טויוטה קורולה החדשה נחשפה בבכורה עולמית בישראל

לפני שהמשפחתית הנמכרת ביותר של טויוטה נחשפה רשמית בעולם זכינו להציץ בה לראשונה בישראל, יחד עם ראב 4 חדש. שני דגמים אלה יהיו חוד החנית של טויוטה בשוק הישראלי בשנה הקרובה
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

טויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בעולם והמשפחתית המובילה בישראל מזה יותר מעשור, נחשפה  במהלך הלילה בעולם באופן רשמי. יותר משבוע קודם לכן, בארוע נדיר מסוגו, חשפו יבואני טויוטה לישראל את המכונית הזאת בבכורה עולמית, אך חשאית, בפני עיתונאי הרכב בישראל. בארוע זה נחשפה גרסת הסדאן, שהיא החשובה ביותר מבין גרסאותיה של המכונית הזאת אצלנו, והיא מצטרפת אל דגמי ההצ'בק והסטיישן שהוצגו מוקדם יותר השנה. בשונה מבעבר, גם גרסאות אלה ייקראו מעתה 'קורולה', ולא 'אוריס' כפי שהן מוכרות אצלנו.

לצידה של קורולה החדשה הוצג בחשיפת בכורה מקומית גם הדור החדש של הקרוסאובר ראב 4, שנחשף מוקדם יותר השנה בתערוכת ניו יורק. שני דגמים אלה, כך אומרים אנשי יוניון מוטורס, יבואני טויוטה לישראל, יהיו חוד החנית של טויוטה בישראל, ושני הדגמים החשובים ביותר שלה לשנת 2019. קורולה החדשה, שמיוצרת כרגיל בטורקיה, תגיע לנמל ישראלי כבר במהלך הרבעון הבא, ולמרות זאת טרם פורסמו המפרט המלא והמחיר הסופי שלה.

עוד ב-TheCar
טויוטה קאמרי החדשה במבחן דרכים
מבחן השוואתי: טויוטה פריוס מול יונדאי איוניק

 

קורולה היא המכונית הנמכרת ביותר של ענקית הרכב היפנית מאז שהוצגה לראשונה בשנת 1966, וגם בישראל זאת  המכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בשנים האחרונות, לא רק עבור טויוטה אלא בשוק בכלל. סוד ההצלחה של קורולה טמון אולי בעובדה שזה מעולם לא היה מוצר פורץ דרך ובמהלך הזמן דבקה בה, כמו ברוב מוצרי טויוטה, תדמית שמרנית של מוצר צריכה יעיל, איכותי וחסר ייחוד או ריגוש.

בשנים האחרונות, כחלק מן הניסיון של טויוטה להתנער מן התדמית הזאת באמצעות ערכי מותג חדשים, החברה שמה  דגש על  חדשנות טכנולוגית, עיצוב מתוחכם מבעבר, ואפילו על ניסיון להקנות גם לדגמים עממיים (ולא רק ל'סופרה') "חווית נהיגה". במקביל, טויוטה פיתחה פלטפורמה מודולרית מודרנית ומתוחכמת שאותה הם מכנים TNGA, ועליה כבר בנוי דור מוצרים עדכני כמו פריוס ו-C-HR.

 

 

הדור היוצא של קורולה, שהיה הראשון שעוצב בשפת העיצוב החדשה של החברה, הושק בעולם בשנת 2013 על בסיס פלטפורמה חדשה יחסית (MC שהוצגה לראשונה בשנת 2006), אולם כעת קורולה נפרדת ממנה ועוברת לפלטפורמה החדשה, והעיקרית, של טויוטה. כפי שנוכחנו לדעת כאשר נהגנו על C-HR ועל פריוס החדשים, הפלטפורמה המודולרית החדשה מהווה שדרוג משמעותי ליכולות הדינמיות של דגמי החברה, וגם עם קורולה אנחנו מצפים לקפיצת מדרגה ביכולות הדינמיות ובעיקר באיכות הנסיעה.

עד כה אנחנו יכולים להעיד רק על המראה הפיזי ועל העיצוב שלה, ובתחום הזה, כהרגלה, טויוטה לא לקחה הימור גדול מידי, אם כי בפירוש מדובר בקורולה הנאה ביותר מאז ומעולם. החרטום המחודד נראה מודרני וקשור קשר בל יינתק  לדור המוצרים הנוכחי של החברה. גם הפרופיל נראה מוכר, והאחוריים מזכירים את העיצוב של מותג היוקרה של החברה – לקסוס. טויוטה הצליחה לתמרן היטב בין הצורך להנפיק מוצר שלקוחותיו הנאמנים ירגישו איתו בנוח, לבין הכורח לפרוץ עם מכונית שנראית טוב מבעבר.

תא הנוסעים שודרג משמעותית: לוח המכשירים עוצב בדרך מודרנית עם מסך מולטימדיה "צף", לוח מחוונים שמתבסס חלקית על מסך דיגיטלי, ומעל לכל מורגש שיפור ניכר בתחושת איכות החומרים. גרסת האבזור של מכונית התצוגה כללה גימור עור ללוח המכשירים וריפודים בהירים, ואלה משדרים תחושת יוקרה שונה מאד מן האפרוריות הקלאסית שאיפיינה בעבר את קורולה. אסור עדיין לאבד תקווה מן האפשרות שנראה את השילוב הזה גם בדגמים שיוצעו בארץ.

 

כאמור, אנשי יוניון מוטורס לא חשפו עדיין את המפרטים המלאים של המכונית וגם לא את את מחיריה, אבל בחלק השני של המשוואה קשה להאמין שצפויה לנו הפתעה גדולה. טויוטה, כמו כל מתחרותיה ללא יוצאת מן הכלל, תציע "כמנהג ישראל" את המכונית באותה שכונת מחיר תיאורטי שממנו מוענקות הנחות נדיבות לציי רכב ולחברות ליסינג, כלומר סביב ה-130 אלף ש"ח פלוס מינוס כמה אלפי שקלים בהתאם לרמות האבזור.

החידוש המשמעותי ביותר בדור החדש של קורולה מבחינת המאבק על שוק הרכב הישראלי בכלל, ועל השוק המוסדי בפרט, נועד לתת תשובה – מאוחרת ככל שתהיה – ליונדאי איוניק שנושפת בעורפה בשנתיים האחרונות. לטויוטה יש אמנם את פריוס, שהיא מכונית היברידית ייעודית (ש'איוניק' נוצרה בצלמה ובדמותה), אלא שזאת מכונית יקרה ומתוחכמת יותר מבחינת טויוטה, ולכן פחות תחרותית. טויוטה התחייבה כבר לפני שנים אחדות להפוך את ההנעה ההיברידית לאחת מגרסאות ההנעה של כל דגם שלה, והיא עמדה בהתחייבות הזאת עם 'אוריס' היוצאת. מעתה מתקיימת ההבטחה הזאת גם בדגם "הלחם והחמאה" של טויוטה, בגרסת הסדאן הקלאסית של קורולה.

כך, במקביל ליחידת ההנעה הקונבנציונלית המוכרת – מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 1.6 ליטר שמספק 132 כ"ס ומחובר  לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, קורולה החדשה מוצעת גם עם מערכת ההנעה ההיברידית שמוכרת לנו מפריוס: מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 1.8 ליטר, מנוע חשמלי, מערכת להשבת אנרגיה ולאגירת חשמל, והספק כולל של 122 כ"ס. במדינות שונות בעולם, אבל לא אצלנו, תוצע קורולה החדשה גם עם מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר.

קורולה החדשה מצוידת בסט די מלא של מערכות בטיחות מתקדמות אשר בהתאם למדיניות המבורכת של היבואן המקומי יוצעו כסטנדרט בכל הגרסאות. בין אלה נמצאות כמובן מערכת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי אופניים ביום, מערכת לשמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה כולל שמירה על מרכז הנתיב, תאורת אור גבוה אדפטיבית ובקרת שיוט אדפטיבית.

 

 

גם ראב 4 חדש בדרך

ראב 4 החדש, שהוצג בהצגת בכורה מקומית ראשונה, נאמן גם הוא לתפישת העיצוב הנוכחית של טויוטה, ובמקרה שלו מדובר בעדכון עיצוב הכרחי לאחר שנים שבהן הוא התרחק מאד מן המקור הצעיר והקליל שאיתו נולד, בראשית שנות ה-90. ראב 4 היה אחד מחלוצי הז'אנר של "רכבי פנאי קומפקטיים", אלא שעם השנים הוא הפך כבד ובורגני, אולי אפילו משעמם בעיצובו, ביחס לשפע הדגמים המתחרים של שאר היצרניות.

הדור החדש של ראב 4 נראה מגובש יותר, עם שבכה רבועה בסגנון הטנדרים האמריקאים של טויוטה בחזית ומראה כללי חסון. גם ראב 4 בנוי על פלטפורמת TNGA, אבל בגרסה הגדולה יותר שלה, זו שעליה בנוי בין השאר הדור החדש של קאמרי. גם כאן ניכר זינוק משמעותי באיכות החומרים של תא הנוסעים ובעיצוב הפנים.

 

 

אצלנו יימכר ראב 4 החדש עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר שמספק 178 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, או בגרסה היברידית עם מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 2.5 ליטר והספק כולל של 218 כ"ס בגרסת ההנעה הקדמית, ו-222 כ"ס בגרסת ההנעה הכפולה שבה מניע מנוע חשמלי נוסף את הגלגלים האחוריים.

ראב 4 החדש מוצע גם הוא עם סט שלם של מערכות בטיחות מתקדמות, ומפרט האבזור כולל משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, תאורת LED מלאה בחזית ומערכת מולטימדיה מקורית גם ממשק בעברית. יבואני טויוטה עדיין לא גילו לנו מה יהיו מחיריו של ראב 4 אבל גם כאן לא נראה שיש מה לצפות לבשורה גדולה. למרות הלחץ מצד היבוא המקביל, ראב 4 לא צפוי להתחרות בקרוסאוברים המשפחתיים הזולים שמוצעים בטווח מחירים של 140-150 אלף ש"ח אלא מול פלח המחירים והדגמים היקרים יותר בקבוצה, עם מחיר משוער של כ-165 אלף ש"ח וצפונה.

צילומים: רונן טופלברג

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.