• Ad
  • פיג'ו מבקשת להיות מותג גלובלי ולכן נאלצת להקפיא בשלב זה פיתוח של דגמי ספורט. בינתיים מתכוונת החברה הצרפתית להחיות את הטנדרים ההיסטוריים שלה במסגרת שיתוף פעולה עם טויוטה, להתרחב לאפריקה ולצפון אמריקה, ולהתכונן לימים שבהם תשוב לייצר מכוניות ספורט מלהיבות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אם אתם מתרגשים מצרפתיות חמות סביר להניח שאתם שמחים שאחרי שנים של חיפוש כיוון, עם כמה דגמים משממים ונטולי חדוות נהיגה, האריה הצרפתי של פיג'ו חזר לשאוג עם גרסאות ספורטיביות שהזכירו דגמים אייקוניים מן העבר.

    גרסאות ספורטיביות של 208, 308 ו-RCZ החזירו ללא ספק עטרה ליושנה וסייעו לצרפתים לנער אבק ולהשיב את רוח הנעורים שאפיינה את פיג'ו בשנות ה-80 וה-90, אלא שלמרבה הצער החליטו לאחרונה קברניטי פיג'ו להקפיא את הפיתוח של דגמים וגרסאות ספורטיביים עתידיים.

    בראיון למגזין Autocar הבריטי הסביר ז'אן פיליפ אימפרטו (Imparato), מנכ"ל פיג'ו, שמאחורי ההחלטה להכניס את הדגמים החמים להקפאה עומד הצורך לבסס את המכירות של המותג בשווקים מתפתחים. "כרגע, המטרה העיקרית שלנו היא לגדול, לחצות את קו שני מיליון המכוניות בשנה, ולהפוך למותג עולמי. על מנת להגיע למטרות אלה עלינו למכור יותר מ-50 אחוז מהמכוניות שלנו מחוץ ליבשת אירופה, ולכן אנחנו חייבים להתמקד בדגמים שנמכרים במאות אלפים ולא ברכבים ספורטיביים שמעניינים קהל הרבה יותר מצומצם".

    בראיון אישר אימפרטו שהרעיון להעביר לייצור סדרתי את קונספט R 308 ההיברידית בוטל, וגם שהחברה לא מתכננת בשלב זה מחליפה ל-RCZ קופה.

    אימפרטו ציין שאחד הדגמים הראשונים שהוא רוצה להוסיף לפורטפוליו של החברה הוא טנדר פיק-אפ למשקל של טונה אחת, סוג רכב פחות מבוקש ביבשת הישנה אך כזה שנהנה מביקושים גבוהים באפריקה, שאליה שואפת פיג'ו לחזור.

    "בעבר זכו הטנדרים שלנו – 403, 404 ו-504 – להצלחה גדולה באזורים הללו, משום שהם נחשבו לכלים חסונים שקשה להרוס. כעת אנחנו צריכים לרכוש שוב את אמון הלקוחות שמחפשים סוס עבודה ששורד בכל תנאי.
    החטיבה המסחרית שלנו מצליחה יפה באירופה והגיע הזמן שנוסיף טנדר אמיתי להיצע, אנחנו יכולים לפתח רכב כזה בעצמנו או להיעזר בקשרים שיש לנו עם יצרנים אחרים כמו טויוטה (שיחד איתה קונצרן פיג'ו סיטרואן פיתח ומייצר את דגמי המיני של שלושת המותגים) אשר יש לה מוניטין מוכח בסגמנט".

    עוד ב-TheCar:
    כוח מול מוח: ב.מ.וו 140M מול אודי S3 במבחן
    פיג'ו 3008 זכתה בתואר מכונית השנה
    מבחן דרכים: פיג'ו 308Gti

    צילום נעם ינד

     

    השאיפות הבינלאומיות של החברה לא עוצרות ביבשת השחורה וכוללות אולי גם חזרה לצפון אמריקה במהלך חמש השנים הקרובות. בשלב זה לא ברור מתי זה יקרה אך אימפרטו סבור כי 508 החדשה, שתוצג בשנה הבאה, תוכל לעזור למצב את המותג ככזה שנוגע בפרימיום.

    סבלנות חברים, בסוף יהיה כאן חם!

    אימפרטו אמנם מבהיר שבעתיד הקרוב פיג'ו לא תשיק אף דגם ספורטיבי חדש אבל הוא קורא לנו להתאזר בסבלנות ולא לאבד תקווה: לאחר שיושג היעד של הפיכת פיג'ו למותג גלובלי אפשר יהיה להפנות משאבים לחטיבת הספורט. "כשנעשה את זה, נעשה את זה כמו שצריך – לא עם מחליפה ל-RCZ אלא עם מכונת נהיגה שתציג ביצועים ללא פשרות ותוכל לרשום זמני שיא בנורבורגרינג. אני מאוד מעריך את המחויבות של יצרניות כמו פורשה למכוניות שכאלה, ומאמין שעם הידע שיש לנו בפיג'ו ספורט גם אנחנו נוכל לעשות את זה".

     

    צילום: נעם וינד

     

    בהקשר זה חשוב להדגיש שמנכ"ל קבוצת פיג'ו-סיטרואן, קרלוס טווארס, הוא לא רק חובב אדוק של ספורט מוטורי אלא נהג מרוצים בעצמו, ואין להעלות על הדעת שהוא יאפשר לפיג'ו לאבד לאורך זמן את המיתוג שלה בתחום הביצועים. אפשר להבין מדוע יצרנית שנחלצה זה לא מכבר מפשיטת רגל, ומאז רשמה זינוק מדהים לא רק במכירות אלא גם בביצועים הפיננסיים, נוקטת משנה זהירות ולא משקיעה בפיתוח דגמי נישה, אבל צריך להניח שפיג'ו לא תסתפק לאורך זמן רק בייצור של גרסאות GTI חמות.

    בעידן שבו קל יותר לייצר מגוון של גרסאות מרכב על כל פלטפורמה מודולרית צריך להניח שדגם או דגמים ספורטיביים שיישאו את דמות האריה אינם שאלה של "האם" אלא של "מתי?".

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    זה לא ספורט: פיג'ו מבטלת דגמי ביצועים  

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.