• Ad
  • טקאטה הודיעה למינהל הבטיחות האמריקני על הצורך להחליף 3.3 מיליון מנגנוני ניפוח מסוכנים נוספים. השלמת הקריאה לתיקון תארך שנים ותגבה עוד קורבנות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת טקאטה היפנית, אשר שרידיה נרכשו לפני מספר חודשים על-ידי חברה בבעלות סינית לאחר שהכריזה על פשיטת רגל, העבירה לאחרונה למינהל הבטיחות בדרכים האמריקני הודאה בצורך להחליף 3.3 מיליון מנגנוני ניפוח נוספים בגלל חשש שהם יגרמו לפציעה או אף למוות.

     

     

    הקריאה לתיקון של מנגנוני ניפוח בכריות-אוויר מתוצרת טקאטה הייתה הקריאה הנרחבת ביותר בהיסטוריה של תעשיית הרכב עוד לפני שאנשי טקאטה הודו בפני האמריקנים שהתרכובת הזולה של חנקת אמוניום כלולה גם ב-3.3 מיליון מנגנוני הניפוח הנוספים. מבחינה זאת, לכן, החדשות היחידות הן שלקריאה לתיקון גדולה אחרת תהיה בעיה לנצח את ה"הישג" המפוקפק הזה.
    עם זאת, לרבים מבין מי שנוהגים בכלי רכב שונים מתוצרת הונדה, טויוטה, אאודי, ב.מ.וו, מרצדס, פיאט קרייזלר, פורד, ג'נרל מוטורס, יגואר לנד רובר, מאזדה, מיצובישי, ניסאן, סובארו וטסלה – יש סיבה לדאגה: אנשי טקאטה מסרו למינהל הבטיחות שמנגנוני הניפוח נמסרו ליצרניות האלה והותקנו בכריות-אוויר שבתוך ההגה – אבל טרם פורסם באילו דגמים מדובר, למעט העובדה שחלק מן הדגמים יוצרו בשנים 2009, 2010 ו-2013. במהלך ינואר צפויות היצרניות השונות להעביר למינהל האמריקני את שמות הדגמים הספציפיים שבהם מדובר.

    סיבה נוספת לדאגה יש לכל מי שלא מתגורר בארה"ב, ובמיוחד לתושבי ישראל: בשונה מן המינהל האמריקני, בישראל אין גוף בטיחות בדרכים שדואג לנהגים ולנוסעים ומרכז ומפרסם מידע לציבור בנוגע לפרשה בכלל, או להשלכות שלה על כל אחד ואחד מאיתנו.
    עד היום ידוע בוודאות על מותם של לפחות 20 בני אדם כתוצאה מפיצוץ לא מבוקר של חנקת האמוניום במנגנוני הניפוח מתוצרת טקאטה, ועל פציעתם של מאות, אבל סביר שמספר זה הוא רק קצה הקרחון מפני שהוא מייצג בעיקר את השוק האמריקני ורק תאונות שנחקרו לאחר שנודע שישנה בעיה מסוג זה.

    סיבה נוספת לדאגה היא שטקאטה לא מסוגלת לייצר מנגנוני ניפוח חדשים במהירות שנדרשת כדי להחליף את כל המנגנונים הלקויים בתוך זמן קצר, וההערכה כיום היא שתידרשנה שלוש שנים עד לסיום ההחלפה שלהם.

    בארה"ב מתעדף המינהל את ביצוע ההחלפה במדינות חמות ולחות, שבהן מתדרדר חומר הנפץ שבתוך מנגנוני הניפוח באופן מהיר יותר, אלא שהלחץ של השוק האמריקני "שותה" אליו את רוב המנגנונים שמיוצרים ועלול לבוא על חשבון מספר המנגנונים שיסופקו לשוק הישראלי. גם בישראל, מיותר להזכיר, שורר אקלים חם ולח לאורך מרבית ימות השנה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    המגיפה מתרחבת: נדרשת החלפת 3.3 מיליון כריות-אוויר נוספות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.