• Ad
  • הסינים קוטפים כוכב: בייג'ין אוטומוטיב תקנה נתח ממרצדס

    אחרי וולבו, פיז'ו-סיטרואן וג'נרל מוטורס, גם מרצדס תהיה שייכת בחלקה ליצרנית רכב סינית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית המכוניות הממשלתית השלישית בגודלה בסין, בייג'ין אוטומוטיב (BAIC), תרכוש כעשרה אחוזים מן הבעלות בחברת דיימלר-בנץ, חברת האם של מרצדס, ותהפוך לבעלת המניות הגדולה ביותר של החברה הגרמנית. כך הודיע יו"ר BAIC, שו היי (Heyi) במסיבת עיתונאים בבייג'ין, סין, שבה אמר גם שהוא "מצפה לתוצאה חיובית (של העסקה הזאת) עד לסוף השנה".

    עד עתה נראה היה שהקשרים בין שתי החברות התנהלו דווקא מן הכיוון ההפוך: בשנת 2006 החלה מרצדס לשתף פעולה עם BAIC ומאז זו מייצרת את מכוניות מרצדס בסין במסגרת מיזם משותף שבו מחזיקים הסינים, בהתאם לחוקים המקומיים, ב-51% מן הבעלות.

     

    יו"ר BAIC, שו היי, במסיבת העיתונאים של מרצדס בתערוכת שנחאי 2015
    יו"ר BAIC, שו היי, במסיבת העיתונאים של מרצדס בתערוכת שנחאי 2015

     

    חלק מן הבעלות בחברה הממשלתית BAIC החל להיסחר בבורסה, ובמסגרת הסכם שנחתם בינה לבין דיימלר לפני מעט פחות משנתיים רכשו הגרמנים 12% מחטיבת הרכב של BAIC, תמורת כ-869 מיליון $ (בערכי דצמבר 2013), מה שהפך את דיימלר לבעלת המניות השלישית בגודלה בחברה הסינית, והקנתה להם שני מושבים בדירקטוריון שלה.

    כעת מסתבר שהרכישה בוצעה במסגרת עסקה הדדית, ומורכבת יותר, שכוללת מספר הסכמי שיתוף פעולה אסטרטגיים שאחד השלבים הסופיים בה, לדברי שו, הוא רכישת נתח מן הבעלות בדיימלר. רכישה זו תיצור בעלות צולבות בין שתי החברות, שהיא עניין די מקובל בתעשיית הרכב, כמו למשל בין רנו לניסאן.

    עם 10% מן הבעלות תהפוך BAIC לבעלת האחזקה הגדולה ביותר בדיימלר, ותעקוף את שני בעלי המניות הגדולים ביותר בחברה נכון להיום, שהם קרן ההשקעות של כוויית שמחזיקה בכ-6.8 אחוזים, ורנו-ניסאן שמחזיקה ב-3.1 אחוזים.

    הסינים באים?

    בהנחה שהתוכנית תתממש תהפוך BAIC ליצרנית הרכב הסינית הרביעית שמחזיקה בחלק מן הבעלות ביצרנית רכב מערבית ותיקה, זאת לאחר שג'ילי רכשה את וולבו מפורד בשנת 2010 ו-SAIC רכשה אחוזים בודדים מג'נרל מוטורס החל מאותה שנה, ולאחר שבשנה שעברה רכשה דונגפנג 14% מן הבעלות בפיז'ו-סיטרואן.

    בנוסף, שתי חברות אחזקה סיניות הרימו מן הקרשים את שרידי סאאב וחברו לפני כשבועיים לדונגפנג במטרה לייצר מכוניות מתוצרת סאאב בסין. מעניין לציין ש-BAIC עצמה רכשה מג'נרל מוטורס בשנת 2010 את הזכויות הטכנולוגיות לדגמים של סאאב, כלומר שהיא לא טרחה לרכוש את שרידי החברה השבדית כולה, אלא רק את הפטנטים והזכויות לטכנולוגיה שאיפשרה לה לייצר בסין דגמים שמבוססים על דגמי 9-3 ו-9-5 של סאאב.

    כמה שנים קודם לכן רכשו BAIC ו-SAIC, כל אחת בנפרד, חלקים שונים משרידי רובר הבריטית: BAIC את קווי הייצור ו-SAIC את שרידי החברה ואת הזכויות לסימנים המסחריים שלה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.