• Ad
  • הישג מזהיר למאזדה, השפלה מיותרת לאופל במבחני הריסוק

    אנשי אופל פישלו בקטנה והפסידו את הכוכב החמישי של מבחני Euro-NCAP היוקרתיים. מאזדה שברה את הסרגל עם התוצאה הטובה ביותר עד היום
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    אחת למספר חודשים מפרסמים אנשי פרויקט הבטיחות החשוב ביותר בעולם, Euro-NCAP תוצאות של מבחני ריסוק שהם עורכים בכל פעם למספר מכוניות, ובשנים האחרונות התרגלנו למעט מאד דרמות: יצרניות הרכב הבינו את חשיבות ההצלחה במבחנים האלה, ורובן מהנדסות את המכוניות שלהן כך שיצלחו אותם עם ציון מרבי של חמישה כוכבים.

     

     

    השבוע זכינו להפתעה כפולה, אשר מוכיחה, כמו תמיד, שמדובר בפרויקט גאוני וחשוב מאין כמותו. מאזדה, דווקא עם אחת המכוניות הכי פחות יקרות שלה, "שברה את הסרגל" וזכתה בציון הגבוה ביותר בתולדות הפרויקט הזה, עם חמישה כוכבים ו-99 נקודות מתוך 100.
    אופל, לעומת זאת, לא טרחה ללמוד לקח מן ההשפלה של חברת האם שלה, פיג'ו, וגרמה לכך שמכונית הסופר-מיני החדשה שלה, קורסה, קיבלה ציון מעליב של 4 כוכבים בלבד, תוך שהיא מפספסת את הכוכב החמישי כחוט השערה.

    תוצאות המבחנים שפורסמו השבוע הן של שני קרוסאוברים בגודל בינוני – פורד אקספלורר ומרצדס GLB, קרוסאובר קומפקטי אחד – מאזדה CX-30 אשר מבוסס על מכלוליה של מאזדה 3 החדשה, ומכונית סופר-מיני אחת – אופל קורסה, אשר מבוססת על הפלטפורמה החדשה של פיג'ו 208.

     

    רוצה לדעת מה ציון הבטיחות של המכונית שלך? היכנסו לאתר Euro-NCAP

     

    כאמור, את ההישג הטוב ביותר קטפה מאזדה CX-30, קרוסאובר שממוקם, מבחינת הגודל שלו, בין CX-3 לבין CX-5, אשר השיג ציון כמעט מושלם של 99 אחוזים בסעיף ההגנה על היושבים מלפנים. פירוש התוצאה הוא ש-CX-30 השיג ציון גבוה יותר מן הדגמים המצטיינים שקיבלו את התוצאות הטובות ביותר עד היום – בהם אלפא רומיאו ג'וליה, וולוו XC60, וולוו V40 ומאזדה 3 (שעליה, כאמור, הוא מבוסס) אשר קיבלו כולם 98 אחוזים בסעיף זה.

    CX-30 השיג את מלוא הנקודות במבחני הריסוק עצמם – בהגנה על היושבים מלפנים, גם בריסוק החזיתי, גם בריסוק בזווית וגם בריסוק צד כנגד עמוד. בסעיף ההגנה על ילדים במושבי בטיחות קיבל CX-30 ציון של 86 אחוזים. מתיו אייברי, מנהל בחברת Thatcham Research אשר ערכה את סדרת המבחנים הזאת עבור Euro NCAP, כינה את התוצאה הזאת "מרשימה באמת". "מאזדה CX-30 הוא רכב "מיינסטרימי" שמוצע במחיר ביניים. במקרה של תאונה, יש מעט מאד כלי רכב אחרים שמציעים רמת בטיחות גבוהה יותר ליושבי המושבים הקדמיים".

     

     

    ואכן, היות שזה כלי רכב "עממי" יחסית, ההישג של מאזדה בולט גם ביחס לציון המצוין לו זכתה מרצדס – חמישה כוכבים וציון של 92% בהגנה על היושבים מלפנים (88% בהגנה על ילדים מושבי בטיחות ו-74% למערכות הבטיחות) עם GLB הקומפקטי החדש שלה. GLB הוא הדגם השישי, השנה, של מרצדס שזוכה לציון מצוין בפרויקט הבטיחות החשוב הזה. פורד אקספלורר – שגרסתו החדשה מוצעת באירופה עם הנעה היברידית, קיבל גם הוא דירוג גבוה: 5 כוכבים, 87% להגנה על מבוגרים, 86% להגנה על ילדים במושבי בטיחות, ו-76% למערכות הבטיחות.

     

     

    הפדיחה של אופל נובעת בעיקר מזלזול או החלטה שיווקית אומללה של מנהלי המוצר בבחירת מערכות הסיוע לנהג, או חוסר תשומת לב לביצועים שלהן ביחס לסטנדרט שנקבע על-ידי פרויקט Euro-NCAP. אנשי אופל היו צריכים ללמוד ממבחני הריסוק שנערכו לפיג'ו 208 – המכונית האחות של קורסה, ולשפר את מערכת הבלימה האוטונומית של המכונית, שקיבלה 0 מתוך 4 נקודות. התקלה הזאת צורמת במיוחד מפני שהמכונית קיבלה ציון טוב יחסית בסעיף ההגנה על יושבי המושבים הקדמיים (84%) וציונים לא רעים בסעיפי ההגנה על ילדים במושבי בטיחות וציוד בטיחות (86% ו-69% בהתאמה).

     

     

     

    נקודת תורפה נוספת שנמצאה היא של משענות הראש של המושבים – כנגד "צליפת שוט". המצב חמור באופן מיוחד במושבים האחוריים – אשר הוגדרו כ"לא כשירים לניקוד" מכיוון שבמושב המרכזי אין בכלל משענת ראש.
    לאופל, כמו גם לפיג'ו, יש אפשרות לתקן את הציון הנמוך אם יכניסו את השיפורים המתבקשים בכל המכוניות מדגמי קורסה ו-208 שהם מוכרים באירופה, ויעמידו מכוניות כאלה לרשות פרויקט Euro-NCAP למבחן חוזר. שיטה זאת מדגישה את הגאוניות של הפרויקט – היות שהיא מעודדת את יצרניות הרכב לשפר את רמת הבטיחות של דגמים קיימים גם במהלך מחזור החיים שלהם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.