• Ad
  • רכב הפנאי הקומפקטי של יגואר נוחת בישראל בתקווה שיצליח להרים סוף סוף את מכירות המותג למקום הראוי להן. בתפריט: מנוע חזק, הנעה כפולה ועיצוב מרשים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת 'המזרח', יבואנית לנד-רובר ויגואר לישראל, השיקה הבוקר (ב') את יגואר E פייס, הקרוסאובר הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הבריטי, ויחד איתו גם את אולם התצוגה המרכזי החדש שלה, בהרצליה. באופן נדיר, אי-פייס מושק אצלנו בצמוד להשקה עולמית שלו.

    לשתי ההשקות יש חשיבות מיוחדת עבור חברת המזרח, והן מתרחשות כשנה לאחר העברת זיכיון היבוא של יגואר אליה: לאחר שנים לא מעטות של פעילות מאולם לא גדול במיוחד ברחוב המסגר בתל-אביב עבר האולם אל "מרכז ההתרחשות" של מרבית שוק היוקרה הישראלי בהרצליה, לא הרחק מן האולמות של לקסוס, אינפיניטי, מרצדס, קאדילק, אסטון מרטין ופורשה. הדגם החדש, E-Pace, אמור להכפיל את היקף הייצור והמכירות של יגואר בעולם, וכנראה גם בישראל.

    לא מיותר לציין ששנת 2017 הייתה שנת מעבר עבור יגואר בישראל, מידי חברת 'מאיר' ל'חברת המזרח', ובמהלך שנה זאת מכירות המותג הבריטי לא התרוממו. "אחיו הגדול" של E-Pace, ה-F-Pace, נמכר אמנם בקצב מרשים, אבל סדרת XE שאמורה להתחרות בב.מ.וו. סדרה 3 נותרה בגדר קוריוז. יבואני יגואר מעריכים שבמהלך 2018 הם יוכלו לממש סוף סוף את הפוטנציאל של המותג בשוק היוקרה שפורח בישראל בשנים האחרונות.

    מבחינה זאת יכול E פייס להיות הדגם הנכון במועד הנכון, היות שהקרוסאובר הקומפקטי החדש נכנס לפלח שוק של רכבי פנאי פופולאריים ובהם אאודי Q3, ב.מ.וו X1 ומרצדס GLA – כולם עם פוטנציאל מכירות גבוה. בשלב זה מעריכים אנשי המזרח שהם יימכרו במהלך השנה כ-100 יחידות, ועל אף שזה יעד מסירות פחות שאפתני משל המתחרים, בל נשכח שבסיכום 2017 עלו על כבישי ישראל רק 112 יחידות מכל דגמי יגואר.

    E פייס בנוי על פלטפורמת D8 של לנד-רובר, שעליה בנויים גם ריינג'-רובר Evoque ולנד-רובר דיסקאברי ספורט. בשונה מאלה הוא מיוצר בקבלנות באוסטריה על-ידי חברת מגנה שטייר שמתמחה בייצור דגמים ייחודיים ליצרניות רכב לא מעטות.

    E פייס מציג מידות נאות ביחס לקבוצתו: 440 ס"מ לאורך ובסיס גלגלים של 268 ס"מ. עם זאת, העיצוב שלו יוצר רושם של כלי דחוס עם מבנה שרירי בזכות קו מתנים גבוה וגג שמשתפל לאחור בסגנון קופה. בעוד שמתחריו הגרמנים מציעים גרסאות בסיס עם מנועי טורבו צנועים, יגואר מכוונת ישריות אל הגרסאות הבכירות של מתחרותיה עם גרסה בסיסית שמונעת באמצעות מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר בהספק של 250 ואופציה לאותו מנוע עם הספק של 300 כ"ס. מנועי הדיזל, במקרה זה, לא רלוונטיים עבורנו.

    הגרסה העיקרית בישראל צפויה להיות גרסת הבסיס עם 250 כ"ס שבה מחובר המנוע לתיבת הילוכים אוטומטית מתוצרת ZF עם תשעה יחסי העברה. נתוני הביצועים הם 7 שניות מעמידה  ל-100 קמ"ש והמהירות המרבית 230 קמ"ש.

    רוב המתחרים בקבוצה מציעים הנעה כפולה כאופציה בדגמים הבכירים ואילו ה"בייבי יגואר" מוצע אך ורק עם הנעה כפולה קבועה עם חלוקת כוח וקטורית.

    E פייס אמור, בין השאר, לסייע ליגואר להתגבר על התדמית הבעייתית של "מכוניות יקרות מידי" עם דגם שמחיר המחירון הבסיסי שלו מתחיל ב-318 אלף ש"ח ומחיר השקה של 295 אלף ש"ח. רמת הגימור הבסיסית כוללת אבזור רב, למשל גג שמש פנורמי, ריפודי עור, תאורת LED מלאה בחזית וחישוקי 17 אינטש. אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית ומערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה כסטנדרט, אך ללא בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על עצמים בשטחים מתים. אלה מוצעות כאופציה בתוספת של 10 אלף ש"ח. מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית משלימה את מערך ההתרעות בתאם למדד הבטיחות ההזוי של משרד התחבורה.

    כאמור, בתקופת ההשקה מוצעת המכונית תמורת החל מ-295 אלף ש"ח, מחיר שאמור למשוך את הלקוחות לאולם התצוגה אם העיצוב הנאה של E פייס לא עשה זאת. בנוסף מוצעות שתי רמות אבזור נוספות: S במחיר מחירון של 338 אלף ש"ח ו-S פלוס במחיר של 386 אלף ש"ח.

    צילומים: רונן טופלברג

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יגואר E פייס בישראל: החל מ-318 אלף ש"ח

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.