• Ad
  • בזמן ש'בראשית' הישראלית עושה את דרכה אל הירח מתקינה חברת HTT קו היפרלופ באורך 320 מטרים ליד העיר טולוז שבצרפת. בזמן שאנחנו נישאר תקועים בפקקים באיחוד האמירויות הערביות כבר יחגגו במהירות הקול
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת HTT (היפרלופ טרנספורטיישן טכנולוג'יז) השלימה לפני כחודש את העברת קפסולת הנוסעים הראשונה של מערכת ההיפרלופ מספרד אל "עמק האירוספייס" שליד העיר טולוז בצרפת, ובתוך "שבועות ספורים" היא מתכוונת להתחיל בניסוי הרצה ראשון בתוך מערך הצינורות שהיא הקימה שם בחודשים האחרונים.

     

    אורך מסלול הבדיקה בצרפת הוא 320 מטרים, ומה שמייחד אותו יחסית למסלולי בדיקה אחרים בעולם הוא הגודל: כעת מדובר כבר בצינור ובתרמיל נוסעים בגודל מלא, אשר בין השאר ישמש גם לצורך הדגמה של הטכנולוגיה והוכחת יכולת.
    הקפסולה הענקית – שאורכה 35 מטרים ומשקלה כחמישה טונות, נחשפה באוקטובר האחרון ולאחר מכן "נשלפה" ממפעל הייצור ב-Puerto de Santa Maria, שבדרום ספרד, ונשלחה למסע בן שלושה ימים ולמרחק של 1,500 קילומטרים אל צרפת. שם, במקביל, הלכו ונשלמו עבודות ההקמה של צינור הניסוי, כמו גם הקמת מרכז השליטה והבקרה של החברה בלב תעשיית התעופה והחלל הצרפתית, לא הרחק ממקום מושבן של יצרניות המטוסים איירבס ו-ATR.

     

    HyperloopTT Passenger Capsule Arrives in Toulouse

    The future is one step closer. After a three day, 1,500 km journey beginning in Southern Spain, the #Hyperloop passenger capsule has successfully arrived at the Hyperloop Transportation Technologies test facility in Toulouse. The 5,500 kg, 32 meter capsule was transferred to our facility by over fifty operators, using two high-precision cranes. Now the final tests are underway for #HyperloopTT. #transportingthefuture

    Gepostet von Hyperloop Transportation Technologies am Dienstag, 22. Januar 2019

     

    בשבועות הקרובים עוסקים מהנדסי החברה בהקמת ובדיקת מערכת התת-לחץ של הצנרת, ובתחילת אפריל, אם הכל יעבוד כשורה, יבוצע הניסוי הראשון של היפרלופ על אדמת צרפת – פחות או יותר בתקופה שבה תנחת (ב"ה) החללית הישראלית 'בראשית' על הירח.

    במקביל לביצוע הניסוי מיוצרים בימים אלה אלמנטים נוספים של צינור ההיפרלופ, ואלה יגיעו בהדרגה לצרפת ויותקנו במהלך 2019 כולה כדי להאריך את המערכת הקיימת עוד ועוד. מנכ"ל החברה והמייסד שלה, דירק אהלבורן (Ahlborn) אמר עם חשיפת תמונות של הצינור ש"אנחנו לוקחים את הזמן שלנו כדי לבנות בטולוז מערכת בת קיימא אמיתית, וזאת בין השאר כדי להציג את הטכנולוגיה שלנו ברחבי העולם". בהנחה ובתקווה שהניסוי של HTT בתחילת אפריל יעבור בהצלחה זאת תהיה הוכחת יכולת מעשית ראשונה למערכת שמסוגלת להעביר נוסעים בתוך צינור סגור במהירות הקול.

     

     

    HTT היא אחת מבין מספר חברות אשר עוסקות בפיתוח של מערכות היפרלופ, ואחת התכניות היותר מתקדמות מבניהן היא הקמת קו היפרלופ באיחוד האמירויות, בין אבו-דאבי לדובאי. דובאי, אגב, מתכוננת במרץ לקראת היריד העולמי Expo 2020, ובמסגרתו יוצגו לעולם הטכנולוגיות של שתיים מן המתמודדות בתחום הזה – HTT ויריבתה וירג'ין היפרלופ וואן. נוסף לקו המתוכנן להסעת נוסעים מתמודדות שתי החברות על הקמת קו היפרלופ להובלת מטענים באיחוד האמירויות.

    בשעה שאנשי HTT מתאמנים בצרפת, אנשי וירג'ין עסוקים בהקמת מסלול ניסוי בהודו, לקראת הרמת קו היפרלופ ראשון לאורך 15 קילומטרים בין הערים Balewadi ל-Gahunje שבהודו. מערכות ההיפרלופ השונות יסיעו נוסעים ומטענים במהירות קרובה למהירות הקול, כ-1,000 קילומטרים לשעה. אצלנו, לעומת זאת, עדיין עוסקים בהתקנת חוטי חשמל מעל קטע מסילת הברזל המיושנת שבין נמל התעופה בן גוריון לפאתי העיר העברית הראשונה, מרחק של כ-22 קילומטרים, שעליה תדהר רכבת כבדה במהירות של כ-100 קמ"ש.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    היפרלופ: ניסוי ראשון בצרפת בתחילת אפריל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.