• Ad
  • סקר האמינות השנתי של חברת הסקרים החשובה בארה"ב מצא כמה וכמה הפתעות בנוגע לאמינות של כלי רכב בני 3 שנים. מה שלא מפתיע זה שטויוטה ולקסוס מובילות, ואילו פיאט, לנד-רובר וגם וולוו זקוקות לשיפור דחוף
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לקסוס, מותג היוקרה של טויוטה, וטויוטה עצמה, מדורגות – כרגיל יש לומר, בראש טבלת אמינות כלי הרכב שנמכרים בארה"ב, אבל מי ששוקל לרכוש דגמים של וולוו, לנד-רובר ופיאט צריך לשנן טוב יותר את הדרך שלו אל המוסך הקרוב לביתו. אלה הממצאים הפחות מפתיעים מסקר האמינות השנתי של חברת הסקרים החשובה ביותר בתחום הרכב בעולם, J.D.Power.

     

     

    בין לבין מצאה הסקירה הזאת כמה וכמה הפתעות מעניינות, כמו שיפור במעמדם של מותגי הרכב הגרמנים והתדרדרות או בינוניות במצבם של כמעט כל מותגי הרכב היפנים הנודעים, בהם מאזדה, הונדה, מיצובישי וניסאן.
    חברת J.D.Power מבצעת מידי תקופה מספר לא מבוטל של סקרים בקרב בעלי רכב חדשים ומשומשים ברחבי העולם, ובעיקר בשוק הביתי שלה, בארה"ב. בין השאר סוקרת החברה את מספר התקלות ואת שביעות הרצון הכוללת של בעלי רכב חדשים לגמרי בחודשי הבעלות הראשונים על רכביהם, וגם כעבור כשלוש שנות בעלות.

    הסקר שאנחנו מביאים כאן מבוצע ברציפות מזה 30 שנים (!), ותוצאותיו מתארות השנה את תשובותיהם של 32,952 בעלים מקוריים של מכוניות שעלו על הכבישים בשנת 2016. בעלי הרכב נשאלו לגבי מספר הבעיות והתקלות שבהן הם נתקלו במהלך 12 החודשים שבין סוף 2017 לסוף 2018, כלומר בתום 3 שנות בעלות על מכוניותיהם החדשות.
    המחקר בוצע בחודשים אוקטובר עד דצמבר 2018, והתוצאות שלו מבטאות את מספר התקלות המדווחות ל-100 כלי רכב. ככל שמספר דיווחי התקלות נמוך יותר כך אפשר להסיק שכלי הרכב אמינים יותר, ולהיפך.

    תוצאות המחקר מובאות על-ידי J.D.Power בחיתוך לפי מותגי רכב ולא לפי דגמים, ומצד אחד זה מקצין ומקטב את ההישג או את הבושה של יצרנים שמשווקים מספר קטן של דגמים, אבל מצד שני כל הדגמים שבהם מדובר הם גרסאות אמריקניות אשר נבדלות במידת מה מן הגרסאות האירופאיות שמוכרות בישראל.

    בשורות טובות, וטובות פחות

    כרגיל בשמונה השנים האחרונות – בעלי טויוטה ולקסוס מדווחים על המספר הנמוך ביותר של תקלות ובעיות תפעול במכוניות המשומשות שלהם, וגם בעלי פורשה – אשר חולקת השנה עם טויוטה את המקום השני מבין יצרניות הרכב, לא מתלוננים.
    אנשי J.D.Power מדווחים על שיפור נאה של 4% ברמה הכוללת של אמינות כלי רכב משומשים בארה"ב, כלומר שמספר התקלות הכולל נמצא במגמת ירידה – ואלה כמובן בשורות טובות. אלא שבאותה נשימה הם מדווחים על כך שקצב השיפור, כלומר הקצב שבו יורד המספר הכולל של תקנות, יורד גם הוא (כלומר שהשיפור נעשה איטי יותר).
    "אמינות הרכב ממשיכה להשתפר, אבל לא הייתי אומר שהכל ורוד", מצוטט בהודעת החברה דייב סרג'נט, סגן הנשיא לתחום הרכב העולמי ב-J.D. Power. "כלי הרכב אמינים יותר מתמיד, אבל היצרניות עדיין נאבקות עם בעיות, למשל בתחום הזיהוי הקולי, תיבות הילוכים ומצברים. "מהימנות ללא רבב" היא גורם מכריע מבחינת הלקוחות בשאלה אם הם יישארו נאמנים למותג, והמשימה של יצרניות הרכב היא לסייע באופן מיידי ללקוחות שחווים בעיות ברכב שלהם, ולטפל במניעת בעיות בדגמים העתידיים".

    לקסוס מדורגת במיקום הגבוה ביותר באמינות הכוללת של כלי רכב מבין כל המותגים, עם ציון של 106 תקלות ל-100 כלי רכב. במילים אחרות, כל בעל רכב חווה בערך בעיה אחת – תקלה או בעיית תפעול, עם המכונית שלו במהלך שנה שלמה. כאמור, זאת השנה השמינית ברציפות שבה לקסוס לוקחת את המקום הראשון בסקר הזה. פורשה וטויוטה, במרחק נגיעה משם, חולקות את המקום השני עם 108 תקלות מדווחות ל-100 כלי רכב.

    בצד השני של הטבלה מונחת פיאט בתחתית עם 249 תקלות ל-100 מכוניות, כלומר שבאופן ממוצע על בעל פיאט בארה"ב סבל מ-2.5 תקלות במהלך שנה אחת, או פי 2.5 תקלות מבעל טויוטה ולקסוס. הרבה פחות נסבל מצבם של מי ששילמו הרבה כסף כדי לקנות לנד-רובר או וולוו: בעלים "ממוצע" של לנד רובר דיווח על 2.21 תקלות במהלך שנה אחת, ואילו בעלים "ממוצע" של וולוו נאלץ להתקשר לרשת השירות או להגיע למוסך פעמיים במהלך שנה אחת כדי לפתור בעיית תפעול או תקלה במכוניתו.

    מבין המותגים שמעניינים אותנו, בישראל, צריך לעקוב בדאגה גם אחר מצבם של הטנדרים שנושאים את הסמל של ראם (לבית קרייזלר), ואחר מכוניות וקרוסאוברים מתוצרת יגואר, ג'יפ וקאדילק שמדורגים בתחתית הטבלה.
    ההפתעות המשמעותיות יותר, לרעה, הן בגזרת המותגים היפנים: מאזדה, אחד המותגים הפופולריים בישראל – בין השאר בזכות תדמית מוצלחת בתחום האמינות, היא היצרנית היפנית שמדורגת במקום הנמוך ביותר בסקר האחרון של J.D.Power, רק 11 מקומות מעל לתחתית. מיד מעליה מדורגת מיצובישי, מותג נוסף שזוכה בישראל לאהדה בזכות תחושה שהוא אמין, ושתי פסיעות למעלה משם מדורגת הונדה. גם פורד וקרייזלר מדורגות מתחת לקו האמצע שמתאר את הממוצע של התעשייה, אבל זה פחות מפתיע, ובעיקר מעודד, היות שהן מדורגות, כאמור, מעל מאזדה, מיצובישי והונדה ופסיעה אחת מתחת לניסאן – עוד מותג יפני מאכזב (במקרה זה).
    נורת אזהרה צריכה להידלק גם בקרב לקוחות סובארו: מצבו של המותג הזה אמנם טוב מאלה של כל היפנים שנזכרו עד כה אבל הוא הנמוך ביותר בחלק העליון של הטבלה, וזה מפתיע עבור כל מי ש"גדל" על תחושת האמינות של יצרניות יפניות.

     

     

    מכאן אפשר לעבור לחדשות הטובות באמת, מפני שמסתבר שכל יצרנית רכב שלקחה את עצמה בידיים הצליחה להגיע לשיפור בשביעות הרצון של לקוחותיה בזכות הפחתה במספר התקלות. עוד לפני תיאור דירוגי חלקה העליון של הטבלה צריך לספר שפורשה 911, האייקון המפורסם ביותר של מותג הספורט הגרמני הנחשק, קיבלה השנה את פרס המכונית האמינה ביותר של J.D.Power, ואילו קרייזלר הוא מותג הרכב אשר הפגין את השיפור הרב ביותר, כלומר את הצניחה המרשימה ביותר במספר התקלות המדווחות. מספר התקלות עליהן דיווחו בעלי קרייזלר צנח ב-65 תקלות ל-100 כלי רכב, וזה הישג ראוי לציון. מותג נוסף שעשה עבודה טובה בתחום הזה הוא מיני, שם צנח מספר התקלות ב-34 ל-100.

    חדשות טובות ומפתיעות נוספות עבור המותגים הגרמנים הן שבפעם הראשונה מזה 30 שנים נמצאים כל המותגים הגרמנים בחלקה העליון, המוצלח, של הטבלה: מיני וב.מ.וו. מובילות עם 119 ו-122 תקלות ל-100 מכוניות, אאודי מיד אחריהן עם 124, וגם פולקסווגן ומרצדס נמצאות מעל לממוצע בתעשייה. ראויות לציון שברולט וביואיק לבית ג'נרל מוטורס אשר כבשו את המיקומים 4 ו-5 בטבלה, וזה הישג מכובד מאד בהתחשב בכך שיונדאי וקיה מדורגות רק במיקומים 9 ו-10, ואילו אינפיניטי – מותג היוקרה של ניסאן – מדורגת רק במקום ה-11.

    לסיכום אפשר לומר שהיפניות מאכזבות, הגרמניות וג'נרל מוטורס (למעט קאדילק) מפתיעות לטובה, ואילו וולוו ולנד רובר חייבות לקחת את עצמן מהר בידיים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    וולוו, לנד רובר ופיאט אחרונות בסקר האמינות. טויוטה, פורשה ולקסוס מובילות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.