• Ad
  • טסלה מודל 3 נקראת לתיקון
    עכשיו זה כבר חצי רשמי: טסלה פרסמה מודעת דרושים למנהל שוק עבור השוק הישראלי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי כחודשיים של שמועות, ושנים ארוכות של המתנה, נראה שיצרנית המכוניות החשמליות המתקדמת ביותר בעולם מתחילה להתארגן לקראת תחילת יבוא והפצת מכוניות מתוצרתה בשוק הישראלי. במדור "משרות" באתר האינטרנט הרשמי של חברת 'טסלה', פורסמה  "מודעת דרושים" ל"מנהל שוק" עבור השוק הישראלי, אשר יהיה אחראי לשירות, מכירות, ומסירות.

     

    טסלה מודל 3

     

    מעבר למכוניות עצמן, ולמנטליות פורצת הגבולות של חברת טסלה ושל המייסד והמנכ"ל שלה, אלון מאסק, אחד מסימני ההיכר הייחודיים ל'טסלה' הוא שהחברה הזאת לא פועלת באמצעות גורמים שלישיים אלא משווקת את המכוניות שלה ישירות לצרכנים דרך רשת הפצה מאד יעילה. בארצות הברית, ובכל השווקים האחרים שבהם טסלה פעילה, היא מוכרת את המכוניות שלה באופן ישיר ללקוחות, לרוב באמצעות האינטרנט, ולא דרך רשת של דילרים או יבואנים.
    עובדה זאת הייתה אחד החסמים העיקריים בפני יבוא 'טסלה' לישראל מפני שלמרות שישנם עשרות גופים שהיו שמחים לשים יד על זיכיון יבוא שלה לישראל – חוקי היבוא הנוקשים בארץ מחייבים מכירת מכוניות באמצעות "נציג רשמי" של היצרן, בעוד שלטסלה עצמה לא היה עד כה אינטרס מסחרי בשוק הקטן והמפגר שלנו (מבחינת תשתיות טעינה).

    שמועות אודות גישושים של טסלה בשוק הישראלי נפוצו כבר לפני מספר שנים, ובחודשים האחרונים, כאמור, פורסמו (בעיקר ב'גלובס') ידיעות אודות מגעים שהחברה ניהלה סביב כניסה לשוק הישראלי. כעת, מודעת ה"דרושים" שהחברה פרסמה מעידה על "העלאת הילוך" בדרך של החברה הזאת לפתוח נציגות רשמית שלה כאן, ולהתחיל למכור אצלנו מכוניות.

     

    טסלה מודל S

     

    עוד לפני שמדברים על המשמעויות, החשובות, של שיווק טסלה בישראל ראוי להתעכב לרגע על כותרת המודעה שפורסמה, ולהדגיש למי שפספס שהיא לא מתחילה ב"מכירות" אלא ב"שירות", ללמדנו שהדגש הראשון במעלה בתפקיד הזה הוא קודם כל לספק שירות, ובאמירה הזאת יש הרבה מאד עומק. מכוניות חשמליות, בעידן המעבר בין הנעה קונבנציונלית לחשמלית, דורשות הרבה מאד הסתגלות של ציבור המשתמשים ותלויות באופן מוחלט בפרישת רשת טעינה מתאימה.

    כאמור, האיש שטסלה מבקשת לגייס יהיה "מנהל שוק ישראלי – שירות, מכירות ומסירות", וכלשון המודעה הוא יתגורר בתל אביב (אם כי כנראה שגם מגורים ברמת השרון יכולים להתאים…). "מנהל השוק", נכתב במודעה, "אחראי להנעת השירות, המכירות ואסטרטגיית המסירות והפעילות בישראל. הוא ישכור ויפתח מנהלים עבור הארגון, יבנה צוותים בעלי ביצועים גבוהים ומגובשים, יניע ויעודד ויבטיח שטסלה בישראל תקבל הכרה כ"מעסיק על".
    מנהל השוק תורם ומניע החלטות (בתוך טסלה – ג.מ.) לגבי פרישת הנדל"ן שלנו, אחראי להשגת יעדים שאפתניים בתחומי שירות, מכירות ומסירה, ומבטיח שהעסק ישיג תוצאות לפי קריטריונים ברורים של שביעות רצון לקוח יוצאת מגדר הרגיל, תיקון תקלות בכניסה ראשונה למוסך, ורווחיות. גיבוש חווית הלקוח באמצעות מכירות, מסירות ושירות".
    בהמשך תיאור התפקיד מודגשים שני נושאים חשובים ביותר: מנהל השוק יהיה אחראי לפרישת רשת הטעינה של טסלה – שהיא אחת מנקודות הייחוד שלה ביחס ליצרניות אחרות של מכוניות חשמליות, ולקשר ההכרחי עם משרדי הממשלה ועם קובעי המדיניות.

    למה זה חשוב לנו?

    'טסלה' הביאה לעולם מספר חידושים פורצי מוסכמות בתחום הזה, ושניים מהם קשורים ישירות לבעיית "הביצה והתרנגולת" של טעינת מכוניות: ראשית, טכנולוגיית הסוללות של טסלה פותחה מלכתחילה כדי להתאים, ולהתבסס, במידה רבה על טעינה מהירה. שנית, טסלה לא ממתינה לחברות אחרות שיפתחו עבורה רשת טעינה, ולא מפקירה את לקוחותיה להסתמך על עמדות טעינה של אחרים, אלא לוקחת חלק אקטיבי בפיתוח טכנולוגיות טעינה ובפרישת רשת של עמדות מהירות במיוחד שהיא מכנה "מטעני-על" ("סופרצ'אג'רים").

     

    טסלה מודל X

     

    החל מיום הקמתה, ועד לפני כשנתיים, 'טסלה' נאלצה להתמקד בפלח השוק היקר של השוק, אבל מכיוון שהמוצרים שלה לא ממש ענו להגדרה של 'פרימיום' היא הצליחה לפתות ולגייס בעיקר את "המאמצים המוקדמים" ואת חובבי הטכנולוגיה. בשנים האחרונות טסלה מייצרת גם מכוניות פחות יקרות, ובהיקפי ייצור גדולים יותר, ולכן היא הפכה הרבה יותר רלבנטית לישראל מבחינת פוטנציאל השוק. הטבת המס הנדיבה לרכב חשמלי בישראל (10% מס קניה לעומת 83% על הנעה קונבנציונלית) מאפשרת אמנם למכוניות חשמליות לשגשג אצלנו – אך רק בתנאי שמתגברים על שורת חסמים אחרים. למרבה הצער, תקנות המס שעתידות להיכנס לתוקף בקרוב (בתלות במצב הפוליטי ובהקמת ממשלה) מגבילות את תקרת הסכום שעליו ניתנת הטבת המס, ולכן הדגמים היקרים יותר "יסבלו" מרמת מיסוי כלשהי.

    טסלה הוקמה כבר בשנת 2003 על-ידי צמד מהנדסים וכבר במהלך סבבי הגיוס הראשונים שלה הצטרף אליה היזם פורץ הגבולות אלון מאסק, אשר שימש בתחילה כיו"ר ולאחר מכן כמנכ"ל. בשנת 2008 החלה טסלה למכור מכונית ספורט דו מושבית, שנקראה 'רודסטר', והוצעה במחיר לא שווה לכל נפש של כמעט 110,000 דולר לפני תוספות.

    מאז ועד היום נמכרים כל דגמי טסלה עם מספר אפשרויות למנועים (שאותם טסלה מפתחת כיום בעצמה) וסוללות (שאותן היא מפתחת עם שותפות טכנולוגיות) – כך שמחיר המכוניות מושפע מאד מבחירת המכלולים, ואלה קובעים את ההספק ואת טווח הנסיעה היעיל של כל מכונית.

     

    טסלה מודל S

     

    בשנת 2013 – הרבה לפני שיצרניות הרכב הממוסדות הכירו בחשיבות הרכב החשמלי, החלה 'טסלה' לשווק את המכונית הסדרתית הראשונה שלה, "מודל S", שהיא "ספינת הדגל" שלה עד היום. דגם זה מספק עד 790 כ"ס וטווחי נסיעה של בין 400 ל-590 ק"מ. טסלה S עולה, בארה"ב, החל מ-75,000 דולר, כלומר שהיא מתמודדת שם מול מכוניות פרימיום.

    בשנת 2016 הצטרף לאולמות התצוגה (רובם וירטואליים) של טסלה הדגם השני – קרוסאובר יקר (81,000 דולר בארה"ב) בגודל בינוני, עם מנוע שמספק 328 כ"ס וטווח נסיעה של בין 380 ל-520 ק"מ. לקראת סוף 2017 החלה מכירתו של הדגם ה"עממי" של טסלה, "מודל 3", שמחירו בארה"ב מתחיל ב- 35,000 דולר, והוא מציע טווח נסיעה מוצהר, ומכובד, של 523 ק"מ. דגם "עממי" נוסף, אשר מבוסס על אותם פלטפורמה ומכלולים עיקריים, הוא דגם Y אשר הוצג כבר אבל תחילת מכירתו נדחית שוב ושוב (וצפויה להתחיל במחצית הראשונה של 2020). בנוסף, בעוד קצת יותר משבוע צפויה טסלה להשיק טנדר חשמלי ראשון, שהוא מוצר חשוב בעיקר בשוק הצפון אמריקני חובב הטנדרים.

     

    טסלה מודל Y
    טסלה מודל Y

     

    כניסתה של טסלה לשוק הישראלי היא בשורה חשובה ביותר לתחום הרכב החשמלי אשר נותר בפיגור עצום ביחס לסין ולמערב אירופה, מכיוון שבשונה משאר יצרניות הרכב, אשר נסמכות על הקמת רשת טעינה בידי גורמים אחרים, לטסלה תהיה שליטה מלאה גם על הקמת רשת הטעינה שלה וגם על השיווק של המכוניות שלה – שיבוצע באופן ישיר בין פאלו אלטו שבעמק הסיליקון בקליפורניה לבין הלקוח הסופי – מול המחשב והסמארטפון שלו גם בישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.