• Ad
  • כשבוע לפני הצגת הבכורה של הדור הרביעי של אוקטביה מציגה סקודה הצצה אל מה שנראה כמו סביבת נהג מרווחת ומתוחכמת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ביום שני הבא, ה-11 בנובמבר, צפויה סקודה לחשוף בפראג, צ'כיה, את הדור הרביעי של המכונית הנמכרת ביותר שלה, אוקטביה, וכהרגלן של יצרניות רכב היא לא יכולה להתאפק ולכן משחררת לנו עוד 'טיזר' קטן בדמותם של שני איורים.

     

    מה שמעניין ב'טיזר' הזה הוא ראשית לכל האמירות של סקודה לגבי המכונית החדשה, אבל הרבה יותר מכך מעניינת השאלה שהוא מעלה אודות השינוי שצפוי במיצוב העתידי של סקודה. נתחיל, כמובן, בעובדות. אנשי סקודה מספרים שסביבת הנהג ולוח המכשירים של אוקטביה מעוצבים בתצורה הי-טקית ומתקדמת מאד, עם "פאנל מכשירים רב מפלסי", תצוגה מרכזית גדולה, וגלגל הגה עם שני חישורים וסידור כפתורים חדש.

    אוקטביה, כידוע, היא המכונית הקומפקטית של סקודה אשר מבוססת על פלטפורמת MQB של קבוצת פולקסווגן, ומאז ומעולם היא הייתה בין הגדולות בקבוצתה. היות ש'סקאלה', מחליפתה של 'ראפיד', מבוססת על גרסתה הקטנה של אותה פלטפורמה, ולמרות זאת היא הוגדלה לממדים של מכונית קומפקטית – ברור היה שאוקטביה החדשה חייבת להשתדרג עוד יותר כלפי מעלה (ומן הסתם גם להתייקר).
    אז הרישומים שפרסמה 'סקודה דיזיין' מראים לוח מכשירים מפואר יותר שמתאים לשדרוג כזה, וזה גם מסתדר היטב עם הבטחתם של הצ'כים ל"שטח פנים גדול עוד יותר מקודמו" (של לוח המכשירים). גם מסך מולטימדיה צף, ומרכזי, מתאים למיצוב הגבוה יותר, כמו גם הבטחה ל"בורר הילוכים שהוחלף ביחידת מתגים קטנה", ול"מערכת מיזוג אוויר שלושה-אזורית (Climatronic) של קבוצת פולקסווגן", אשר זו לה הופעת בכורה באוקטביה.

     

    בסיכומם של דברים, ואחרי 'טיזר' קודם שהציג סקיצות עיצוב חיצוני של אוקטביה, הכיוון מאד ברור: מכונית עם מרחב פנימי גדול ועם עיצוב יוקרתי שלקוח מקטגוריות גודל ומחיר עוד יותר גדולות. כעת אפשר לצרף גם את הידיעה על כך שאוקטביה דור רביעי מבוססת על גרסה מעודכנת של פלטפורמת MQB – אותה גרסה שעליה בנוי הדור השמיני של פולקסווגן גולף, וגם את העובדה שגרסת הבסיס של המכונית החדשה תונע, כמו היום, באמצעות מנוע הטורבו-בנזין התלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר (לאחר שזה שודרג מבחינת פליטות מזהמים).

    המנוע העיקרי יהיה ה-"TSI Evo" – טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר, ויהיו גם גרסאות טורבו דיזל בנפח 1.6 ו-2.0 ליטר. העניינים מתחממים, ויהיו מעניינים עוד יותר אם ידיעו גם לארץ הקודש, עם הוספת הטכנולוגיה ההיברידית הקלה במתח של 48 וולט למנוע ה-1.5 ליטר.

     

     

    הכל טוב ויפה, וכמעט מובן מאליו, חוץ מאשר דבר אחד. לפי התוכנית האסטרטגית החדשה של קבוצת פולקסווגן, שעליה סיפר לא מכבר מיכאל ג'וסט, מנהל אסטרטגיית המוצר בקבוצת פולקסווגן, לעיתון הגרמני החשוב של תעשיית הרכב Automobilwoche – סקודה עתידה לשוב ולהתמקם כמותג מסה במטרה להיאבק במרכז השוק מול מותגים כמו יונדאי וקיה. במילים אחרות, סקודה לא תוכל לייקר יותר מידי את המוצרים שלה (מה גם שאז היא כבר תדגדג את פולקסווגן), ולכן נראה שקיימות שתי אפשרויות.

    האפשרות הטובה, מבחינתנו, היא שהצ'כים והגרמנים מצאו דרך לבנות חבילה ממש מפוארת ומרשימה ולייצר אותה בעלויות נמוכות כדי להכות את הקוריאנים בנשק שהם עצמם משתמשים בו. במקרה כזה אפשר לצפות למכונית ממש סבבה במחיר מפתיע לטובה.
    אפשרות פחות טובה היא שאוקטביה תוכננה והופקה לפני ה"טוויסט" האחרות באסטרטגיה של קבוצת פולקסווגן, ולכן היא עדיין לא מייצגת אותה. במקרה כזה נתאכזב לגלות שכל העושר הזה לא בא בחינם, ואוקטביה עלולה להתייקר באופן שירחיק אותה מן הזירה שבה מתמודד כעת הדור השלישי, היוצא, של אותו דגם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    היכונו לביאת האוקטביה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.