• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ביום רביעי האחרון העניקה מועצת העיר הות'ורן, אשר ממוקמת כ-18 ק"מ בקו אווירי מדרום מזרח ללוס אנג'לס, היתר בניה ל"חברת הקידוח" של אלון מאסק, כדי שזאת תוכל להקים מוסך חדיש ואת מעלית המכוניות הראשונה מחוץ לשטח המפעל שלה.

     

     

    "חברת הקידוח" פועלת כיום מתוך שטח המפעל של פרויקט הטילים Space X של אלון מאסק, שבאותה עיר. החברה הוקמה בשנה שעברה כדי לממש רעיון פנטסטי לפיו אפשר לנצל את התווך התת-קרקעי כדי לפתור את בעיית עומסי התנועה בתוך הערים. החברה מתמקדת בהוזלת העלויות של קידוח מנהרות תת-קרקעיות, ובפיתוח מערכת השינוע של מכוניות ממפלס הרחוב אל המנהרות ובתוכן.

    חברת הקידוח רכשה השנה בית ושטח פרטי בתוך העיר הות'ורן, אשר מונה כ-90 אלף תושבים, והגישה למועצת העיר בקשה להקים בשטח הזה מוסך מתקדם ובו מעלית אשר תעלה ותוריד מכוניות לתוך המנהרה התת-קרקעית, שם הן יוצבו על-גבי קרוניות שינועו במהירות בתוך המנהרה. המוסך, יש להדגיש, הוא מן הסוג הנפוץ ביותר ברחבי ארה"ב בכל פרברי הערים ובעיירות שבהן בנויים בתים פרטיים.

    ביום רביעי האחרון, כאמור, אישרה מועצת העיר את התוכניות – אם כי היא התנתה תנאי מגביל די משמעותי: על החברה נאסר להוציא ולהכניס מכוניות משטח המוסך, כדי שלא להגדיל את נפח התנועה ברחוב. המשמעות היא שהמעלית שתיבנה, ותתווסף למעלית שכבר נבנתה בשטח המפעל של Space X, תוכל לקלוט את המכוניות מתוך המנהרה שמתחתיה, ולהחזירן לשם, אך לא הרבה מעבר לכך.

    חופרים מהר

    בחודש מאי השנה, פחות משנה לאחר הצגת הרעיון המקורי, קיבלה חברת הקידוח את האישורים המתאימים ממדינת קליפורניה ומפרנסי העיר לוס אנג'לס וכחודש לאחר מכן הכריזה על תחילת עבודות הכרייה של מנהרה באורך של כ-5.8 ק"מ מתחת לשדרות ספולבדה ועד לאצטדיון דודג'ר. אגב, ממש באותו חודש הכריזו פרנסי העיר שיקגו, במדינת אילינוי, על בחירתם בחברת הקידוח להקמת קו 'היפרלופ' בין מרכז העיר שיקגו עד לנמל התעופה הגדול של שיקאגו, אוהייר. בדצמבר 2017 פרסמה החברה את מפת נתיבי המנהרות שהיא מבקשת להקים מתחת לעיר לוס אנג'לס.

     

     

    אגב, ביום שלישי שעבר קיבלה חברת הקידוח אישור מפרנסי העיר הות'ורן כדי לפתוח פיר נוסף, במרחק של כ-1.6 ק"מ מנקודת הכניסה של מכונת הקידוח הראשונה, שדרכו הם מתגוונים להוציא את ראש הכרייה, היקר, של המכונה ממנהרת הניסוי הראשונה שלהם. מקורות בחברה סיפרו לעיתונות המקומית שהם "זיהו הזדמנות עסקית לרכוש שטח מסחרי של מפעלים קטנים ותעשייה קלה מעל לנתיב של המנהרה", כלומר שגם הפיר הזה ייכרה מתוך שטח פרטי שהחברה רכשה. עם זאת, עדיין לא ברור אם המשמעות היא ש'חברת הקידוח' מצמצמת ב-50% את האורך המקורי שתוכנן למנהרה הזאת (שהיה כ-3.6 ק"מ) או שזהו רק שלב אחד בדרך.

     

     

    על-פי הדיווחים בעיתונות המקומית עושה רושם שבעיר מרימים גבה לגבי "הקצב המהיר" שבו חברת הקידוח מקבלת אישורים (ביחס לנוהל הרגיל), אולם גם במועצת העיר וגם בחברת הקידוח מדגישים את השאיפה של שני הצדדים לקדם את הפרויקט בשיא המהירות מבלי לדלג על אף שלב ביורוקרטי ועל אף אישור של כל גוף שלטוני. החששות העיקריים של תושבי העיר הם מפני רעש, עומסי תנועה ובעיות אבטחה של הפירים, אולם בחברה מרגיעים את התושבים, משקפים להם את כל הפעולות שמבוצעות ואף הציבו, לדבריהם, שלושה מעגלי אבטחה כדי למנוע סכנות מן התושבים.

    ובינתיים, אצלנו בישראל עדיין משקיעים מיליארדי שקלים בהקמת רכבות תחתיות בטכנולוגיה שהומצאה לראשונה לפני 180 שנים.

    תרשים וצילומים: Space x וחברת הקידוח

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    חברת הקידוח של אלון מאסק בונה מעלית רחוב ראשונה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.