תפריט

הסינים באים: יבואנית טויוטה תייבא גם את GAC

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה ולקסוס, תתחיל בעוד חודשים ספורים ביבוא מסחרי משמעותי ראשון של כלי רכב חשמליים מתוצרת סין
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קבוצת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה ולקסוס לישראל, הכריזה היום (ה') על קבלת הייצוג של יצרנית הרכב הסינית GAC, ועל תחילת שיווק המכוניות החשמליות שלה בישראל החל מן השנה הבאה.

 

 

על-אף ש-GAC היא שותפתה של טויוטה בשוק הסיני, השיווק של מכוניותיה בישראל יבוצע באמצעות חברה נפרדת, 'אוריון מוביליטי', שהיא חברת בת של יוניון. לא מיותר להזכיר שאפילו השיווק של לקסוס בישראל מבוצע באמצעות חברת בת נפרדת, 'לקס מוטורס' (אם כי זה מסיבות היסטוריות).

GAC נוסדה כיצרנית רכב בבעלות ממשלתית בשנת 1955 ובשנת 2005 הופרטה לראשונה. מאז הונפקו מניות של החברה בבורסות של הונג קונג ושל שנחאי. במהלך השנים ביצעה החברה מספר לא מבוטל של רכישות ומיזוגים של יצרניות רכב סיניות בינוניות וקטנות, ואלה נוספו לתוך המבנה הארגוני של החברה וחלק מן המותגים שלהם משמשים אותה בשוק המקומי.

מאז שנת 2009 ועד ימינו מדורגת GAC (או בשמה המלא Guangzhou Automotive Company) במקום השישי מבין כלל יצרניות הרכב הסיניות מבחינת היקף הייצור, והיא מייצרת בסין ובמדינות נוספות כ-2.2 מיליון כלי רכב בשנה. חלק לא מבוטל מן הייצור של GAC מבוסס על שיתופי פעולה עם טויוטה, הונדה, מיצובישי ופיאט-קרייזלר (אלפא רומיאו), ובעבר ייצרה החברה כלי רכב במסגרת שיתופי פעולה עם איסוזו ועם פיג'ו. נכון להיום GAC מייצאת כלי רכב אך ורק לכ-20 שווקים בינלאומיים.

כמו כל יצרניות הרכב האחרות בסין, ובזכות מאמץ והכוונה ממשלתיים, גם GAC מתמחה בשנים האחרונות בייצור של כלי רכב חשמליים, ואלה יהיו המכוניות הראשונות שהחברה תמכור אצלנו – כבר החל ברבעון הראשון של 2020.

 

 

לא מיותר להזכיר שליצרניות הרכב הסיניות לא הייתה עד לא מכבר כל מוטיבציה לייצא רכב מסין, וזאת בזכות גידול מתמיד בביקוש לרכב  בשוק המקומי שלהן. אלא שבשנה וחצי האחרונות החל הביקוש בשוק המקומי להצטמק, ויותר ויותר יצרניות סיניות פונות ליצוא.

כאמור, השיווק של GAC בישראל יבוצא באמצעות חברת הבת 'אוריון מוטורס', שאותה ינהל דור פיקל, שמגיע מלקסוס. החברה תקים אולם תצוגה ראשון ברחוב יגאל אלון בתל אביב, לא הרחק מן האולם המרכזי של טויוטה. התמקדות בשיווק של כלי רכב חשמליים מהווה אתגר בפני עצמו, ולא מיותר להזכיר שלחברת יוניון מוטורס יש גם זרוע אחרת שעוסקת בהקמת תשתיות טעינה, וזאת חברת EVEDGE  אשר מנוהלת על-ידי רונן יבלון.