• Ad
  • וולוו מזהירה: יותר מ-500,000 מכוניות שלנו עלולות להישרף

    מסתבר שהרעיון לייצר סעפת יניקה מפלסטיק לא היה כל כך מוצלח. לפלסטיק המותך יש נטייה להבעיר את תא המנוע ואת המכונית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    וולוו תקרא בקרוב לתיקון ל-507,000 מכוניות ברחבי העולם בגלל חשש מהתלקחות ושריפה, וזאת ברגע שאנשיה ימצאו פתרון לתקלת תכנון שהתגלתה במכוניות אלה. מהנדסי וולוו בדקו ומצאו שמה שגורם לשריפות זאת סעפת היניקה של המנוע, שעשויה מפלסטיק: חום המנוע מתיך אותה וכך נגרמת הצתת אש בתא המנוע.

     

     

    התקלה הזאת קיימת, לדברי וולוו, אך ורק במנועי טורבו-דיזל בנפח 2.0 שמניעים מכוניות מסדרות 40, 60, 70, 80 ו-90 בתצורות סדאן (S), סטיישן (V), קרוס קאונטרי ו-XC, אשר יוצרו בין השנים 2014 ל-2019, והיא התגלתה לנוכח מספר דיווחי לקוחות אודות התלקחות של מכוניות. למרבה הצער, מהנדסי וולוו עדיין לא מצאו דרך לפתור את הבעיה, ובהודעת החברה נאמר ש"הפתרון המלא עדיין נמצא בשלבי פיתוח בשלב זה, ועבורנו הוא נמצא בעדיפות עליונה".

    אנשי וולוו מסרו גם שהם עושים כעת מאמצים ליצור קשר מהיר עם כל הלקוחות הרלבנטיים, וזאת בעיקר כדי ליידע אותם אודות סימני אזהרה מוקדמים – למשל ריח חריף ורע של פלסטיק ניתך (או, כפי שהם אומרים את זה: "ריח חזק שלא אמור להיות במכונית מתוצרת וולוו"). סימנים אחרים לסכנת ממשמשת ובאה הם גמגום של המנוע, אובדן כוח מנוע או התראה של נורית "בדוק מנוע" בלוח המכשירים. לדברי וולוו, כל עוד שלא מרגישים את "סימני האזהרה" האלה אפשר להמשיך ולהשתמש במכוניות ללא חשש, אבל ברגע שמריחים משהו או מרגישים משהו חשוד יש לעצור את המכונית בהקדם במקום בטוח.

    "אנחנו לוקחים אחריות מלאה כדי להבטיח את הסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות במכוניות שלנו", נכתב בהודעתה הרשמית של החברה, "ואנחנו נעשה כמיטב יכולתנו לבצע פעולה זאת (תיקון של המכוניות – ג.מ.) תוך גרימת מינימום חוסר נוחות ללקוחותינו. אנחנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמת, ואסירי תודה על שיתוף הפעולה של לקוחותינו".

    וולוו נאלצה בשנים האחרונות לבצע מספר קריאות לתיקון בהיקפים גדולים יחסית למכוניות שלה, למשל בינואר השנה לאחר שהסתבר שפגם בצנרת הדלק בחלק מן המנועים עלול לגרום לשריפות. באפריל השנה הכריזה יצרנית המכוניות השבדית, בבעלות ג'ילי הסינית, על קריאה לתיקון של כ-2,300 מכוניות מדגמי S90 ו-XC60 אשר יוצרו בין השנים 2017-2019 בגלל… ברגים חסרים במסילות המושבים הקדמיים. לרוע מזלה של וולוו, מילא שהברגים האלה חסרים – חסרונם יורגש רק במקרה של תאונה, וזאת נקודה רגישה במיוחד לא רק עבור המסכנים שייפגעו מכך אלא גם עבור אחד התחומים שבהם לוולוו יש מוניטין משובח.

     

     

    מכל מקום, מודה ועוזב ירוחם: בהנחה שטעויות לא מתרכזות באופן מוחלט רק במקום אחד הרי שכצרכנים עלינו לחשוש מיצרניות רכב שלא מכריזות או לא מבצעות קריאות לתיקון ולא מאלה שכן עושות זאת. מאידך, מיותר לציין שמשרד התחבורה הישראלי לא טורח לאפשר ללקוחות וולוו לדעת אם גם במכוניות שלהם נתגלה פגם סדרתי, ועליהם להתקשר למחלקת השירות של היבואן ולבדוק זאת שם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.