• Ad
  • הפטנט שיבטל את הצורך להחליף את שמן המנוע

    כל מכונאי מתחיל ישמח לספר לכם שהשמן הוא "הדם של המנוע" וחובה להחליף אותו כל מקסימום 15 אלף קילומטרים. פיתוח חדש של חברה גרמנית מבטיח לייתר את הצורך בביקור במוסך על ידי שימוש במכשיר קטן שינקה את השמן ויאריך את חייו לעד 200 אלף קילומטרים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעתיד הלא מאוד רחוק, כך כבר מבטיחים לנו כמה שנים, אחרי יותר מ-100 שנים מנועי הבעירה הפנימית יפנו את מקומם למנועים חשמליים שלבד מהיותם יעילים יותר ולא מזהמים הם גם כמעט ולא ידרשו טיפולים תקופתיים.

    עד שזה יקרה אנו נמשיך להמליץ לכם לא לוותר על טיפולים תקופתיים ולהקפיד הקפדה יתרה על החלפת שמנים במועד. יתרה מזאת, על אף שלא מעט יצרני רכב מאפשרים בשנים האחרונות מרווחי טיפולים של אפילו 30 אלף קילומטרים, אנו סבורים, למרות השיפור הדרמטי באיכות השמנים בשני העשורים האחרונים, שבתנאי האקלים ואופי הנהיגה במחוזותינו רצוי להחליף שמן מנוע כל מקסימום 15 אלף קילומטרים.

    שמן המנוע הוא "הדם" של המנוע וככל שהוא מזדקן ומתחמצן פעולת הסיכוך שלו פחות יעילה, בלאי החלקים הנעים במנוע גדל והוא מתפרק ויוצר בוצה שעשויה לסתום מעברים ולפגום בפעולתו התקינה של המנוע.

    אין ספק שהחלפות שמן תכופות מאריכות את חייו של המנוע, אך אנשים רבים נרתעים ומעדיפים שלא להיכנס למוסך אם הם לא חייבים בשל בזבוז הזמן הכרוך בכך ובעיקר מחשש לכל מיני הוצאות כבדות נוספות שינחתו עליהם בכל ביקור שם.

    עוד ב-TheCar:
    קולה במקום שמן מנוע – רעיון טוב או אסון?
    נס פך השמן: המצאה שתאפשר לכם להחליף שמן ברכב תוך פחות מדקה
    טוב שמן טוב משמן רע

    אמנם כמעט כל מי שאין לו שתי ידיים שמאליות יכול די בקלות ללמוד להחליף את שמן המנוע בעצמו, אך מדובר בעבודה מלוכלכת למדי שמרבית האנשים מעדיפים לוותר עליה וכאן נכנס לתמונה המכשיר של חברת הסטארט-אפ הגרמנית RobinOne שאמור לייתר כמעט לחלוטין את הצורך להחליף את השמן, זאת מבלי לפגוע במנוע או לגרום לו נזק.

    למעשה זו מערכת שעובדת על עיקרון דומה למכשיר הדיאליזה האנושי ומנקה את שמן המנוע על ידי סינון המשקעים שהצטברו בו והסרתם.

    המכשיר נייד ומזכיר בצורתו ובגודלו מיכל של גלון שמן. הוא מופעל על ידי כבלים המתחברים למצבר הרכב וכולל שני צינורות – אחד המושחל לאגן השמן דרך תעלת מדיד השמן ושני אותו שמים בפתח מילוי השמן ומחזיר שמן למערכת לאחר ניקוי יסודי שאורך 15 דקות.

    לטענת המפתחים, שימוש במכשיר בכל עשרת אלפים קילומטרים עד 15 אלף קילומטרים (בהתאם לסגנון ולאופי הנהיגה) יאריך את אורך חייו של שמן המנוע בצורה דרמטית לעד 200 אלף קילומטרים בין החלפות. עם זאת, המפתחים ממליצים להחליף את מסנן השמן של המנוע בכל 50 אלף קילומטרים.

    את הפילטר הייחודי שנמצא בלב RobinOne יש להחליף כל 20 מחזורי טיהור (משמע כל 200 עד 300 אלף קילומטרים).

    מעבר לחסכון בזמן ובכסף מפתחי המכשיר מדגישים במיוחד את התרומה הסביבתית של הפיתוח החדש בשל היכולת למנוע בזבוז של מיליוני ליטרים של שמן בשנה ובמיוחד לצמצם נזקים משמנים ישנים שלא מוחזרו כראוי ועשויים לגרום להשפעות סביבתיות הרסניות. (לשם הדוגמה, ליטר שמן בודד עלול לזהם מיליון ליטרים של מי שתייה).

    המפתחים של ה-RobinOne פתחו לאחרונה בפרויקט מימון המונים דרך אתר IndieGogo בתקווה לגייס 150 אלף דולרים ובמסגרתו ניתן לרכוש את המכשיר במכירה מוקדמת בעבור 150 דולרים, כמחצית ממחירו הצפוי לצרכן לכשיגיע לייצור סדרתי.

    תקראו לנו סקפטיים או אולד סקול, אבל על אף שהפיתוח בהחלט נראה ונשמע מבטיח מאוד ולמרות שהסביבה חשובה לנו, בשלב ראשון לפחות אנחנו נמשיך להקפיד על החלפות שמנים במועד וניתן למישהו אחר להקריב את המנוע שלו כשפן הניסיונות של הטכנולוגיה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.