• Ad
  • הכי קומפקטי: האם זה כלי התחבורה האישי האולטימטיבי?

    חברה מהונג קונג עיצבה ופיתחה את מה שנראה כמו כלי הרכב היעיל ביותר ל"מייל האחרון" בדרך מהחניה למשרד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צילומים: Coswheel

    אוכלוסיית העולם מתקבצת לתוך ערי ענק שבהן מקומות החניה למכוניות הופכים לנדירים ויקרים, ותעשיית הרכב ונגזרותיה מחפשות בנרות את כלי הרכב האידאלי ל"מייל האחרון": כלי רכב ממונע לתחבורה אישית אשר יגשר על המרחק שנותר בין מקום החניה לבין היעד שלנו.

     

    A-ONE e-bike 0027

     

     

    חברת קוסוויל (Coswheel) הסינית, שמייצרת בעיר שנזן ורשומה בהונג-קונג, החלה לאחרונה בגיוס המונים באמצעות פלטפורמת 'קיקסטארטר' במטרה לגייס 100 אלף דולר שנחוצים לה להשלמת הפיתוח של מה שנראה כמו כלי רכב אידאלי למטרה הזאת: מעין אופניים חשמליים שמתקפלים בקלות לגוף בעל מידות קומפקטיות מאד.

    הכלי, שנקרא A-One, הוא ספק אופניים ספק קורקינט חשמלי אשר בנוי משילוב של סגסוגת פלדה, אלומיניום וחומרי פלסטיק, ומעוצב בסגנון הי-טקי עם מד מהירות וטעינה מרשימים ומה שנראה כמו חומרים איכותיים ביותר.

    על אף שהרעיון עצמו לא חדש, וכבר נתקלנו בדברים קרובים לו, הפעם נדמה שמדובר בתכנון חכם במיוחד של כלי קל מאד לקיפול ולנשיאה, עם תכונות מוצהרות מעניינות ומחיר שווה לכל נפש.

     

    A-ONE e-bike 0034

     

    היתרון הגדול ביותר של A-One הוא, כאמור, הממדים הקומפקטיים בשילוב קלות הקיפול והפתיחה שלו – הכלי כולו מתקפל לתוך גוף מרכזי – פעולות שאורכות שניות בודדות בלבד לכל כיוון.

     

     

    A-ONE e-bike 0031

     

     

    בזכות הפטנט הזה קל מאד להטמין אותו ברוב תאי המטען של מכוניות נוסעים, לאחסן אותו בבית או בארון במשרד מבלי לעצבן אף אחד, להתלוות אליו במעלית עמוסה, לעלות איתו מדרגות ולנסוע בתחבורה ציבורית בלי להסתבך עם אף כרטיסן.

    חסרון בולט לעין, מצד שני, נובע מגלגלים מאד קטנים אשר יחד עם מרכז כובד גבוה לא מספקים – כך נראה – יציבות גבוהה מספיק לרכיבה נוחה.

    עם זאת, בסרטוני הוידאו שהפיקה החברה נראה שידית הנשיאה שממוקמת היטב, וצמד גלגלים קטנים שכל תפקידם הוא לסייע לנייד את הכלי כשהוא מקופל, תוכננו היטב כדי להקל על נשיאתו הקלה ממקום למקום כאשר הוא לא בשימוש.

     

     

    הוגי הרעיון מבטיחים שהכלי – ששוקל 16.5 קילוגרם – יכול לשאת רוכב שמשקלו הכולל, למשל עם תיק גב, מגיע עד ל-150 קילוגרם, מה שאומר שרובנו עונים לקריטריון זה.

    הכלי מסופק עם שתי אופציות לסוללות, והחזקה ביניהן מסוגלת, לטענת היצרן, להשיג טווח נסיעה של 45 ק"מ לאחר טעינה של חמש וחצי שעות.
    בכל מקרה הסוללה והמנוע מוטמנים בצורה מאד חכמה בתוך הכלי, וגם עם הסוללה הפחות יקרה (שמשך הטעינה שלה הוא ארבע וחצי שעות) אפשר להגיע לטווח נסיעה של 35 ק"מ, כלומר שגם זו עונה על הקריטריון של "המייל האחרון".

    מפתחי הכלי הכינו עבורו מבעוד מועד אפליקציה סלולרית שמסייעת למשתמש בטעינה, תכנון הנתיב ומידע על סיכוייו להגיע ליעד עם כמות האנרגיה שנותרה בסוללה, התאמת מהירות הנסיעה (וצריכת האנרגיה) למרחק אל שקע הטעינה הבא.

    A-ONE e-bike 0029

     

    A-One מצויד במנוע חשמלי בהספק של 350 וואט, המפתחים טוענים שהסוללות שלו, במתח של 36 וולט והספק של 10 אמפר-שעה, עמידות ב-500 מחזורי טעינה ועשויות להחזיק מעמד 5 שנים.

    אחת התכונות המושכות ביותר בכלי החדש היא מחיר אטרקטיבי שמתחיל ב-729 דולרים בלבד (כ-2,900 ש"ח), כולל משלוח לכל העולם, וזאת במכירה המוקדמת בקיקסטארטר.

    אם הגיוס שלה יוכתר בהצלחה מתכננת קוסוויל לשלוח יחידות ראשונות של A-One כבר באוגוסט הקרוב.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.