• Ad
  • הרף עלה, אבל שבעה דגמים עברו בהצלחה את מבחני הריסוק

    אאודי, לקסוס, טויוטה, פולקסווגן רנו ומאזדה קטפו את הציון המרבי של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    פרויקט הבטיחות החשוב ביותר בעולם, Euro NCAP, פרסם היום (ד') את תוצאות מבחני הריסוק לשבעה דגמים חדשים, שלושה מהם היברידים או חשמליים ושלושה מהם הופיעו השנה לראשונה באירופה. התוצאות מעודדות מאד: למרות ההעלאה הקבועה של הסטנדרטים הבטיחותיים של פרויקט זה – יצרניות הרכב מוכיחות שהן מסוגלות "להתיישר" ולשפר את רמת הבטיחות של מכוניות חדשות.

     

     

    המכונית המיוחדת ביותר בסדרת מבחנים זאת היא כמובן אאודי אי-טרון החדשה, מכונית חשמלית טהורה שנבחנת במבחן עם מספר התאמות לז'אנר שאליו היא שייכת. הוסף לה, גם פולקסווגן T-Roc (אחיו הקטן T-Cross) ולקסוס UX (הקרוסאובר הקטן החדש של מותג היוקרה של טויוטה) הם דגמים חדשים לגמרי שהושקו השנה.
    מעניין לציין שאנשי הפרויקט בחרו לבחון גם את UX וגם את ראב 4 בגרסאות היברידיות ולא עם מנועי בנזין, ואילו אצל טויוטה נבחנה כמובן גרסת ההאצ'בק של קורולה (לשעבר אוריס) היות שהיא פופולרית יותר באירופה.

     

     

    דגמים נוספים שנבחנו, וקיבלו גם הם ציון מרבי של חמישה כוכבים, הם רנו קליאו ומאזדה 3, שלגביהם נכתב שהם "עמדו באופן יוצא מן הכלל גם במבחני ההגנה על מבוגרים מלפנים וגם בהגנה על ילדים במושבי בטיחות". למרבה המבוכה, באותה פסקה נכתב גם שמדובר במכוניות מאותה הקטגוריה, למרות שקליאו היא סופר-מיני ומאזדה 3 היא מכונית קומפקטית…
    אם כבר, T-Cross החדש של פולקסווגן מתמודד מול קליאו היות שהוא מבוסס על פלטפורמת סופר-מיני (פולו), ולגביו מצאו הבוחנים מקום לשבח את מערכת ההיגוי האקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה.

     

     

    גם בסדרת מבחנים זאת הוכח שלא תמיד קיים קשר בין מחיר המכונית לבין ציוני הבטיחות שהיא מקבלת במבחנים. חשוב להדגיש שכל המכוניות קיבלו ציונים מרשימים, עם יותר מ-90% בהגנה על היושבים במושבים הקדמיים, ובכל זאת מגיע קרדיט מיוחד למאזדה עם ציון של 98% בהגנה על היושבים מלפנים לעומת 91% לאאודי ו-93% לראב 4 של טויוטה. רנו קליאו, שחטפה על לא עוול בכפה בגלל ציון הבטיחות המטומטם של משרד התחבורה הישראלי – קיבלה בדור החדש שלה ציון של 96% על הגנת הנוסעים מלפנים ו-75% על מערכות הסיוע לנהג.

     

    הדגם הגנה על היושבים מלפנים הגנה על ילדים במושבי בטיחות ציון למערכות בטיחות
    אאודי אי-טרון 91% 85% 76%
    לקסוס UX 96% 85% 77%
    טויוטה ראב 4 93% 87% 77%
    טויוטה קורולה 95% 84% 77%
    רנו קליאו 96% 89% 75%
    מאזדה 3 98% 87% 73%
    פולקסווגן T-CROSS 97% 86% 80%

     

    מייקל ואן רטיגנגן, מזכ"ל Euro NCAP, צוטט בהודעה לעיתונות כשאמר: "מעודד לראות שכל היצרניות הצליחו במבחנים ללא קשר לסוג מערכת ההנעה שלהם או לסוג הרכב שנבדק. מכוניות חדשות בשוק מוסיפות להציע טכנולוגיית בטיחות מתקדמת יותר כסטנדרט, ואלה מערכות שלפני מספר שנים לא הוצעו אף לא כאופציה בתוספת תשלום. יצרניות הרכב חייבות להציע מכוניות ברמות מחיר שונות בהתאם לדרישות השוק והצרכנים, מה שמקשה עליהן לעיתים להוסיף מערכות בטיחות. למרות זאת אנחנו מוצאים כיום את טכנולוגיית הבטיחות העדכנית ביותר כסטנדרט ברוב הדגמים הפופולריים והנמכרים ביותר באירופה".

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.