• Ad
  • ימים ספורים לפני אירוע היסטורי בגרמניה מספקת פולקסווגן הצצה אל הדגם החשמלי הטהור השני שלה, אשר ייכנס לייצור בעוד כשנה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מחר, ה-4 בנובמבר 2019, צפוי להתרחש אירוע היסטורי בעיר זוויקאו (Zwickau) שבמרכז מזרח גרמניה, עיר שבה פעלו בעבר כמה מיצרניות הרכב הראשונות במדינה ובעולם – בהם הורש, אאודי, ואיחוד היצרניות 'אוטו יוניון'.

     

     

    באירוע מתוקשר היטב, אשר ישודר בשידור חי ברחבי האינטרנט, תתחיל פולקסווגן את ייצור המכונית החשמלית הסדרתית הטהורה הראשונה שלה, ID3, שהיא המכונית הראשונה בהיסטוריה המודרנית של יצרנית רכב סדרתית (לא כולל 'טסלה') אשר מבוססת על פלטפורמה ייעודית למכונית חשמלית. בשונה מכל החשמליות האחרות של יצרניות רכב גדולות, ID3 היא לא מכונית שמבוססת על הסבה כזאת או אחרת של פלטפורמה אשר משמשת גם לסוגי הנעה אחרים.
    עוד במהלך הפיתוח של פלטפורמה זאת אמרו אנשי פולקסווגן בריש גלי שהם מתכננים לנהוג כמנהגם משכבר הימים ולבנות על אותה פלטפורמה מגוון רחב של דגמים עבור רוב מותגי המכוניות שלהם (פולקסווגן, אאודי, סיאט, סקודה, פורשה), ושהם ימכרו אותה גם ליצרניות רכב אחרות (מה שבא לידי ביטוי, למשל, בשיתוף הפעולה עם פורד).

    בסוף השבוע האחרון ניצלו אנשי פולקסווגן אירוע השקה בסין כדי לספק הצצה נוספת אל תצורת הקרוסאובר של ID3, אשר תיקרא ככל הנראה ID4 ותוצע בשתי גרסאות מרכב. שורשי המכונית החדשה הוצגו עוד בתערוכת פרנקפורט 2017 באמצעות מכונית קונספט שנקראה ID Crozz ואשר הדגימה את רעיון הקרוסאובר הקומפקטי, זה שמכוון אל מה שהפך לפלח השוק הגדול והחשוב ביותר ברחבי העולם וגם בישראל. בתערוכת פרנקפורט האחרונה, השנה, הם הציגו כבר אב-טיפוס מתקדם יותר, אבל לא יכולנו ממש לראותולהתרשם ממנו היות שהוא הוחבא בתוך ארגז תצוגה שקוף כשהוא עטוף ומסווה (כדי שלא לגנוב את ההצגה מן הכוכבת האמיתית של התערוכה: ID3).
    בסוף השבוע, בפרזנטציה בעיר גוואנזו שנמצאת באחד המחוזות החשובים של תעשיית הרכב הסינית, הוצגה תמונה ברורה יותר של ID4 – אם כי עדיין תחת הסוואה, ותחת שם הקונספט 'ID NEXT'.

    סין מובילה כיום את הייצור והמכירות של כלי רכב חשמליים בעולם, ופולקסווגן, יחד עם שותפותיה המקומיות, היא היצרנית הזרה שמובילה את המכירות בסין. במסגרת הפרזנטציה אישרו אנשי פולקסווגן שהם מתכוונים לייצר את כל הדגמים החשמליים שלהם גם בסין, במקביל לייצור שלהם באירופה. אגב, פולקסווגן לא צפויה להיפגע, בהקשר הזה, ממלחמת הסחר עם ארה"ב היות שהדגמים החשמליים שלה צפויים להיות מיוצרים גם בארה"ב.

     

     

    ככל שאפשר להעריך כעת, גם לפי תמונות ריגול שפורסמו מעת לעת בעולם, ID4 תהיה בסך הכל גרסת מרכב מוגבהת של ID3, הגם שהיא תזכה לעיצוב "קרבי" ומנופח יותר. היתרון שלה, כמו כל קרוסאובר, נובע מן המרחב הפנימי הגדול יותר ומתנוחת ישיבה גבוהה, והחסרונות צפויים להיות מרכז כובד גבוה יותר ומחיר יקר יותר אשר יבטא גם את הביקוש הרב יותר שצפוי לה, וגם את העובדה שהיא תצויד בסוללה גדולה ובמנועים חזקים יותר.

    ככל הידוע, ID4 תוצע בשתי תצורות מרכב: קרוסאובר קונבנציונלי, וקרוסאובר בתצורת 'קופה', ושתיהן צפויות להיכנס לייצור במהלך המחצית השנייה של השנה הקרובה. כמו עם ID3, גם הקרוסאובר שמבוסס עליה צפוי להציע מרחב פנימי של קטגוריית גודל גדולה (כמו של טיגואן ארוך עם 7 מושבים) בממדים חיצוניים של הקטגוריה הקומפקטית (סיאט אטקה). ממדי דגם התצוגה ID Crozz הם: בסיס גלגלים של 277.3 ס"מ, אורך 462.5, רוחב 189 ס"מ וגובה של 161 ס"מ.
    הקרוסאובר יונע באמצעות מערכת הנעה כפולה שמבוססת על שני מנועים חשמליים – אחד שמחובר לציר הקדמי ואחד לאחורי, ושניהם יחד יספקו קרוב ל-310 כוחות סוס, כלומר כמעט 100 כ"ס יותר מאשר ID3. האנרגיה החשמלית למנועים האלה תיאגר בתוך סוללת ליתיום יון עם תכולה מכובדת של 83 קילוואט שעה, וזאת אמורה לספק טווח נסיעה של כ-500 קילומטרים.

    במסגרת הפרזנטציה בגוואנזו שבו אנשי פולקסווגן והדגישו את הבטחתם למכור כ-300,000 כלי רכב חשמליים עוד במהלך השנה הקרובה, 2020, ולהגיע למכירות של מיליון כלי רכב חשמליים בשנה בתוך חמש שנים. עד לשנת 2023 הם מתכוונים להשיק לשוק הסיני עשרה דגמים שונים של כלי רכב חשמליים תחת המותג פולקסווגן. חלק מאלה ייוצרו במפעל חדש לחלוטין במסגרת שיתוף הפעולה שלהם עם SAIC, יצרנית הרכב הגדולה ביותר בסין, וחלקם במסגרת שיתוף פעולה אחר, עם FAW. עוד לפני תחילת הייצור של ID4 בסין צפויה פולקסווגן להתחיל לשווק שם עשר גרסאות היברידיות והיברידיות-נטענות של דגמים קונבנציונליים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.