• Ad
  • יחד עם הגרסה האמריקנית של ראב 4 חושפת טויוטה הארכת אחריות לסוללות החשמליות שלה מ-8 ל-10 שנים ועד 240,000 קילומטרים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    משרד האוצר הישראלי מתכוון להעלות בתחילת השנה הקרובה את המיסוי על מכוניות היברידיות, אבל טויוטה כבר ערוכה לעידן הזה: בתערוכת לוס אנג'לס היא חשפה בסוף השבוע האחרון גרסה היברידית-נטענת חדשה של הדור החמישי, החדש, של ראב 4. כלי כזה יכול ליהנות בישראל מהטבת מס גבוהה מזאת שמקבלות מכוניות היברידיות רגילות (20% במקום 30% כיום, 25% במקום 45% במתווה המוצע לשנה הבאה).

     

     

    מהנדסי טויוטה לא הסתפקו בהשתלת סוללת ליתיום-יון חדשה, אשר מאפשרת לראב 4 ההיברידי טווח נסיעה תיאורטי של 62 ק"מ אם הנהג טען אותה במלואה מבעוד מועד. הם גם שדרגו את מערכת ההנעה החשמלית כדי לשפר מאד את הביצועים הדינמיים של הקרוסאובר הנמכר ביותר שלהם באמריקה.
    מנוע הבעירה הפנימית, אטמוספירי ארבעה צילינדרי בנפח 2.5 ליטר, פועל בשיטת 'מחזור אטקינסון' ומייצר 176 כ"ס, וכאשר נכנסים לפעולה גם שני המנועים החשמליים, שאחד מהם מניע באופן בלעדי את הגלגלים האחוריים, עולה ההספק המשולב עד ל-302 כ"ס מכובדים מאד. מדובר בתוספת של 82 כ"ס ביחס לגרסה ההיברידית הרגילה של ראב 4.

    שיפור היחידה החשמלית, ותוספת הכח, מאפשר לראב 4 ההיברידי-נטען להשיג זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בפרק זמן מכובד מאד של 5.8 שניות בלבד, לעומת 7.8 שניות בדגם ההיברידי הרגיל. נתונים אלה, לדברי היפנים, מיישרים קו עם הביצועים של כמה דגמי פרימיום יקרים בהרבה. בנוסף, לדברי אנשי טויוטה מדובר בכלי הרכב החזק והיעיל ביותר שלהם עד היום מבחינת תצרוכת הדלק.

    כמקובל במכוניות היברידיות יש לראב 4 PHEV מערכת בלימה רגנרטיבית אשר משיבה אנרגיה לסוללה, וכן אפשרות לשלוט בעוצמת הבלימה הזאת באמצעות מנופים "פליפרים" מאחורי גלגל ההגה.

     

     

    אחת ההכרזות החשובות והמעניינות ביותר שטויוטה משחררת יחד עם ההודעה על הדגם ההיברידי-נטען החדש שלה היא שהחל משנת הדגם הנוכחית כל המכוניות ההיברידיות וההיברידיות-נטענות של טויוטה יימסרו ללקוחות האמריקנים עם אחריות לעשר שנים, במקום 8, או ל-240,000 קילומטרים (המוקדם מביניהם) במקום 160,000 עד כה. צריך לקוות שאחריות דומה תוענק גם במדינות נוספות, ובעיקר בישראל.

    שיטת המיסוי הישראלית על רכב, אשר נועדה לעודד "טכנולוגיות מתפתחות" בתחום איכות הסביבה, מעניקה את הטבת המס למכונית כולה (עד להיקף כספי מסוים) כלומר שככל שרמת האבזור של הרכב גבוהה יותר כך הוא נהנה יותר מיתרון המס. גם כאן משחקת טויוטה לידי השיטה הישראלית כאשר היא מציעה אפילו את גרסת הבסיס של ראב 4 ההיברידי-נטען עם רמת אבזור גבוהה מאד – ובכלל זה מושבים קדמיים מתכווננים-חשמלית ומחוממים, גלגל הגה מדופן עור, מסך מולטימדיה גדול (8 אינטש), וסט מושלם של מערכות סיוע לנהג. בדגמים המאובזרים יותר מוצעים פינוקים נוספים, בהם למשל מצלמות 360 מעלות.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טויוטה מוכנה להעלאת המיסוי בישראל: חשפה ראב 4 היברידי-נטען

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.