• Ad
  • חושבים על יבוא אישי? זה הזמן לחפש מציאות באירופה

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מגרשי המכוניות בכל רחבי מערב אירופה התמלאו בחודשיים האחרונים במספר רב של מכוניות חדשות אשר מוצעות במחירים נמוכים משמעותית ממחירי המחירון הרגילים. הסיבה: תקינת זיהום האוויר החדשה באירופה אילצה את יצרניות הרכב לרשום מאות אלפי מכוניות לפני ה-1 בספטמבר, ולמרות שמדובר במכוניות חדשות הן מוצעות כעת למכירה כמשומשות.

     

     

    כפי שכתבנו כאן, ב-1 בספטמבר השנה נכנסה לתוקפה תקנה שמחייבת את כל יצרניות הרכב שמוכרות מכוניות באירופה לבצע להם תקינה לפי מבחן WLTP החדש, אשר מחליף את התקינה לפי שיטת NEDC המיושנת. מבחינה מעשית המשמעות היא שהמכוניות נבחנות בשיטה שמדמה טוב יותר את השימוש האמיתי ברכב, ותוצאות תצרוכת הדלק וזיהום האוויר שמתקבלות גבוהות בממוצע בכ-22% ביחס לשיטה הקודמת.

    מדיווחים שמתקבלים בימים האחרונים מגרמניה עולה שסוחרי רכב ברחבי המדינה קלטו בחודשיים האחרונים עשרות אלפי מכוניות חדשות אשר עברו רישוי בשיטה הקודמת, והם מציעים אותן למכירה במקביל למכוניות ישנות יותר. מצב זה מזכיר את המציאות במגרשים של חברות הטרייד-אין והליסינג בישראל, שבהן מוצעות "מכוניות אפס ק"מ" לצד מכוניות משומשות. העיתונות הגרמנית מדווחת שמדובר במציאות של ממש היות שמבחינה מכאנית ומבחינת מפרטי האבזור מדובר במכוניות זהות כמעט לחלוטין למכוניות שקיבלו ויקבלו רישוי לאחר ה-1 בספטמבר, אולם הן מוצעות למכירה במחירים נמוכים ב-20-35% ביחס למחירי המחירון של מכוניות חדשות בגרמניה.

    על-פי הפרסומים קלטו סוחרי הרכב הגרמנים בחודש אוגוסט לבדו 83,400 מכוניות שעברו תקינה לפי שיטת NEDC, ולפי חברת המחקר Dataforce מדובר בגידול של כ-80% במסירות ביחס לרישומים של אוגוסט 2017.
    עוד בחודש יולי השנה קלטו סוחרי הרכב כ-62,000 כלי רכב חדשים, מספר שמתואר כ"יוצא דופן", ואלה נמכרים – ממש כמקובל אצלנו – כ"אפס קילומטר מיד ראשונה ללא בעלים קודמים".

    בגרמניה מדווחים אמנם על גידול של כ-20% בביקושים לרכב מסוחרי רכב, מה שמעיד על-כך שגרמנים רבים זיהו את ההזדמנות והם עטים עליה (ולעזאזל עם התקינות הפוליטית וזיהום האוויר…), אבל בל נשכח שהתקנות הן כלל אירופאיות כלומר שהן התקבלו באותו אופן גם בצרפת, איטליה, ספרד ומדינות שמהן מקובל לייבא רכב לישראל ביבוא אישי, למשל בלגיה והולנד.
    יבואני הרכב הישירים בישראל הוגבלו מראש על-ידי משרד התחבורה בגלל תקנה שאוסרת על-יבוא מכוניות שלא עומדות בתקינת WLTP החל מ-1 באוקטובר, כלומר שהיה להם חלון הזדמנויות צר מאד (שהוגבל עוד יותר על-ידי החגים) להביא מכוניות "בהזדמנות", ובכל מקרה מדובר רק ביבוא של מכוניות חדשות.

    כעת מגיעה שעתם של מחפשי המציאות לאתר באירופה מכוניות חדשות, שנמכרות כמשומשות, ולייבא אותן לכאן ביבוא אישי. בהקשר הזה לא מיותר להזהיר שמי שבוחר באופציה הזאת צריך לדעת מה הוא עושה כדי שלא ליפול קורבן לטעויות בחישוב גובה המס ועלויות המשלוח או לעוקץ של סוחרים ו/או סוכנים בארץ או בחו"ל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.