• Ad
  • דואר הוד מלכותה החל ניסוי ידידותי לסביבה באחת הערים הגדושות באירופה. הדוורים והדווריות יחלקו מכתבים עם ריקשות חשמליות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מהירות הנסיעה בבירת בריטניה ממילא לא מעניקה כל יתרון למכוניות, וזאת לכשעצמה סיבה טובה עבור שירות הדואר של הוד מלכותה להתחיל בניסוי של חלוקת דואר באמצעות מעין ריקשות חשמליות. הדואר הבריטי, במאמץ לצמצם את זיהום האוויר בלונדון, ובעתיד ברחבי הממלכה כולה, מפעיל מעתה שמונה כלי רכב דמויי ריקשה שנקראים e-trikes.

     

    הניסוי של הדואר הבריטי מוגבל בשלב הראשון לכבישים ולשבילי אופניים בשכונות סטרטפורד, מזרח לונדון, קיימברידג' וסאטון קולדפילד, ואם הוא יוכתר בהצלחה הוא יורחב מאוחר יותר השנה גם לערים ולאזורים נוספים בממלכה המאוחדת.
    e-trikes עוצבו, תוכננו ומיוצרים באיטליה, והם מופעלים באמצעות שילוב בין הכח של מנוע חשמלי, בהספק של 250 וואט, לבין דוושות מכאניות ואנרגיית השרירים של הדוורים והדווריות. המנוע מוזן בחשמל שנאגר בסוללת ליתיום במתח של 48 וולט, ואלה נטענות בעיקר בעמדות טעינה ובאמצעות מערכת בלמים רגנרטיביים. בנוסף, על הגג של הריקשה יש שני פאנלים סולאריים, וזאת הוכחה נוספת שלבריטים יש גם חוש הומור וגם הרבה מאד אופטימיות.

    "אנחנו מחויבים לשנות את שיטות העבודה כדי לצמצם את הפגיעה שלנו בסביבה, וזאת מבלי לפגוע ברמת השירות ללקוחות", מצוטט בהודעה לעיתונות דיוויד גולד, מנהל המחלקה לענייני ציבור ומדיניות בדואר הבריטי. "לצד תוכנית הפיתוח המתמשכת שלנו, שכוללת הכנסת טנדרים חשמליים, ניסוי זה אחת משורת יוזמות שנועדו להבטיח שנוכל להמשיך לחלק מכתבים וחבילות בביטחון, יעילות ובאחריות". לדבריו, אחת ממטרות הניסוי היא להגיע למצב שבו לרכבי החלוקה של הדואר יש אפס פליטות מזהמים באזורים עירוניים.

    שירות הדואר הבריטי הוא אחד מן הוותיקים ביותר בעולם ובמשך שנים לא מעטות בוצע באמצעות הליכה ורכיבה עם סוס ועגלה. דיונים אודות חלוקת דואר ממונעת בבריטניה החלו בשנת 1897 ואנשי החברה התקשו להחליט אם לבחור בכלי רכב מונע באמצעות קיטור, חשמל, או מנוע בעירה פנימית. בסופו של דבר, כלי הרכב הראשון שנרכש לצורך חלוקת דואר היה רכב משומש מתוצרת חברת וואליס וסטייבנס, עם מנוע קיטור, בשנת 1904. שלוש שנים לאחר מכן הוכנסה לשימוש משאית ראשונה, במשקל 2.5 טונות, שהונעה עם מנוע בנזין, והיא שימשה את הדואר הבריטי במשך 18 שנים.

    נכון להיום פועלים בשירות דואר הוד מלכותה כ-90,000 עובדים, ובין השאר הם מנהלים את אחד מציי הרכב הגדולים במדינה, עם יותר מ-47,000 כלי רכב – החל מטנדרים קטנים לחלוקה עירונית וכלה במשאיות ענק. בין השאר מפעיל שירות הדואר הבריטי גם צי של 100 ואנים חשמליים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הדואר בא היום על אופניים חשמליים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.