המונית האווירית של אאודי ואיירבוס מתכוננת להמראה

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

כניסתם של רחפנים לחיינו בשנים האחרונות הייתה מהירה ומלהיבה, ובין אם מדובר במשלוח מהיר של חבילות או בצייד של עפיפוני תבערה, או בנשיאת ציוד צבאי או פינוי רפואי משדה הקרב – נראה שכולנו כבר עברנו את שלב הפקפוק ביכולות או בפוטנציאל שלהם.

 

 

קוראי TheCar גם מכירים מספר יוזמות של חברות מבוססות כמו אירבוס ושל חברות סטארט אפ שונות לפיתוח רחפנים להטסת בני אדם, והמשמעות היא שרעיון "המכונית המעופפת" עובר, במידת ודאות רבה מאד, מעולם המדע בדיוני אל המציאות.

בסוף השבוע פרסמה אאודי הצהרת כוונות אשר מקדמת את היום שבו רחפנים יטיסו אותנו מנקודה לנקודה כשירות מסחרי. מדובר במכתב כוונות שנחתם לאחרונה בין חטיבת היוקרה של קבוצת פולקסווגן לבין יצרנית המטוסים איירבוס ואחד הגופים של ממשלת גרמניה, לביצוע ניסוי, במסגרת פרויקט משותף עם האיחוד האירופי, אשר ינתח ויבחן את ההיתכנות והפוטנציאל של שימוש במוניות אוויר באזור אינגולשטאט.

אינגולשטאט היא "עיר הבירה" של אאודי, ובמסגרת הניסוי רחפנים גדולים יטיסו נוסעים במתכונת של "מונית אווירית", במטרה להתגבר על עומסי התנועה בעיר ובפרבריה.

"מוניות מעופפות כבר אינן עוד חזון; הן יכולות לקחת אותנו לממד חדש של ניידות", צוטט בהודעה לעיתונות אנדריאס שייר, שר התחבורה הגרמני. "אלה מהווים הזדמנות אדירה לחברות ולסטארט-אפים צעירים שכבר פיתחו טכנולוגיה מוחשית ומוצלחת".

המנכ"ל הזמני של אאודי, וחבר מועצת המנהלים של החברה, בראם שוט אמר: "ניידות אנכית חוסכת זמן ללקוחות ומשפרת את איכות האוויר. (בעתיד) יהפכו מכוניות מחוברות, חשמליות ואוטונומיות את התנועה העירונית לנוחה ונקייה יותר, ויחסכו מקום, כלומר שזה ישפר את איכות החיים בערים. ניידות ב"ממד שלישי" יכולה לתרום תרומה חשובה בעתיד", הדגיש שוט. "אנחנו מברכים על המעורבות של העיר אינגולשטאט ונתמוך בפיתוח האזור כשדה ניסויים למוניות אוויר".

בתערוכת ז'נבה האחרונה הציגו אאודי וחברת בת שלה, איטדסיגין, יחד עם יצרנית המטוסים איירבוס את רכב התצוגה היבשתי-אווירי Pop.Up Next. למעשה מדובר בקפסולה דו-מושבית, או "תרמיל" אוטונומיים לחלוטין אשר יכולים להתחבר לרחפן גדול או לפלטפורמה יבשתית-גלגלית כדי לספר ניידות אופקית ואנכית.

פרויקט "ניידות עירונית" הוא חלק מיוזמה של האיחוד האירופי יחד עם רשות החדשנות האירופית (EIP) בנושא 'ערים חכמות וקהילות חכמות' (SCC).

לא מיותר להזכיר שאאודי היא לא יצרנית המכוניות היחידה שמעורבת בפיתוח "תחבורה אנכית", ושבנוסף ליצרניות רכב יש גם לא מעט חברות סטארט אפ אחרות שמתאמצות לפתח טכנולוגיה רלבנטית.

חברת הסטארט אפ הגרמנית 'וולקופטר', אשר נתמכת על-ידי דיימלר-בנץ ואינטל, בנתה כבר אב טיפוס של רחפן חשמלי שמיועד להטסת נוסעים בטווחים עירוניים, והיא השלימה כבר את טיסות המבחן שלו. אנשי החברה הצהירו שהם יהיו מוכנים לפעילות מסחרית בתוך שלוש עד חמש שנים.

חברת ג'ילי הסינית, שכבר הוכיחה את השאפתנות שלה לאחר שרכשה את וולוו השבדית וכן נתח מן הבעלות במרצדס (דיימלר-בנץ), רכשה לא מכבר את חברת Terrafugia שעוסקת גם היא בפיתוח "מכונית מעופפת".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.