• Ad
  • יונדאי בקטנה: השיקה מיקרו קרוסאובר בשם 'וניו'

    מכונית המיני המסוגננת החדשה של יונדאי הושקה במקביל בארה"ב ובהודו. החידוש: תיבה רציפה ראשונה של יונדאי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יונדאי השיקה מיקרו-קרוסאובר חדש, בשם 'וניו' (Venue – "מקום מפגש"), וכדי להדגיש שמדובר במוצר גלובלי אשר מיועד לשווקים סביב העולם – הוא הושק במקביל גם בתערוכת המכוניות של ניו-יורק וגם בהודו.

     

    'וניו' הוא מיקרו קרוסאובר, כלומר כלי עירוני קטן ומסוגנן שיהיה לא רק הקרוסאובר הקטן ביותר במשפחת דגמי יונדאי אלא גם הכי פחות יקר. הוא ממוצב מתחת ל'קונה', אשר בנויה על בסיס פלטפורמת הסופר-מיני של החברה (i20), ועל אף שאורך בסיס הגלגלים שלו (248 ס"מ) ארוך מזה של i10, הוא חולק איתה את אותה הפלטפורמה.

    'וניו' ייוצר בעיקר במפעל של יונדאי בעיר אולסן שבקוריאה, אבל לא רק. היות שאחד השווקים החזקים שלו צפוי להיות השוק ההודי – שם הוא נכנס לפלח שוק לוהט וגדוש במתחרים – אחת הגרסאות שלו תיוצר שם, ותיראה מעט שונה מן הגרסה שתיוצר בקוריאה עבור השוק האמריקני ועבור מדינות נוספות. לא מן הנמנע שהעתיד הוא ייוצר גם בטורקיה, לצד ה-i10, עבור השוק האירופאי. מאד סביר להניח ש'וניו' יתגלגל בסופו של דבר גם לישראל, אבל כדי שזה יקרה עם תג מחיר הגיוני ייתכן שאנחנו נקבל את אחת הגרסאות המוזלות שלו.

    השוק האמריקני מקבל את 'וניו' עם מנוע אטמוספירי ארבעה צילינדרי פשוט בנפח 1.6 ליטר שמספק 121 כ"ס – שזה ממש לא רע עבור זאטוט כזה, אבל אליה וקוץ בה: המהנדסים הקוריאנים החרוצים של יונדאי החליטו (למרבה הצער במקרה הזה) שהם לא משאירים אף אבן לא הפוכה בתעשיית הרכב, ושהם ממש חייבים שתהיה גם להם תיבת הילוכים רציפה (CVT). 'וניו' הוא כלי הרכב הראשון של יונדאי שמקבל תיבת הילוכים רציפה חדשה שפותחה "בתוך הבית" על-ידי מהנדסי יונדאי. זאת תהיה האופציה האוטומטית היחידה שמתחברת למנוע ה-1.6 ליטר, ובמקביל הוא יוצע גם עם תיבה ידנית – מה שלא ממש עוזר בשוק הישראלי המפונק.

     

     

     

    ההודים, לעומת זאת, יכולים להזמין את 'וניו' גם עם מנוע בנפח 1.2 ליטר (83 כ"ס) או עם מנוע בנפח 1.4 ליטר (90 כ"ס), שניהם אטמוספריים, ומי שמוכן לשלם קצת יותר יוכל לקבל אותו גם עם מנוע הטורבו בנזין התלת צילינדרי החדש של יונדאי, בנפח 1.0 ליטר (120 כ"ס). מנוע זה הוא היחיד שמוצע (בשלב זה בהודו בלבד) עם תיבת ההילוכים הרובוטית בעלת מצמד כפול – שגם היא פותחה "בתוך הבית" על-ידי מהנדסי יונדאי.

    קטן קטן, אבל עם פוזה

    מה שצפוי לגרום ל'וניו' לסובב אחריו ראשים הוא עיצוב מושך עין ומוחצן מאד, לאו דווקא בסגנון של ניסאן 'ג'וק' אלא בתצורה אגרסיבית עם שבכה קדמית ענקית – יחסית לכלי הקטן – ומבט חודר בזכות פנסי חזית מודרניים. קו המותניים של 'וניו' מאד מודגש ומקנה לו חזות חזקה וספורטיבית, המוטיב של מאותתים צרים שמקיפים את חלקו הקדמי-עליון של מכסה המנוע חוזר כאן אחרי שעשה טוב ל'קונה', ואת הפנסים הראשיים עוטפות טבעות LED. עם זאת, 'וניו' הוא הקרוסאובר הנמוך והצנום ביותר בחבורה שלו: הוא מתנשא לגובה של 159 ס"מ בלבד, ורוחבו 177 ס"מ.

     

     

    אם לשפוט לפי התמונות הרי שמעצבי הפנים של יונדאי עבדו שעות נוספות ובנו סביבת נהג פשוטה אבל מעניינת, ואנשי השיווק איבזרו אותה בכל טוב. רשימת האבזור כוללת מערכת מולטימדיה שנשקפת מבעד למסך מגע גדול יחסית, ומסביבה פוזרו לא מעט שקעי USB. יש גם בקרת שיוט, טעינת ניידים אלחוטית, פתחי מיזוג למושב האחורי ואפילו אופציה לגג שמש. מה שיותר חשוב – אנשי יונדאי לא חסכו (לפחות בגרסה האמריקנית) אף מערכת סיוע לנהג שמוצעת בדגמים הגדולים יותר, וכך אפשר לקבל את 'וניו' עם בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב והיגוי אקטיבי, התרעה מפני כניסה לנתיב חסום, בקרת עייפות ועוד.

     

    ככל שאפשר להתרשם, וגם להניח לבד, החיים במושב האחורי מתאימם לכל היותר לילדים: שני מבוגרים יחושו שם בצפיפות רבה – גם בכל הקשור למרחב ברכיים וגם למרחב כתפיים וראש.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.