• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברי תת-הועדה להגנת הצרכן גילו חוסר סבלנות כלפי עדותה של מנכ"לית GM, והטיחו בה ש"היא לא יודעת שום דבר על כלום"

    יום חשוב בפרשת הקריאות לתיקון של ג'נרל מוטורס: המנכ"לית החדשה יחסית של החברה, מרי בארה (BARRA), העידה אתמול (ד') בפעם השניה בפני תת-הועדה להגנת הצרכן של ועדת המסחר בסנאט, אך הפעם נתקלה בתגובות קשות למדי.

    בשונה מיום העדויות הראשון שלה, שבו בעיקר הקריאה הצהרות מטעם החברה, אתמול במהלך הדיון נזפו חברים בועדה בבארה לנוכח חוסר היכולת שלה לספק תשובות הולמות לחלק מן השאלות. לאחר מכן אף העלו את האפשרות שבהמשך לדיוניהם תיפתח חקירה פלילית כנגד חלק מעובדי החברה.

    בארה התחמקה במהלך רוב הדיון מתשובות ישירות לשאלות שנשאלה בנוגע לפרשה, תוך שהיא אומרת שוב ושוב שתשובות לאותן שאלות יסופקו רק לאחר שג'נרל מוטורס תשלים את החקירה הפנימית שהיא מנהלת בנושא.
    בשלב אחד במהלך דיון שנערך לאורך כשעה וחצי התפרצה בתסכול הסנאטורית ברברה בוקסר על בארה והטיחה בה: "את לא יודעת שום דבר על כלום!"

    "פרשת סוויצ'גייט" (כפאראפראזה על "פרשת ווטרגייט") הולכת ומסתבכת. ככל שנוקפים הימים נחשפים פרטים נוספים אודות חוסר הרצון, הנכונות או היכולת של מי שבזמנו הייתה יצרנית הרכב הגדולה בעולם לבצע קריאה לתיקון להחלפת מתגי הצתה בכ-2.6 מיליון מכוניות מאז אמצע שנות האלפיים ועד לפברואר האחרון.

    ככל הידוע, וכפי שפורסם, בג'נרל מוטורס ידעו לראשונה על בעיה במתגי ההצתה כבר בשנת 2001, ואף הורו על תכנון מחדש של המתגים בשנת 2006, אך למרות זאת לא הכריזו על קריאה לתיקון, ולא בוצעו אותה, עד לפברואר השנה.
    חברים בתת-הועדה אמרו אתמול שבכוונתם לקיים דיונים נוספים בנושא, ולהזמין לשימוע עובדים ומנהלים בתפקידים בכירים ב-GM אשר היו אחראים לזיהוי הבעיה ולטיפול בה.

    "אנחנו צריכים לשמוע מאנשים שהיו בתפקידי מפתח ב-GM וכנראה היה להם מידע בנושא", אמר הסנאטור דן קואטס.
    בארה אמנם הבטיחה לשוב עם תשובות ולהעיד בפני תת-הועדה, ברגע שתסתיים החקירה הפנימית שמקיימת GM, אבל הסנאטורים פרקו את התסכול שלהם לנוכח הסירוב או חוסר היכולת של המנכ"לית לענות אפילו על שאלות שנוגעות למסמכים שהחברה עצמה הגישה לוועדה.

    חשדות לטיוח ושקרים

    יו"ר תת-הועדה, הסנאטורית קלייר מק-קאסקיל, האשימה במהלך הדיון את אחד ממהנדסי החברה בעדות שקר בפני ערכאה משפטית שדנה בתביעת נזיקין של אחת ממשפחות הנפגעים כלפי החברה.

    היו"ר אמנם לא נקבה בשמו של המהנדס, אבל מדובר כפי הנראה בעדות שנחשפה על-ידי עיתון תעשיית הרכב 'אוטומוטיב ניוז' ובה טען המהנדס שהוא לא אישר שינוי תכנון במתגי ההצתה.
    האמירה הזאת, כך עולה בינתיים מעדויות שפורסמו, מבוססת על כך שלאחר שמהנדסי החברה הורו לבצע את השינוי הנחוץ בתכנון מתגי ההצתה הם לא שינו את המספר הקטלוגי של המתגים. כתוצאה מכך נותרו בשוק מתגי הצתה תקולים אשר שימשו כחלקי חילוף, ומה שחמור בהרבה: כך למעשה הוסוותה הפרשה ואי אפשר היה להבין מדוע התקלות והתאונות נפסקו לאחר השינוי שבוצע במתגים החדשים. כעת צריך להתברר האם פעולות אלה בוצעו בטעות או בגלל יד מכוונת.

    לדברי הסנאטורית מק-קאסקיל, בדיון אתמול, יש בידיה מסמכים שמוכיחים שמהנדס החברה שיקר בעדותו במשפט הנ"ל, אולם היא תחשוף אותם רק לאחר סיום החקירות. לדבריה "ג'נרל מוטורס בחרה להסתיר במקום לחשוף את התקלה במשך יותר משבע שנים".

    הסנאטורית קלי איוט, עורכת דין בהכשרתה, אף הטיחה בפני בארה שהיא סבורה שאי-החלפת המספר הקטלוגי של מתג ההצתה לאחר התכנון מחדש שלו היא בבחינת "הונאה פלילית ".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ועדה של הסנאט האמריקני מעלה חשד לפלילים בפרשת הקריאות לתיקון של ג'נרל מוטורס

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.