 19 אינטש.

יונדאי אישרה בעבר שתחילת המכירה של קונה בארה"ב תהיה באוקטובר, כלומר שאפשר לצפות להשקה אירופאית בתערוכת פרנקפורט ולהופעה בישראל ברבעון האחרון השנה או בתחילת השנה הבאה.

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.