• Ad
  • אחרי הכתבה הזאת כבר לא תאפשרו לאף אחד להניח רגליים על הדאשבורד ברכב שלכם

    צילום רנטגן של תוצאות תאונת דרכים שהתרחשה בבריטניה עשוי לסייע להפסיק את אחד ההרגלים הרעים של נוסעים במכוניות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשעה ששוטרי אגף התנועה של משטרת ישראל מתמקדים באיתור מי שמעזים לגעת בטלפון הסלולרי בעת נהיגה קל להבחין, כמעט בכל יום, בנוסעים ששרועים להנאתם על המושב שלצד הנהג עם שתי רגליים על הדאשבורד שלפניהם.

     

    אחרי הכתבה הזאת כבר לא תאפשרו לאף אחד להניח רגליים על הדאשבורד ברכב שלכם

     

    חמור מכך: לא אחת אפשר להבחין בנהגים – ואם מותר לומר את זה בימינו – לרוב אלה דווקא נהגות צעירות, עם רגל שמאל מקופלת על מושב הנהג או אפילו מונחת בהתרסה כלפי מעלה, לכיוון צידו השמאלי של הדאשבורד. אבל – כמאמר המשורר – "תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים": ייתכן שכעת משתוללת ברחבי האינטרנט תמונה שתמגר אחת ולתמיד את ההרגל המטומטם הזה.

    כדי להסביר למי שנוהג להניח את רגליו על הדאשבורד, או לנהגים שמרשים לנוסע לידם לעשות את זה, למה זה הרגל מטומטם – צריך לזכור שבכל מכונית בת ימינו מותקנות כריות-אוויר בטיחותיות במרחק של לא יותר משני סנטימטרים מן הרגליים שמונחות שם. כרית-אוויר מתוכננת לבלום את תנועת הגוף של נהג ונוסע בעת תאונה, ולצורך זה מתפוצצת ונפתחת במהירות של מעל 200 קמ"ש. כריות אמנם לא אמורות להיפתח כאשר המכונית נוסעת במהירויות של פחות מ-30 קמ"ש, אבל הן בהחלט נפתחות גם בתאונות קלות יחסית.
    ומה קורה כאשר כרית אוויר נפתחת בעת שהרגליים מונחות על הדאשבורד? חבל על המילים: תסתכלו היטב בצילום הרנטגן שפורסם בשבוע שעבר על-ידי שירות אמבולנס 'פלטינום' במערב סאסקס, אנגליה, ולאחר מכן הוסר מעמוד הפייסבוק שלהם אבל פורסם בהרחבה על-ידי המשטרה המקומית.

    התוצאה הטיפוסית במצבים כאלה היא פגיעה קשה מאד בעצמות הרגליים, ניתוק אפשרי מן האגן, וכמעט תמיד מדובר במה שמוגדר כ"פציעה שמשנה את החיים". גם טובי האורתופדים, והמתקדמים שבניתוחים, לא יצליחו לחסוך ממניחי הרגליים את הכאבים שהם צפויים לסבול במשך חודשים ארוכים, ובמקרים רבים יישארו הנפגעים עם עיוות ופגיעה בעצמות ובשרירים אשר תגרום להם לנכות וצליעה, וזה במקרה הטוב.

     

     

    אז אם עד היום היה קשה להסביר מדוע לא כדאי לך להמשיך עם ההרגל הרע זה, מבט מעמיק אחד בצילום הרנטגן הזה עשוי לעשות את העבודה. אגב, גם למי שלא נמנה על המטומטמים לא יזיק להציץ בתמונה הזאת, פשוט כדי שתראו אותה לכל אדם שאתם מכירים ולוקה בהרגל הזה.

    במקרה הספציפי הזה, בווילס, מדובר בצילום הרנטגן של אישה צעירה ששמה כמובן לא פורסם, אבל אנשי משטרת ווילס ציינו שהפציעות שלה "משנות חיים": עצם ירך אחת שלה נשברה, האחרת נשברה ונתלשה מתוך האגן, האגן עצמו נשבר לפחות בשני מקומות, והגברת הצעירה הזאת כבר לא תחזור לרקוד כל כך מהר. בתיאור הצילום שפרסם סמל יאן פרייס ממשטרת ווילס בטוויטר הוא סיכם היטב את הדברים כשכתב: "הנה צילום רנטגן של פגיעות מחרידות שנגרמו לנוסע(ת) במושב הקדמי שרגליו היו על לוח המחוונים בזמן ההתנגשות. "אם אתה רואה את הנוסע שלך (נוסע כך) – עצור את המכונית ותראה לו את (הצילום) הזה".

    יצרניות רכב מפתחות מערכות הגנה טובות ומשפרים אותן כל הזמן, אבל אף אחת מהן לא יכולה להתגבר על הטמטום האנושי. אז בבקשה, תרחיקו מן הדאשבורד את הרגליים של כל מי שיקר לכם ותסבירו להם את מה שכתבו אנשי צוות חירום בג'ורג'יה בשנת 2015 לאחר שאחת האחיות שעבדה איתם חוותה נזק קבוע כזה בנסיבות דומות: "אם אתם מניחים רגליים על הדאשבורד כרית האוויר עלולה לשלוח את הברכיים שלכם דרך ארובות העיניים שלכם".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.