• Ad
  • יותר מ-M של ב.מ.וו או AMG של מרצדס: הכירו את היגואר הסדרתית החזקה בהיסטוריה שכובשת בסערה את משבצת מכונית הביצועים הקיצונית בשכונה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עד לא מזמן כל מי שחיפש סדאן יוקרתית וסופר ביצועיסטית היה יכול לבחור בין גרסאות ה-M, ה-AMG או ה-RS של אחת משלוש יצרניות הפרימיום הגרמניות, אבל בשנים האחרונות ההיצע הספורטיבי לבעלי הממון אוהבי ההארדקור התרחב ובין היתר קאדילק מציעה גרסאות V לוהטות, וולוו מוכיחה עם הפולסטאר שלא הכל קפוא שם בצפון ואלפא חזרה לשורשים ומזכירה לכולנו מה המשמעות האמיתית של תלתן ירוק.

    עם זאת, אם ברגע זה אתם מחפשים את הסדאן הכי מטורפת שקיימת בייצור סדרתי, נראה שכל המכוניות שהוזכרו כאן עומדות בצילו של חתול בריטי חדש בשכונה ועצבני למדי הנושא את השם הלא ממש קליט ה-XE SV PROJECT 8 ומסתיר מתחת למכסה שלו עדר בועט של 600 סוסים.

     

    עוד ב-TheCar:
    החתול יורד לשטח: יגואר F Pace הושק בישראל
    רולס רויס במחיר של משפחתית עייפה מליסינג בת כמעט 10
    יגואר XE במבחן דרכים

    ה-SV פותחה במחלקת SVO  (ראשי תיבות של  Special Vehicle Operations) שיגואר ולנד רובר הקימו לפני מספר שנים ותוצג בפעם הראשונה בפני הציבור הרחב  בפסטיבל המהירות של גודווד שיתקיים בסוף השבוע הקרוב.

    ההספק המרשים של ה-SV מושג על ידי גרסה משופרת ומשודרגת של מנוע הוי 8 בנפח 5.0 ליטרים, המצויד במגדש על ומוכר מדגמים אחרים של יגואר ולנד רובר, ולצד שיא הספק פסיכי של, כאמור, 600 כ"ס, גם נתון המומנט הבשרני של 71.3 קג"מ בהחלט מבטיח לפורר את האספלט.

    הכוח המוגזם הזה עובר דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית אשר חוזקה מאוד כדי להתמודד עם העוצמה ושודרגה בכל הנוגע למהירות העברת ההילוכים העומדת כעת על 200 אלפיות השנייה וליכולת לרדת בעת הצורך מספר רב של הילוכים ללא שום שהות, ומגיע אל דיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה שמעביר את הכוח לארבעת הגלגלים.

    הביצועים, כפי שאתם בוודאי מדמיינים, הם מעולם מכוניות העל עם 3.3 שניות בדרך למהירות תלת ספרתית ומהירות מרבית של מעל 320 קילומטרים בשעה.

    על מנת להתמודד עם מספרים כאלה מערך המתלים שודרג משמעותית וכולל כעת רכיבי קצה ובין היתר ניתן לציין קפצי ספורט, בולמי זעזועים הנתינים לכיוון וכוללים בין היתר מצב מסלול עם מרווח גחון קטן במיוחד. כמו כן הכנפיים הקדמיות והאחוריות הורחבו על מנת להכיל גלגלי 20" עם צמיגים ברוחב 265 בחזית ולא פחות מ-305 מאחור ועל הבלימה אחראים בלמים קרמיים עתירי מימדים.

    כדי שכל התוספות הללו לא יגרמו לעלייה משמעותית במשקל הרכב, מרבית חלקי המרכב עשויים כעת מסיבי פחמן.

    בניגוד לספוילרים ולדיפיוזרים למיניהם שבמרבית המכוניות תורמים (או שלא, עניין של טעם) בעיקר לצד הוויזואלי, משום שבמקרה זה באמת מדובר ברכב המסוגל לנוע לאורך זמן במהירויות ממש גבוהות לכל אותם עזרים אווירודינמיים שה-SV מצוידת בהם יש משמעות אדירה ויכולת ההצמדה של הרכב לאספלט גדולה פי 2 מאשר ב-XE רגילה.

    ה-SV תשווק בשתי גרסאות. שתיהן יהיו מצוידות ברישוי לכבישים ציבוריים וקבינה משודרגת אך אם תרצו בכך תוכלו לוותר על הספסל האחורי ולקבל במקומו כלוב בטיחות תקני ומושבי באקט עם רתמות מרוץ.

    ה-SV תיוצר בעבודת יד במהדורה מוגבלת של 300 יחידות עם הגה שמאלי בלבד.

    תג המחיר לא נמוך ועומד, לפני מסים כמובן, על קצת פחות מ-200 אלף דולרים שזה בערך פי 5 וחצי ממחירה של XE סטנדרטית, פי  2 וחצי מהמחיר של ב.מ.וו M3 ולמעשה סכום קרוב מאוד לזה בו ניתן להוריד את הניילונים מהמושבים של מכוניות עם לוגו פרארי, למבורגיני או מקלארן בחזית.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    חתול פסיכי: יגואר משיקה XE עם 600 כ"ס

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.