• Ad
  • כמה מן הפנטזיות המוטוריות המרתקות ביותר נמכרו בסוף השבוע האחרון במכירה פומבית בשוויץ, תמורת 27 מיליון דולר. הקונים נשארו אנונימיים, המוכר שולט ביד רמה במדינה אפריקנית עשירה-עניה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בסוף השבוע שעבר, במכירה פומבית שקטה שנערכה על מגרש גולף לא הרחק מז'נבה, שוויץ, נמכרו 25 מכוניות שכל אחת ואחת מהן תגרום לנו להזיל ריר, תמורת סכום כפול מזה שהוערך לפני המכירה: 27 מיליון דולר.

     

     

    אחת המכוניות, למבורגיני ונואו רודסטר נדירה – אחת מתוך סדרה אקסקלוסיבית של תשע מכוניות בלבד שיוצרו בשנת 2014 – נמכרה תמורת 8.4 מיליון דולר, ולא רק בגלל שעם כ-300 ק"מ "על השעון" זאת מכונית שכמעט לא ראתה כביש.
    מה שמיוחד באוסף הזה, ואשר מוסיף ערך ועניין להיסטוריית הבעלויות הקודמות של כל אחת ואחת מן המכוניות – הוא רישום "היד הראשונה" שלהן, על שמו של טדומין אובאנג נאגואמה (Nguema), שנושא בתפקיד סגן נשיא המדינה האפריקנית גאיינה המשוונית. טדומין אובאנג, במקרה או שלא במקרה, הוא בנו של נשיא המדינה – תאודורו אובאנג נאגואמה – שהוא השליט האפריקני ששולט במדינתו במשך תקופת הזמן הארוכה ביותר מבין כל שליטי המדינות באפריקה.

    כל המכוניות הוטסו לשוויץ לפני כארבע שנים לצורך תחזוקה שוטפת, ובשנת 2016 נתפסו בהוראה של בית משפט צרפתי במסגרת חקירת שחיתות והלבנת הון של השליט ומשפחתו. החקירה נוהלה במאמץ משותף של רשויות מארה"ב, איי קיימן, מונקו, צרפת, דנמרק, איי מרשל והולנד, ובמסגרתה נתפסו נכסים רבים של המשפחה המלכותית השלטת.

     

     

    תאודורו אובאנג הורשע בסופו של דבר בשנת 2017 על-ידי בית המשפט הצרפתי בשוד של אוצר המדינה, ונידון – נוסף להחרמת רכוש רב שכלל אוסף אמנות, יאכטה ענקית ואוסף מופרך של יינות – לשלוש שנות מאסר שאותן מעולם לא ביצע.
    מתוך 27 מיליוני הדולרים שהניבה המכירה הפומבית בסוף השבוע האחרון ינכה בית המכירות את העמלה שלו, והשאר יועברו לקרנות פילנתרופיות שפועלות למען רווחת אזרחי גאיינה המשוונית.

    כל זה לא ממש מזיז למשפחת נאגואמה, אשר נבחרה בשנת 2016 מחדש ב"בחירות דמוקרטיות" לכהונה נוספת בת שבע שנים. במהלך שלטונה ארוך השנים צברה משפחת השליט הון שמוערך בכ-600 מיליון דולר, והאמת היא שזה סכום ממש צנוע בהתחשב בכך שמדובר במדינה עם אוצרות טבע אדירים (בעיקר נפט וגז) ואוכלוסיה ענייה לחלוטין.

    מכל מקום, המכונית שהניבה את הסכום השני בגודלו במכירה הפומבית היא קוניגסג 1 ONE משנת 2015, שנמכרה תמורת 4.6 מיליון דולר, ואחריה מדורגות פרארי אנזו 2003 (3.1 מיליון), פרארי 'לה פרארי' (2.2 מיליון), למבורגיני רבנטון רודסטר 2010 (2 מיליון), פורשה 918 ספיידר 2015 (1.56 מיליון), בוגאטי וירון (1.32 מיליון), מקלארן P1 (שהניבה 1.27 מיליון דולר) ואסטון מרטין One-77. בנוסף נמכרו גם מכוניות מתוצרת בנטלי, רולס-רויס, מזראטי ואחרות – כולן במצב חדש עם מאות בודות של קילומטרים על השעון, אם בכלל. פרטים מלאים אודות כל אחת ואחת מיצירות האמנות האלה אפשר למצוא בקטלוג המפורט של בית המכירות Bonhams אשר הפיק את המכירה הפומבית. פרטים אודות הרוכשים לא פורסמו, אם כי בעתיד נוכל אולי לדעת מי הם – כאשר אותן מכוניות יצוצו מחדש במכירות פומביות ברחבי העולם.

     

     

    נאגואמה. ליגה אחרת

    גאיינה המשוונית היא מפיקת הנפט השלישית בגודלה באפריקה עם הכנסות של יותר מ-15.5 מיליארד דולר בשנה ממכירת נפט, ואוכלוסיה של 1.2 מיליון בני אדם בלבד. זה מציב אותה עם רמת התוצר הגבוהה ביותר לנפש מבין כל מדינות אפריקה. למרות זאת, המדינה הזאת מדורגת במקום ה-138 מבין 188 המדינות שחברות באו"ם במדד הפיתוח האנושי.
    בחודש אפריל 2016, לאחר 36 שנים רצפות בשלטון, "נבחר" תאודורו אובאנג נאגואמה לתקופת כהונה נוספת בת 7 שנים, ומנהלת הקמפיין שלו, שהיא במקרה גם אחייניתו, צוטטה כשאמרה ש"רק מי שהם כפויי טובה למה שאובאנג עשה יעזו לקרוא לו דיקטטור".
    במהלך ארבעת העשורים של שלטונו גילה אובאנג "סובלנות מועטה" כלפי האופוזיציה במדינתו, אשר לפחות לכאורה מוגדרת כ"דמוקרטיה רב-מפלגתית". בפועל, כל מערכות הבחירות שמנוהלות במדינה מוגדרות על-ידי ארגוני זכויות אדם מן העולם כ"מעשה הונאה", אם כי המשפחה המלכולתית טוענת בתובה שאלה שטוענים כך כנגדה הינם "ארגוני שמאל קיצוני".

    על פי נתוני ארגון Human Rights Watch השתמש השליט בתזרים המזומנים האדיר ממכירת הנפט כדי לבצר ולהעשיר את עצמו על חשבון תושבי המדינה. מאז אוגוסט 1979 בוצעו בגאיינה המשוונית 12 ניסיונות הפיכה אך אף אחד מהם לא צלח. לפני מספר שנים החל אובאנג להכשיר את בנו לרשת אותו. אז מעבר לקנאה העזה שאנחנו חשים כלפי אוסף הצעצועים של השליט-לעתיד-לבוא, ובלי קשר להערכה הזהירה שאנשי המכירות של למבורגיני, פרארי, פורשה ואחרים כבר דאגו לחדש לו את המלאי, אי אפשר שלא להעריך שתהליך ההכשרה של הג'וניור עולה יפה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יד ראשונה מדיקטטור: 25 מכוניות-על במכירה פומבית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.