• Ad
  • הצצה ראשונה למאזדה 3 החדשה: האם תקבל מנוע בנדיז?

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לאורך השנה האחרונה מאזדה עושה לנו טיזינג עם רמזים שונים אודות המכונית הקומפקטית החשובה ביותר שלה, ה-3, שתיחשף בחודש הבא בתערוכת לוס אנג'לס. אתמול היא שחררה סרטון קצרצר בן כ-15 שניות שבו נראים טפח מגרסת ההאצ'בק של המכונית וטפח אחר מגרסת הסדאן שלה, ולאחריהם הבטחה גדולה: "עידן חדש מתחיל, נובמבר 2018".

     

     

    כאשר היפנים מהירושימה מדברים על "עידן חדש" הם מתכוונים ככל הנראה לשלושה דברים חשובים לכל הפחות, והראשון בהם, לאו דווקא לפי סדר החשיבות, הוא העיצוב. בעשור וחצי האחרונים, וביתר שאת מאז שמאזדה נפרדה מפורד (או להיפך), היפנים ממצבים את מאזדה כמותג חצי פרימיום, ובין השאר מתאמצים לבדל את הדגמים באמצעות עיצוב יוצא דופן לטובה.

     

     

    ההוכחה הפשוטה להצלחתם בכך היא שמאזדה 3 היוצאת, אשר הוצגה לראשונה בשנת 2013, היא לא רק אחת המכוניות המוצלחות ביותר לטעמנו, אחת שמתמודדת בכבוד מול כל מתחרה צעירה ממנה, אלא גם אחת המכוניות היותר יפות מבין מתחרותיה. הסיבה לכך היא התעוזה שהפגינו בשעתו מעצבי מאזדה.

     

    עיצוב הדור הרביעי של מאזדה 3, אשר יוצג בנובמבר הקרוב ויגיע ארצה ככל הנראה במחצית השנייה של 2019, מבוסס על דגם התצוגה Kai אשר הוצג לראשונה בדיוק לפני שנה בתערוכת טוקיו, ומאז חוגג בתצוגות שונות ברחבי העולם. עם הקונספט העיצובי הזה הלכו המעצבים צעד נוסף קדימה, עם קווים עגולים ומנופחים ומראה כללי ייחודי.

    נדבך חשוב נוסף, שעדיין לא ברורים לגביו כל הפרטים, הוא פלטפורמת 'סקאיאקטיב' חדשה או משודרגת. מאזדה, אשר לאחר פרידתה מפורד נאלצה להתייעל במהירות שיא, היא בין יצרניות הרכב הראשונות שהציגו פלטפורמה מודולרית מודרנית שעליה בנויים כיום רוב הדגמים שלה, מה-3 ומעלה. ככל הידוע, הדור הרביעי של ה-3 יתבסס על פלטפורמה חדשה, אלא שמשך הזמן הקצר מידי מאז השקת הפלטפורמה הנוכחית מנבא שלא מדובר בפלטפורמה חדשה לחלוטין אלא כנראה לשדרוג כזה או אחר.

     

     

    השאלה המרתקת ביותר כרגע היא אם כבר בעת השקתה תקבל 3 החדשה את מנוע ה"בנדיז" המהפכני שמאזדה המציאה ופיתחה, שאותו היא מכנה Skyactiv-X. בכל מקרה מאזדה 3 תונע גם באמצעות מנועי ה'סקאיאקטיב' המוכרים שלה, מנועים אטמוספריים בנפח 1.5, 2.0 ו-2.5 ליטר.

    Skyactiv-X, או "בנדיז" כפי שאנחנו אוהבים לכנות אותו, הוא שילוב בין מנוע בנזין מוגדש לבין שיטת דיזל, כלומר שהוא מוזן בבנזין אבל ההצתה שלו מבוצעת גם באמצעות מצת, כמו מנוע בנזין, וגם באמצעות לחץ, כמו בדיזל. שיטת הפיצוח של חומר הבעירה מבוססת על הצתת כמות קטנה מאוד של תערובת של דלק ואוויר שמוזרקת קרוב מאוד למצת כדי להעלות את הלחץ בנפח הגדול יותר של חלל הבעירה שבצילינדר, אליו הוזרקה תערובת מבעוד מועד. התערובת הזאת מוצתת באופן עצמאי בגלל הלחץ, בדיוק כמו במנוע דיזל. התהליך כולו נקרא HCCI, ופירוט נוסף אודות הטכנולוגיה הייחודית למאזדה אפשר לקבל בקישור הזה.

     

     

    מכל מקום, מאזדה כבר הציגה לעיתונאי רכב מכונית נוסעת עם אב-טיפוס פועל של מנוע 'בנדיז', בנפח 2.0 ליטר, והוא מספק כ-190 כ"ס לעומת כ-155 כ"ס של מנוע הבנזין האטמוספירי בנפח 2.0 ליטר של החברה. האם מאזדה 3 יהיה הדגם הסדרתי הראשון של החברה שזוכה להנגיש את המהפיכה הטכנולוגית הזאת ללקוחות? נמתין בסבלנות עד לנובמבר כדי לגלות.
    מה שלא דורש המתנה הוא ההערכה שהדור הרביעי של מאזדה 3 תהיה מכונית משופרת מבחינה דינמית ומבחינת שיכוך ובידוד, ושברגע שהיא תוצע עם מנוע הבנדיז היא תהיה גם אחת הקומפקטיות היותר חסכוניות בדלק בקטגוריה שלה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.