• Ad
  • נאחזת באוויר או יודעת משהו שאנחנו לא יודעים? השמועות ביפן מספרות על מכונית ספורט מלהיבה מתוצרת מאזדה, והשאלה היחידה היא אם מאזדה תוסיף להתקיים גם אחריה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    השמועות שמגיעות מיפן צריכות לשמח את כל אוהבי המכוניות, ובפרט את האוהדים השרופים של מאזדה: היצרנית הקטנה והנועזת מהירושימה מתכננת להשיק בעוד קצת יותר משנה מכונית דגל חדשה שתהיה מכונית ספורט גדולה, יפה ומלהיבה.

     

     

    מצד אחד, כל מי שמכיר ומוקיר את המורשת והמסורת של מאזדה מבין שזה בדיוק הדבר המתאים עבור יצרנית קטנה ומיוחדת שמאז ומעולם הלכה כנגד כל הסיכויים ופיתחה רעיונות משונים כמו מנוע רוטורי ("ואנקל") ויצירות ייחודיות כמו 'מיאטה', RX-7, RX-8 ועוד. אז אם ממשיכים עם קו המחשבה הזה נראה שהכל מסתדר עם השכל ועם ההיגיון: למאזדה אין כיום "מכונית דגל" אמיתית ומלהיבה שתרים את המותג ותצית אש בלבבות, אז זה בדיוק מה שהחבר'ה שלה מפתחים.

    השמועות מיפן, כפי שפורסמו למשל באתר האינטרנט היפני Best Car, לוחשות על מכונית שנקראת בשלב הפיתוח שלה 'FR6 קופה' ותהיה, למעשה, גרסת הייצור של 'ויז'ן קופה' שהוצגה על-ידי מאזדה בתערוכת טוקיו הקודמת, לפני כמעט שנתיים, וגם במספר אירועים נוספים מאז. מכונית זאת תהיה נאה, כצפוי, בעלת עיצוב חלק ו"מהיר", ורחבה באופן מעורר השתאות: 1.9 מטרים מצד לצד. באופן לא מפתיע היא לא תונע באמצעות מנוע רוטורי (חבל…) אלא על-ידי גרסה חדשה של מנוע ה"בנדיז" הייחודי והפטנטי של מאזדה.
    מצד שני, ככל שלא נעים להתעורר מן החלום, השאלה הדרמטית כרגע היא אם החבר'ה של מאזדה מבינים באמת את עוצמת השינוי שבתוכו כולנו נמצאים כרגע, ובהתאם – האם הם משקיעים את כל המאמצים שלהם בכיוון היחיד שיכול להשאיר את החברה הזאת בחיים, כלומר ברכב חשמלי?
    במילים אחרות, כולנו רוצים לראות מאזדה משגשגת שנותנת בראש לכל היצרניות הכבדות, עם מכוניות שיעשו לנו שמח בנשמה. אבל בעידן שבו תקנות זיהום האוויר סוגרות עלינו מכל עבר, ויצרניות הרכב הגדולות מבצעות שיתופי פעולה שלפני כמה שנים היו נראים לנו הזויים ובלתי אפשריים – האם יצרנית רכב קטנה יכולה להמשיך ולהתקיים בלי להתאים את עצמה לשינויים?

    במקום לענות על השאלה הזאת כבר כרגע, בואו נמשיך להשתעשע עם השמועות, ונזכיר, שוב, שאם יש בעולם יצרנית רכב אחת שתמיד הלכה כנגד כל הסיכויים (ושרדה עד היום כדי לספר לנו על זה) – זאת מאזדה.

    הרעיון, כפי שפורסם ביפן, הוא שלמאזדה יש כבר קו מוצרי "לחם וחמאה", ואלה לא מאזדה 2, מאזדה 3 או אפילו מאזדה 6 אלא CX-3, CX-5 ובקרוב גם CX-30. אבל כדי להזכיר לכולנו מה המותג הזה מסמל הם מפתחים כרגע מכונית ספורט ארבע מושבית עם פרופיל דמוי קופה וארבע דלתות. העיצוב הכללי של המכונית הזאת ימשיך עם פילוסופיית KODO שמאזדה חופרת לגביה מאז השקת הדור הנוכחי של 6 (לפני כל מתיחות הפנים שלו), ועד כאן הכל נשמע רגוע.

    מקום שבו אפשר להתחיל להתלהב זה שמכונית הספורט החדשה הזאת לא תתבסס על הפלטפורמה המודולרית שעליה בנויים כיום כל דגמי המותג (למעט '2' ומכוניות המיני שנמכרות ביפן), אלא עם פלטפורמת הנעה אחורית שמאזדה מפתחת בשיתוף פעולה עם לקסוס (טויוטה), ממש כפי שטויוטה פיתחה את GT86 בצמוד לסובארו BRZ.

    ברוכה תהיי RX-9

    האתר היפני לא מספר לנו אמנם מה מקורות ההשראה שלו (או מהיכן הוא מסיק את מסקנותיו), וזה בסדר, אבל מה שהם כן אומרים זה ששם הפיתוח של המכונית, FR6, מעיד בין השאר על כך שמאזדה תשתמש בה כדי להציג את מנוע השישה צילינדרים בטור החדש שלה, שיהיה מנוע 'בנדיז' בנפח 3.0 ליטר ויחובר למערכת היברידית קלה. ואם כבר מפליגים בדמיון אז בואו נשחרר לגמרי: המנוע הזה אמור לספק לפחות 350 כ"ס ביום חם.

    למה שבכל זאת עושה שכל בכל הסיפור הזה קוראים דונלד טראמפ. נשיא ארה"ב והממשל שלו נוקטים בכל מיני פעולות לעיכוב ההצלה של כדור הארץ מפני גזי חממה ופליטות מזהמים, וזה אומר שבשוק העיקרי והרווחי ביותר עבור מאזדה – ארצות הברית – ייתכן שחלון הזמנים של מנועי בעירה פנימית יוסיף להיות פתוח גם בשעה שהוא נסגר באירופה. חוצמזה – אנשי מאזדה מספרים לנו כבר מזה כשנתיים שלהערכתם ימיו של מנוע הבעירה הפנימית עדיין רחוקים מלהסתיים, ושהוא יישאר איתנו לכל הפחות עד לשנת 2035.
    כדי לצנן קצת את ההתלהבות נתחיל ונאמר שהיפנים מזכירים גם שמאזדה כבר מזמן לא מביטה במראה ורואה שם מתחרה בטויוטה או בפולקסווגן אלא דווקא מתחרה שקולה לאאודי ולב.מ.וו, ולכן המכונית החדשה שלהם לא תהיה זולה, אלא דווקא להיפך. היא תהיה יקרה… (היפנים של Best Car מדברים על "אאודי במחיר של פולקסווגן" אבל בישראל אנחנו מדברים על דלק מוטורס, כלומר על "מיאטה במחיר של TT…").

     

     

    שנית, השאלה היותר כואבת היא אם בכלל יהיה מקום למכונית כזאת בעידן שבו יצרניות רכב סוחרות זו עם זו ב"זכויות אוויר נקי" כדי להימנע מקנסות של מיליארדי דולרים בגלל אי עמידה בדרישות זיהום אוויר?

    עם כל הכבוד למנוע ה'בנדיז' המלהיב והמתוחכם, הוא עדיין שורף בנזין, וכמו רוב המנועים של החברה גם זה מנוע אטמוספירי, לא מוגדש. אז כדי שמאזדה תגיע לממוצע זיהום האוויר שיידרש בשנת 2022 מצי כלי הרכב שלה – היא זקוקה לכל הפחות לסדרת מכוניות חשמליות טהורות אחת, וכזאת – למרות שת"פ מתקדם עם טויוטה – עדיין לא נראית באופק.

    מצד שלישי, אנחנו לא מוכנים להפסיק לחלום על מכוניות מהנות ומלהיבות, אז בין אם מכונית הדגל החדשה של מאזדה תונע באמצעות מנוע 'בנדיז' ובין אם היא בכלל תהיה מכונית חשמלית, העיקר שייקראו לה RX-9…

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם מאזדה מבשלת לנו מכונית ספורט חדשה?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.