• Ad
  • טראמפ למנכ"לי יצרניות הרכב: החזירו את הייצור למדינה ותיהנו מהקלות

    לא מבזבז זמן: תאהבו את זה או לא, איש העסקים הצבעוני נכנס לבית הלבן ונחוש לעמוד בהבטחות שפיזר בקמפיין הבחירות, כולל החזרה מסיבית של פסי ייצור מכוניות לארה"ב. אתמול נפגש טראמפ עם ראשי שלוש הגדולות בבית הלבן ורמז על הקלות בתקנות זיהום האוויר וצריכת הדלק בתמורה ליצירת מקומות עבודה חדשים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נשיא ארצות הברית החדש לא מבזבז רגע ואחרי בסך הכל יום אחד של חגיגות וטקסים רשמיים הוא ניגש לעבודה כדי להגשים את ההבטחות שהביאו לבחירתו.
    בסוף השבוע האחרון הוא כבר הספיק לחתום על צו נשיאותי המורה על ביטול חלקי של רפורמת הבריאות "אובמה-קר", בראשון הוא הצהיר כי יפעל להעברת השגרירות לירושלים ובשני הודיע על ביטול הסכם הסחר הטראנס-פסיפי עליו חתם אובמה ב-2011.
    את בוקר האתמול (שלישי) הוא הקדיש לפגישה עם המנכ"לים של שלוש יצרניות הרכב מדטרויט כדי להבהיר להן שהוא רציני מאוד בדרישתו להחזיר את ייצור הרכב לארצות הברית ושיצרנים שבכל זאת יעבירו את הייצור מחוץ לגבולות המדינה יהיו צפויים לעונשים ולמיסים כבדים.

    מן העבר השני, טראמפ רמז בדרך המאוד ישירה לו על ה"גזר" שינתן בתמורה להקמת מפעלים וליצירת תנופה חדשה בתעשייה המקומית וציין כי יקצר באופן דרמטי את הבירוקרטיה, יקטין את מס החברות וגם, למרות שלדבריו הוא מגדיר את עצמו כמי שאיכות הסביבה מאוד חשובה לו, יפעל להסיר חסמים ולבטל יעדים לא הגיוניים של נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים שנקבעו בשנים האחרונות בתקנות שלדבריו "יצאו מכלל שליטה".

    עוד ב-TheCar: 
    רגע לפני ההשבעה: טראמפ מאיים על יצרניות הרכב הגרמניות 
    משטרת ארה"ב מציגה: למי יש יותר כבוד 
    העבודה המסוכנת ביותר בארה"ב: נהג משאית 

    כזכור, הפעם האחרונה בה מנכ"לי שלוש יצרניות הרכב הגדולות הוזמנו לבית הלבן הייתה ב-2011, לפגישה בה הצהיר הנשיא לשעבר ברק אובמה על כינונן של התקנות המחמירות המחייבות את יצרני הרכב להפחית את נתוני פליטת המזהמים וצריכת הדלק בכלי הרכב שהם מייצרים כמעט בחצי עד שנת 2025, תקנות שטראמפ רוצה לבטל כעת.

    גורם בבית הלבן סיפר כי טראמפ ביקש לשמוע מהמנכ"לים על מכשולים ולדון על דרכים לעקוף אותם יחד כדי להחזיר הביתה לאמריקה כמה שיותר משרות, לספר להם על מגוון הזדמנויות הפז העומדות בפניהם ולאפשר להם לשמוע ממקור ראשון על תוכניות של הממשל החדש בנושאים כמו סחר, רפורמות רגולטוריות ומיסים.

    לבד מטראמפ ושלושת המנכ"לים בפגישה נכחו גם המושל הרפובליקני לשעבר של מיזורי, מאט בלאנט, העומד בראש איגוד הסחר של ארצות הברית, סגן הנשיא מייק פנס, ראש הסגל בבית הלבן ופקידי ממשל בכירים אחרים.

    לא כל הנושאים עליהם דנו הצדדים בפגישה פורסמו, אך בסיומה צייץ טראמפ בטוויטר: "הייתה לי פגישה נהדרת עם בכירי תעשיית הרכב".

    גם המנכ"לים של שלוש היצרניות דיווחו על אווירה טובה מאוד שהייתה בפגישה.
    מארק פילדס, מנכ"ל פורד, ציין: "כמי שמייצגים תעשיה, אנו שמחים לעבוד עם נשיא שרואה את טובת המגזר לנגד עיניו ושואף לעשות רנסנס בייצור האמריקאי". פילדס הוסיף שבפגישה דנו גם ברפורמה במס החברות ובצורך להתאים את התקנות לנתונים בפועל. כמו כן הוא שיבח את החלטת טראמפ לסגת מההסכם הטראנס-פסיפי אשר הוביל למניפולציות רבות בשערי המטבעות שפגעו קשות במגזר היצרני.

    מארי בארה, מנכ"לית ג'נרל מוטורס, אמרה שהדיון היה בונה מאוד והתמקד באיך ניתן לעבוד יחד ובמדיניות שתתמוך בתעשיה. "ארה"ב היא השוק הביתי שלנו ואנחנו להוטים לעשות כאן עסקים", הסבירה בארה. "אנו בג'נרל מוטרס רוצים יותר מכל תעשיה מקומית תוססת, יש לנו הזדמנות אדירה לעבוד יחד עם הממשלה כדי לשפר את איכות הסביבה, לשפר את הבטיחות וכמובן ליצור הרבה מקומות עבודה".

    סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל קונצרן פיאט האיטלקי שהשתלט על קרייזלר בעקבות המשבר הכלכלי הגדול של 2008 אמר לכתבים לאחר הפגישה כי הוא מעריך את ההתמקדות של הנשיא במטרה להפוך את ארצות הברית שוב למקום בו נהדר וקל לעשות עסקים. "אנו בקונצרן FCA נשמח לעבוד עם הנשיא ואנשיו כדי לחזק את הייצור המקומי".
    מרקיונה הוסיף כי מאז 2009 קונצרן קרייזלר-פיאט השקיע 9.6 מיליארד דולרים במתקני ייצור ובמפעלים בארצות הברית שייצרו 25 אלף מקומות עבודה חדשים.
    מן העבר השני מרקיונה ציין כי טראמפ לא סיפק יותר מדי פרטים על ההקלות שהוא מתכוון ליישם בתקנות בהן ידרשו היצרנים לעמוד בשנים הבאות.

    כזכור, במהלך הקמפיין לנשיאות טראמפ הבטיח להחזיר את ארצות הברית לימי הזוהר שלה ובין היתר ביקר בחריפות את יצרני הרכב האמריקאים, ובמיוחד את פורד, על העברת עוד ועוד פסי ייצור ומשרות למקסיקו השכנה.

    מאז שנבחר ועוד בטרם נכנס לתפקידו (אם או בלי קשר לאיומיו) פורד הודיעה על ביטול התוכנית להקמת מפעל להרכבת רכבים בעלות של 1.6 מיליארד דולרים במקסיקו ובמקומו החליטה להשקיע 700 מיליון דולרים בהרחבת המפעל של הקונצרן במישיגן ושדרוגו.

    בנוסף, קרייזלר וג'נרל מוטורס הודיעו, כל אחת בנפרד, על כוונתן להשקיע מיליארד דולרים במפעלי הרכבה מקומיים בגבולות ארצות הברית, אך לטענתן החלטה זו נעשתה כבר לפני הבחירות.

    יש לזכור ששלוש היצרניות מחזיקות לא מעט מפעלים ופסי ייצור במקסיקו ועד כה, למעט הצעד הנקודתי של פורד, לא נראה כי היצרניות שינו את מדיניותן בנוגע למדינה שמדרום לגבול.
    עם זאת, על פי הערכות אנליסטים, יצרניות הרכב האמריקאיות תהיינה מוכנות להחזיר הרבה משרות לארה"ב, אם על ידי התחייבויות מרצון או מחוסר ברירה בשל מיסי גבול אותם הבטיח טראמפ להטיל, בתמורה להקלות ביעדים ובתקנות צריכת דלק ופליטת מזהמים שנקבעו על ידי ממשל אובמה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.