תפריט

הוזלת הדלק חסכה לנו 1,314 שקל בשנה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

עלויות האחזקה של מכוניות נוסעים ירדו מעט, בעיקר בזכות מחיר הנפט בעולם. ביטוח החובה הוזל ב-7 ש"ח

"יוקר המחיה", לפחות בכל הקשור לאחזקת המכונית, נמצא במגמת ירידה בשנה האחרונה, אבל לא בזכות פעילות הממשלה אלא לנוכח ירידת מחירי הנפט הגולמי בעולם.
מאז חודש ספטמבר 2013 הצטמקה עלות האחזקה של מכונית "משפחתית" ממוצעת, בעלת מנוע בנפח 1.6 ליטר, בשיעור צנוע של 4.2%.

מנתונים שהעבירה אלינו חברת "חשב", אשר עוסקת בין השאר בניתוחים כלכליים של שוק הרכב, עולה שירידה של כ-12% במחירי הדלק, ויציבות במחירי הביטוח, הוזילו בסיכומם של דברים את עלות האחזקה הכוללת שלנו בכ-4.2% בממוצע.

בחודש ספטמבר 2013 הגיעו מחירי הדלק לשיאם, אולם מאז, בזכות ירידת מחירי הנפט הגולמי בעולם, הם ירדו בכ-12% תוך שהם מורידים גם מחירי הבנזין והסולר בתחנות התדלוק.

FUEL STATION 2

עורכי התחשיב, משה וסמדר קצין, מציינים שבתקופה הזו ירד מחיר הבנזין אוקטן 95 בשירות עצמי מ-7.85 שקלים לליטר ל-6.90 שקל לליטר, וכאשר מתייחסים לנסועה ממוצעת מקבלים שעלות הבנזין ירדה מ-11,038 שקל ל-9,724 שקל לשנה.

תעריף ביטוח החובה ירד ב-7 שקלים, ל-1,457 שח, ואילו מחירן של פוליסות הביטוח המקיף שמר על יציבות ועומד על ממוצע של 2,936 ש"ח. מנגד, עלות ההוצאה השנתית על חלפי רכב התייקרה ב-92 שקלים ועומדת כעת על 4,787 שקלים.

בשורה התחתונה עולה לנו כיום אחזקתה של מכונית ממוצעת כ-2,688 שקלים לחודש, ו-32,256 שקל בחישוב שנתי, וזאת לעומת 2,795 שקלים בספטמבר 2013 ובחישוב שנתי- 33,537 שקל.

כאשר מחלקים את כלל העלויות של אחזקת ותפעול המכונית בקילומטראז' שנתי ממוצע של 15,000 ק"מ מתקבלת עלות של 2.15 שקל לכל קילומטר נסיעה, וזאת לעומת 2.24 שקלים בספטמבר 2013.

הבשורות הטובות הן שכל עוד נמשכת מגמת הירידה במחירי הנפט בעולם צפויה גם עלות התפעול של המכונית שלנו לרדת, הבשורות הלא טובות הן שכל עוד נמשכת הסערה הפוליטית, ומחיר הדולר מטפס – צפוי מחיר הדלק לעלות יחד איתו.