תפריט

דור חדש לסוויפט של סוזוקי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הסוויפט, אחת מהמכוניות הקטנות האהובות בישראל, מתעדכנת. בימים הקרובים הדור החדש של הסופר מיני יושק ביפן ובמרץ הוא יוצג לקהל המערבי בתערוכת ז'נבה.
הסוויפט הגיעה לכאן בדורה הראשון בשנות ה-80', בסמוך לתחילת השיווק של המותג היפני בישראל, והייתה, יחד עם הדייהטסו שרייד, ממכוניות הסופר מיני הראשונות שהגיעו אלינו מארץ השמש העולה.
למרות מפרט דל, הסוויפט זכתה להצלחה גדולה, בעיקר הודות לרמת האמינות הגבוהה שהציגה.
הדור השני שהוצג בשנת 1989 ונהנה מעיצוב מודרני בהרבה זכה אף הוא להצלחה ושווק כאן במשך יותר מעשור, בין היתר גם בגרסת סדאן.
בראשית שנות ה-2000 הסוויפט הוחלפה על ידי האיגניס (שבשווקים מסוימים דווקא נקראת סוויפט) שאמנם נמכרה יפה אך לא הצליחה לשחזר את ההצלחה של הסוויפט.
ב-2005 הוצג דור חדש לסוויפט בעיצוב שונה בתכלית ומודרני וזה הגיע לארץ שנה מאוחר יותר והפך להצלחה גדולה.
ב-2011 הוצג הדור הנוכחי שהוא למעשה מתיחת פנים נרחבת לדור מאמצע העשור הראשון של המילניום.

עוד ב-TheCar:
סוזוקי באלנו מול טויוטה יאריס ומאזדה 2 במבחן השוואתי
סוזוקי סלריו, יונדאי i10 וטויוטה אייגו במבחן השוואתי
נוסטלגיה בשיווי משקל: רכבי הפנאי הישנים של סוזוקי מפגינים איזון מושלם

לטענת סוזוקי, הסוויפט החדשה, למרות דמיון עיצובי ניכר לדור המוכר, היא מכונית שונה לחלוטין שעושה שימוש בפלטפורמה חדשה וקלה שתורמת רבות להפחתת משקל שצפוי להיות נמוך מ-850 קילוגרם – נתון שקשה מאוד לפגוש במכוניות מודרניות.
את שינויי העיצוב הבולטים ביותר ניתן לפגוש בפרונט הכולל כעת אף בולט שבמרכזו סבכה גדולה ובתי גלגלים תפוחים.
בצדודית השינוי המרכזי הוא העתקת ידיות הפתיחה של הדלתות האחוריות לחלק העליון של הדלת בסמוך לקורה C שצבועה בחלקה בשחור, ומאחור הסוויפט החדשה יוצרת אפקט של רכב רחב יותר הודות לפנסים בעיצוב שונה, לפגוש מסיבי יותר ולמכסה תא מטען שכולל צמד ספוילרים אינטגרליים מעל ומתחת לשמשה האחורית.

תא הנוסעים עוצב מחדש עם דשבורד בעיצוב אלגנטי יותר הכולל בקונסולה המרכזית מסך של מערכת בידור עם אפשרות לסנכרון למערכות ההפעלה לרכב של אנדרואיד ואפל.
עם זאת דיפוני הדלתות וריפודי המושבים מזכירים את הסוויפט המוכרת וניכר כי יש לצפות לפלסטיקה פשוטה, נוקשה אבל שורדת.

גם מתחת למכסה המנוע אין מהפכות גדולות: גרסת הבסיס תוצע עם מנוע ה-1.2 המוכר שמשמש את הדור הנוכחי שישודך בסוויפט החדשה לתיבה אוטומטית רציפה במקום תיבת 4 ההילוכים הפלנטארית המיושנת.
ביפן ניתן יהיה לקבל את הסוויפט גם עם יחידת הנעה היברידית זעירה המשלבת בין מנוע ה-1.2 למנוע חשמלי קטנטן שנטען מבלימה רגנרטיבית ומעלה את ההספק הכולל במספר כוחות סוס בודדים.

למרות שמה המבטיח, גרסת ה-RS הכביכול ספורטיבית מגיעה עם מנוע 3 צילינדרים טורבו בנפח 1.0 ליטר המפיק 100 כ"ס שככל הנראה לא יציג תאוצות שיצמידו אתכם לגב המושב.
עם זאת, בהחלט ניתן לצפות להתנהגות כביש טובה ומהנה שאפיינה את הסוויפט בעשור האחרון.

סוזוקי תציע בסוויפט החדשה, לפחות בחלק מהשווקים ובחלק מרמות הגימור, מפרט מערכות בטיחות אקטיבי עשיר למדי שיכלול עמעום אוטומטי של האורות הגבוהים, בקרת שיוט אקטיבית, בקרת סטייה מנתיב ובלימת חירום אוטונומית במהירויות עירוניות.
הסוויפט החדשה תושק, כאמור, בתערוכת ז'נבה וצפויה להגיע לישראל במחצית השניה של 2017.