• Ad
  • ליאון החדשה כוללת את רוב הטכולוגיה של פולקסווגן גולף דור רביעי, והגרסה המעניינת ביותר שלה, מבחינתנו, היא היברידית נטענת עם טווח חשמלי של 60 ק"מ
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כחודש לפני תערוכת ז'נבה, שבה תציג סיאט לראשונה בפני קהל את הדור הרביעי של 'ליאון' – המכונית הקומפקטית שלה,  פרסמה החברה תמונות רשמיות ופרטים כמעט מלאים אודות המכונית החדשה.

     

     

    בעידן הנוכחי, שבו רוב הלקוחות חושקים בקרוסאוברים מוגבהים ומנופחים, ייתכן שהחשיבות הגדולה ביותר של ליאון נובעת מכך שהיא תהווה בסיס לדור הבא של 'אטקה', ובכל זאת מוקדם עדיין להספיד את אחד מפלחי השוק החשובים ביותר באירופה, ואחד האהובים ביותר על-ידינו – זה של מכוניות קומפקטיות במהנה האצ'בק. הדור הנוכחי של המכונית מבוסס על הגרסה החדשה של פלטפורמת MQB של קבוצת פולקסווגן, שעליה בנויות כבר גולף דור 8 החדשה של פולקסווגן וגם אוקטביה דור 4, וליאון חולקת איתן לא רק את ה"ברזלים" אלא בעיקר את מערכות ההנעה, מערכת החשמל, ואת מערכות המולטימדיה והאינפוטיימנט שהופכות לחשובות יותר מיום ליום.

     

     

    עבורנו, בישראל, ליאון יכולה להיות מעניינת במיוחד אם תוצע לנו במחיר אטרקטיבי (קשה להניח שזה יקרה בשלב ראשון) או אם הטבות המס הישראליות למכוניות היברידיות, ובעיקר היברידיות-נטענות, יפגשו את היכולת של סיאט להציע לשוק הישראלי קומבינציה מתאימה במחיר נכון. גם כאן, היות שלסיאט יש צורך דחוף למכור מכוניות דלות זיהום באירופה כדי להימנע מתשלום קנסות כבדים – לא מומלץ לעצור את הנשימה בהמתנה.

    מכל מקום, בדור החדש של ליאון האריכו אנשי סיאט את בסיס הגלגלים ב-5 ס"מ ואת האורך הכללי ב-6.8 סנטימטרים, והם טוענים שהמרוויחים העיקריים הם יושבי המושב האחורי שיזכו כעת למרחב רגליים משופר. המכונית גם הורחבה ב-1.7 ס"מ והונמכה בשלושה. מעצבי סיאט בחרו בשיטה של פולקסווגן מבחינה זאת שלמרות תוספת האורך, והעובדה שאף חלק מרכב חיצוני לא נותר דומה לחלקי הדור היוצא – העיצוב הכללי נותר דומה מאד, יש שיאמרו דומה מידי – למכונית הקודמת. ההבדלים הניכרים ביותר לעין הם פרופורציות שונות, דינמיות יותר למראה, בין החלק הקדמי לאחורי, חלק אחורי מובחן ומודרני יותר, עם פנסי LED חדשים שמזכירים קצת את הטריקים והשטיקים של אאודי, ופרצוף שנמתח ונראה כעת דומה מאד לזה של הקרוסאובר הגדול של סיאט – טראקו.

     

     

    הפנים עבר גם הוא שיפוץ ולפחות בתמונות הוא נראה נעים ואיכותי, ואחד הפיצ'רים החביבים בו הוא פס תאורת אווירה שמסתנכרן – במידת הצורך – עם מערכות הסיוע לנהיגה ומתריע מפני כניסה לנתיב חסום (ברמות אבזור גבוהות). בכלל, אנשי סיאט שידרגו את כלל מערכות הסיוע לנהג ובהתאם לרמות האבזור יוצעו בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת, זיהוי תמרורים ובלימה אוטונומית משופרת.

     

     

    בכל הגרסאות האוטומטיות מותקן מעתה בורר הילוכים חשמלי קטן (מה שמכונה shift-by-wire) כלומר שהפיקוד לתיבה אינו פיזי אלא חשמלי, וזה מעניק תחושת חדשנות ובעיקר חוסך מקום בתוך הקוקפיט. רמות האבזור הגבות יכללו גם בקרת אקלים תלת-אזורית, מסך מגע בגודל 10.0 אינטש ולוח שעונים דיגיטלי.
    מעצבי הפנים שתלו שקעי USB-C מלפנים, וגם מאחור, וגם את הדור החדש של מערכת מולטימדיה של קבוצת פולקסווגן, עם מסך מגע גדול ושלל חידושי קישוריות, אפילו עם הכנה לתקשורת בין מכונית לתשתית (V2X).

    מערכות הנעה

    מגוון המנועים שיוצע באירופה דומה, כאמור, לזה של פולקסווגן גולף ומעיד על תקופת המעבר בה אנחנו נמצאים בדרך לעידן החשמל. בהיצע זה כלולים מנועי טורבו-בנזין, טורבו-דיזל, גז טבעי דחוס (TGI), יחידות היברידיות קלות (eTSI) והיברידיות מלאות (eHybrid).

    מנוע הטורבו-בנזין הבסיסי הוא תלת-צילינדרי בנפח 1.0 ליטר שיוצע בשתי גרסאות הספק (90 ו-110 כוחות סוס, החזק יותר עם מערכת היברידית קלה). מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 1.5 ליטר, עם ניתוק צילינדרים כאשר המנוע לא נמצא תחת עומס, מוצע בגרסת 130 ג"ס ובגרסת 150 כוחות סוס. כל מנועי הבנזין פועלים בשיטת "מחזור מילר" ומוגדשים באמצעות מגדשי טורבו עם גיאומטריה משתנה. במילים אחרות, שסתומי היניקה שלהם נסגרים מוקדם יותר, ודחיסת ההגדשה חזקה, וכל זה אמור לשפר את יעילות הבעירה בכ-10%.

     

     

    בפסגת היצע המנועים של ליאון, נכון לעכשיו, תוצע גרסת 2.0 ליטר שתספק 190 כ"ס, אבל זה לפני שדיברנו על גרסת קופרה שתוצג גם היא בז'נבה.

    במנועי הטורבו-דיזל, בנפח 2.0 ליטר, משולבת מערכת SCR עם הזרקת אוריאה כדי לצמצם את פליטות תחמוצות החנקן, וכרגיל בסיאט תוצע גם גרסת 1.5 ליטר עם הזנת גז טבעי דחוס, בהספק של 130 כוחות סוס. לגרסה זאת יש שלושה מיכלים שבהם אפשר לטעון 17.3 ק"ג גז, מה שאמור לספק טווח נסיעה של 440 קילומטרים שלאחריהם המנוע עובר אוטומטית לשימוש בבנזין.

    הגרסה ההיברידית הקלה (mHEV), שמשתמשת בטכנולוגיית 48 וולט, נקראת eTSI ומשלבת מערכת חשמלית עם מנועי ה-1.0 וה-1.5 ליטר, שמספקים 110 ו-150 כ"ס. גנרטור וסוללה חשמלית אוגרים חלק מאובדי האנרגיה, כמו במערכת היברידית מלאה, ומפחיתים את העומס ממנוע הבנזין כדי לחסוך בדלק.

    גרסה היברידית מלאה, ונטענת, נקראת eHybrid ומשלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר למנוע חשמלי שמוזן על ידי סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 13 קילוואט. אנשי סיאט לא מספרים מה המומנט המשותף של היחידה הזאת אבל אומרים שהיא מספקת יותר מ-200 כוחות סוס ולאחר טעינה מלאה, בת שלוש שעות, המכונית משיגה טווח נסיעה של כ-60 ק"מ "על חשמל" בלבד. גרסה זאת, כאמור, תהנה מהטבת מס אטרקטיבית בישראל.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דור רביעי של סיאט ליאון יושק בתערוכת ז'נבה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.