• Ad
  • גרמניה בבית צרפתי: ראיון עם מנהל התפעול העולמי של אופל

    אחרי שהושלמה עסקת הרכישה של אופל על ידי PSA נפגשנו עם מנהל התפעול של החברה לשיחה על עתידו של המותג בארץ ובעולם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עסקת הרכישה של אופל על ידי קבוצת PSA התבצעה אמנם לפני כחצי שנה, אבל היא מוסיפה לעשות כותרות בתעשיית הרכב באירופה. גם לאחר שתהליך הרכישה הושלם, ואופל פרסמה תוכנית אסטרטגית חדשה, לא מעט שאלות תלויות עדיין באוויר, כמו למשל כיצד ישולבו הדגמים השונים של אופל בין אלה של פיג'ו וסיטרואן, מה הכיוון שאליו יפנה המותג הגרמני, או אם באמת PSA זקוקה לחברה שרוב דגמיה מקבילים או אף מתחרים באלה שלה.

    כמה מן השאלות האלה שאלנו את ויליאם מוט, מנהל התפעול הבינלאומי של אופל, אשר ביקר כאן לאחרונה יחד עם ז'אן כריסטוף קאמר, סגן נשיא PSA, וזאת, אפשר להניח, כדי להציג גם בפני היבואנית הישראלית, קבוצת 'שלמה', את פרטי התכנית.

    נוסף לכך שהביקור של שני בכירים אלה מאפשר ליבואנית להיערך מבעוד מועד לקראת שינויים שצפויים באופל, יש בו גם חשיבות נוספת, אישית יותר. בדברי הימים של שוק הרכב הישראלי רשמה חברת שלמה את אחת האכזבות הגדולות של הענף כאשר נאלצה לוותר על חלקה בזיכיון היבוא של סקודה בעקבות ההשתלטות של פולקסווגן על החברה הצ'כית. סקודה, שהפכה  ממותג מזרח אירופאי שולי לאחד המותגים המצליחים והרווחיים ביותר בקבוצת פולקסווגן, מחזיקה כיום בתואר המותג האירופאי הנמכר ביותר בישראל, עם כ-20 אלף מכוניות חדשות  בשנה.

    עוד ב-TheCar
    אופל אינסיגניה החדשה בישראל
    מבחן השוואתי: אופל קורסה מול סיאט איביזה וסיטרואן C3

    אנשי קבוצת שלמה ממש לא רוצים לחוות שוב חוויה מסוג כזה, בעיקר לאחר שהשקיעו כל כך הרבה משאבים בשיקום המותג והשבתו מתהום הנשיה אל התודעה המקומית. המפגש שלנו עם שני הבכירים, בהנחה שהם דיברו בכנות ושכוונותיהם יתממשו, עשוי להרגיע את אנשי שלמה מפני שהגרמנים מבטיחים שהם מרוצים מפעילות אופל בישראל ומאמינים בעתיד שלה ושלהם כאן. "אני חושב שלמותג אופל יש הרבה פוטנציאל בשוק הישראלי, פוטנציאל שהיבואן המקומי עושה מאמצים גדולים כדי לממש", ציין מוט בתחילת שיחתנו והוסיף: "אני משוכנע שעם הדור החדש של המוצרים של אופל יגדל נתח השוק של המותג באופן משמעותי בשנים הבאות."

    ויליאם מוט (משמאל) לצד חזי שייב מנכ"ל אופל ואסי שמלצר.

    מהפך בהיצע הדגמים

    התוכנית האסטרטגית שאופל חשפה  כוללת מהפך משמעותי בהיצע הדגמים של החברה: בתחילת העשור הבא יתבססו כל דגמי החברה על שתי פלטפורמות עיקריות שמשותפות לדגמי פיג'ו וסיטרואן, וזאת לעומת תשע פלטפורמות כיום.

    כבר בשנתיים הקרובות צפויה אופל להציג תשעה דגמים חדשים על בסיס דגמי PSA, כלומר שמדובר במהפכה של ממש.

    מצד שני,  מוקדם עדיין לברך על המוגמר: לאחרונה נחשף ש-PSA דורשת מג'נרל מוטורס כספים בחזרה בטענה שהאמריקנים לא חשפו בפניהם מידע מהותי אודות כך שכדי לעמוד בתקנות זיהום האוויר הם התכוונו לסבסד באופן מוגזם את המכונית החשמלית שלהם, 'אמפרה'. מוט לא יכול היה לחשוף פרטים בנוגע לנושא זה במהלך הראיון איתו, אבל צייד אותנו בלא מעט תובנות מעניינות אחרות אודות עתיד המותג הגרמני תחת שלטון צרפתי.

    ש: מה המטרות של אופל לטווח הקצר, עם השלמת תהליך הרכישה?
    ת: "אין זה סוד שאופל לא הייתה חברה רווחית במשך לא מעט שנים, והמטרה הראשונה שלנו היא להפוך אותה כעת לרווחית. בשלב ראשון נצמצם את עלויות הייצור ונפסיק ייצור של דגמים שאינם רווחיים, אבל אי אפשר להסתפק בכך. בשלב שני נציג דגמים חדשים על בסיס פלטפורמות משותפות, וזאת כדי לחסוך בעלויות. אנחנו נרצה למכור יותר מכוניות, זה ברור, אבל המטרה הראשונה היא קודם כל לצמצם עלויות ולעבור לרווח תפעולי כבר בשנת 2020".

    ש: ישנה חפיפה די גדולה בין דגמים של אופל לאלה של PSA. איפה בדיוק אופל תמצב את עצמה?
    ת: "בתהליך האיחוד התעקשנו שאופל תישאר מותג עצמאי, וזה יישאר כך. לצורך זה עלינו להדגיש את הייחוד שלנו בשוק צפוף, והייחוד הזה יבוא לידי בהדגשת העובדה שאופל הוא מותג גרמני. מרכז הפיתוח והעיצוב של אופל יישאר בגרמניה, ואנחנו נדגיש ערכים של איכות וטכנולוגיה שמצופים ממותג גרמני".

    ש: כשפרסמתם את התכנית העסקית של החברה הודעתם שתציגו 9 דגמים חדשים בשנתיים הקרובות. מה צפוי לנו בעתיד הקרוב?
    ת: "היצע הדגמים של אופל ישתנה, תוך כדי כך שאנחנו לוקחים בחשבון את השינוי בהעדפות הקהל. הצגנו שני דגמי קרוסאובר חדשים ומודרניים, קרוסלנד X וגרנדלנד X. קרוסלנד תופס את מקומה של 'מריבה' בגלל שטעם השוק השתנה, ולקוחות מעדיפים כיום קרוסאוברים על פני מובילי נוסעים.

    לקראת סוף 2018 נציג את קומבו החדש, שיתבסס על פלטפורמת הדור הבא של ברלינגו, כך שלמעשה אנחנו נהיה הראשונים להשתמש בה. ב-2019 נציג דור חדש לגמרי של קורסה, שיציע גם גרסה היברידית. למכונית הזאת יש משמעות גדולה עבורנו מאחר וזה הדגם הנמכר ביותר של אופל באירופה. מצד שני, דגמים שייצורם יופסק הם 'מוקה' ו'קארל' (תואמת שברולט ספארק אשר לא משווקת בישראל – א.ד.) שמבוססות על פלטפורמות של ג'נרל מוטורס".

    אופל קורסה – דור חדש וגרסה היבירידית ב-2019

    ש: זה אומר שתישארו בלי נציגה בסגמנט המיני?
    ת: "אנחנו נמשיך לייצר את 'אדם' שהיא מאד ייחודית בסגמנט שלה. אנחנו שוקלים גם להציג מחליפה לקארל".

    ש: גרסה משלכם ל-108/C1 שמיוצרות בשיתוף טויוטה?
    ת: "עוד מוקדם מידי לדעת".

    ש: יש סיכוי שזאפירה תוחלף בקרוסאובר בעל 7 מקומות?
    ת: "עוד מוקדם לקבוע. זפירה מצליחה מאד בנישה שלה, וכרגע לא מתוכננת לה מחליפה בשנים הקרובות. אבל יתכן מאד שנציג גם רכב פנאי עם 7 מקומות בעתיד".

    ש: מה לגבי גרסת סדאן לאסטרה? יש סיכוי לראותה בישראל?
    ת: "אסטרה ברלינה, שמבוססת על הדור היוצא, מיוצרת רק עבור שווקים מתפתחים במזרח אירופה. הצגנו אמנם אסטרה סדאן חדשה, שמשווקת באוסטרליה, אבל היא מיוצרת בקוריאה על פס הייצור של שברולט קרוז, ומכיוון שאירופה היא שוק שמעדיף תצורת האצ'בק אין לנו כוונה להתאים אותה לתקינה אירופאית".

    ש: מה לגבי דגמים היברידים וחשמליים?
    ת: "צברנו הרבה ניסיון בפיתוח דגמים חשמליים והיברידיים במהלך השנים עם ג'נרל מוטורס, וניישם את הידע הזה בעתיד. עד סוף העשור נציג ארבעה דגמים בעלי הנעה ירוקה ובהם קורסה היברידית וגרסה היברידית לגרנדלנד X".

    ש: הקשר עם ג'נרל מוטורס ימשך בשנים הקרובות?
    ת: "כן. אין אפשרות לבצע התנתקות מוחלטת בזמן כה קצר, ועדיין יש לנו דגמים ופרויקטים משותפים. אינסיגניה החדשה תיוצר בשנים הקרובות גם עבור ביואיק, אבל באופן טבעי דגמים שמבוססים על פלטפורמות של ג'נרל מוטורס יופסקו להיות מיוצרים במהלך השנים הקרובות".

    ש: האם כעת אופל יהפוך להיות מותג גלובלי, או שהוא יישאר בגבולות אירופה?
    ת: "תחת ג'נרל מוטורס דגמי אופל שווקו גם במדינות כמו אוסטרליה וסין, אבל לא תמיד עם סמל אופל עליהן. אנחנו שוקלים להתרחב גם לשווקים נוספים, אבל במידה ונעשה זאת זה יהיה לשווקים שבהם יש חשיבות לערך של מותג גרמני".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.