• Ad
  • ענקית הרכב האמריקאית חושפת פרטים נוספים לקראת השקת המכונית הראשונה בעולם  ללא הגה ודוושות כבר ב-2019
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לא מדובר בשעשוע פוטושופ פרי דמיונו של ילד מחשבים משעומם או באיזה איור אילוסטרציה בדיוני שמלווה כתבה על עתיד עולם הרכב, התמונה שאתם מביטים בה ,אשר מציגה תא הנוסעים של מכונית ללא נהג, צורפה להודעה רשמית לעיתונות שענקית הרכב ג"נרל מוטורס פרסמה בסוף השבוע ומתייחסת למכונית ללא הגה ודוושות שלטענתה תגיע ליצור סדרתי כבר בשנה הבאה.

    עוד ב-TheCar:
    משרד התחבורה חנך מסלול ניסויים ראשון בישראל לרכב אוטונומי
    המכונית האוטונומית של פורד תחלק לכם דוחות מהירות
    אפל סוף סוף מאשרת באופן רשמי: אנו מפתחים מכונית אוטונומית

    לפני מספר חודשים מארי בארה, מנכ"לית ג'נרל מוטורס, הפתיעה והבטיחה כי הענקית האמריקאית נמצאת במרחק של חודשים מהשקת רכב ללא נהג, בינואר נודע כי הענקית מדטרויט כבר פנתה לגורמים הרשמיים כדי לקבל אישור פדראלי להשקת מכונית אוטונומית מלאה ב-2019 וכעת החברה חושפת פרטים נוספים ומדווחת על ההכנות שלה לקראת עלייתה לכביש של מכונית ראשונה ביצור סדרתי ללא הגה ודוושות.

    הרכב האוטונומי המלא של ג'נרל מוטורס יהיה מבוסס על השברולט בולט החשמלית אשר לטענת אנשי הקונצרן הוא הרכב הראשון בעולם שתוכנן מלכתחילה גם לשמש כמכונית ללא נהג.

    בהודעה לעיתונות  ג'נרל מוטורס אף חושפת כי המכונית תיוצר במפעל החברה במישיגן לצד הקרוז הסוניק והבולט ומתגאה גם בעובדה כי גם מערך החיישנים, המצלמות ומכ"מי הלידר התלת מימדים שהמכוניות תצויד בהם הם מפיתוח ויצור עצמי.

    לקראת ההשקה, הוחלט להשקיע כ-100 מיליון דולר בשדרוג המפעלים בהם תיוצר המכונית ומערכות הנהיגה המתקדמת שלה. "אני בטוח ביכולת של העובדים שלנו ומשוכנע כי הניסיון והידע הרב שצברו במהלך פיתוח ובניית שלוש דורות של אבות טיפוס אוטונומיים שכללו מאות רכבים שנבדקו בתנאי אמת בסביבה אורבאנית מאתגרת, כמו גם רכבים חשמליים מתקדמים דוגמת הבולט, יאפשרו לדגם היצור הסדרתי להיות חף ממחלות ילדות וערוך להשתלבות מלאה בתנועה ללא התערבות אנושית" הסביר דן אמאן, נשיא הקונצרן, "במקביל ליצור כלי רכב מסורתיים, ג'נרל מוטורס כבר הבינה לפני כמה שנים כי עליה להיערך לעתיד ולהיות בחזית הטכנולוגיה עם פתרונות מתקדמים לניידות בין עם מדובר בכלי רכב נטולי פליטות מזהמים ובין אם במכוניות ללא נהג."

    במידה שלא יהיו עיכובים בלתי צפויים בדרך והבולט ללא הגה ודוושות אכן תגיע ליצור סדרתי בשנה הבאה, ג'נרל מוטורס, אשר אגב מחזיקה מרכז מחקר ופיתוח בישראל העוסק בדיוק בפיתוח הטכנולוגיה הזו, תשיג פער של ממש אל מול יצרני רכב אחרים כמו טסלה, ב.מ.וו ו-וולוו וחברות טכנולוגיה כמו גוגל ומובילאיי שסימנו את 2021 כתאריך יעד להשקת טכנולוגיה אוטונומית מלאה אך טרם פרסמו מועדים מדויקים  לפריסה רחבה של הטכנולוגיה בדגמים ביצור סדרתי.

    מן העבר השני יש לציין שרק לפני מספר חודשים, בעת הצגה של הטכנולוגיה האוטונומית של שברולט לעיתונאים ברחובות סן פרנסיסקו, המכונית התבלבלה מספר פעמים, נקטה זהירות יתר ולבסוף חייבה התערבות אנושית.

    מעל לכל צריך לזכור שלצד קפיצת הדרך הנחשונית של הטכנולוגיה בתחום בעשור האחרון, לא לגמרי ברור אם בצד השני של המשוואה- בני האדם באמת מחכים לה, מוכנים לצאת מחוץ למשוואה וששים להפקיד את חייהם בידי מוח רובוטי של מכוניות אוטונומיות.

    לפחות לפי הממצאים של סקר רחב היקף שנערך על ידי ה-AAA, איגוד הנהגים האמריקאי, התשובה לכך היא ממש לא ועל פי הסקר כמעט שני שלישים מהנשאלים טענו כי הם כלל לא מעוניינים במכונית אוטונומית אף וציינו כי הם יפחדו לעשות בה שימוש.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ג'נרל מוטורס נערכת להשקת מכונית ללא נהג בשנה הבאה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.