• Ad
  • המתחרה של אובר שולטת כעת בכ-28% משוק הנסיעות המשתפות בארה״ב. השירות החדש מאפשר להוזיל את עלויות הנסיעה למשתמשים, והוא כרוך באיסוף ופיזור שלהם במרחק של כמה מאות מטרים מנקודת המוצא והיעד, כמו גם בשיתוף הנסיעה עם לקוחות נוספים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת ההסעות המשותפות ליפט (Lyft) נכנסת גם היא לתחום הנסיעה המחולקת. החברה האמריקאית השיקה בשבוע שעבר שירות חדש בשם Shared Saver אשר פועל במתכונת דומה לזו של החברה הישראלית הבינלאומית ויה (Via), כלומר שיטה שמזכירה מוניות שירות.

    ליפט פעלה עד עתה בתחום ההסעות המשתפות, כלומר "שידוך" בין נהגים שנוהגים במכוניותיהם הפרטיות (או השכורות) לבין משתמשים שזקוקים לנסיעה, ממש כמו אובר. כעת נוספה לאפליקציה שלהם פונקציה שמאפשרת למשתמשים לחסוך כמה דולרים אם הם מוכנים להגיע אל נקודת איסוף (במקום שהמכונית תגיע ממש עד אליהם כמו ב"ספישל"), ואז לחלוק את הנסיעה עם נוסעים נוספים שייאספו גם הם מנקודות איסוף במהלך הנסיעה. בעת הזמנת נסיעה והגדרת יעד של כל אחד מן המשתמשים קובע "האח הגדול" של ליפט את מסלול הנסיעה האופטימלי מבחינת הנהג, ומפנה כל אחד מן המשתמשים אל נקודת איסוף קרובה אליו. לדברי ליפט, המשתמשים נדרשים ללכת ברגל מרחק לא רב, כזה שלא יעלה על "כמה בלוקים", והם גם יורדים מן הרכב בנקודת פיזור שממנה עליהם ללכת עד כמה מאות מטרים אל היעד שלהם.

    ליפט, אשר הוקמה בשנת 2012 כחברת נסיעות משותפות, החלה להציע נסיעות מחולקות ביוני 2018, ואז גם חנכה את הקונספט שבו לקוח אמנם נאסף מביתו (ולא מנקודת איסוף אליה הוא נדרש ללכת) אבל בהמשך הדרך חולק את הנסיעה עם לקוחות נוספים. לדברי החברה, מאז השקת שירות הנסיעה המחולקת בוחרים כ-35% מן המשתמשים בשירותי החברה לחסוך כסף ולהשתמש באפשרות הזאת. 65% מן הלקוחות עדיין מעדיפים את הדרך הקונבנציונלית שדומה ל"מונית ספיישל". אנשי ליפט צופים שבשנה הבאה יהיו כמחצית מן הנסיעות בשירות שלה נסיעות "מחולקות", בין אם באיסוף מנקודת המוצא או מנקודת איסוף. נכון להיום ליפט פועלת כמעט אך ורק בארצות הברית ובקנדה, שם היא שולטת בכ-28% משוק הנסיעות המשתפות.

    מסך האפליקציה, בעת השימוש ב-Shared Saver. תמונה: החברה

     

    אגב, בשבוע שעבר הכריזה מויה (MOIA) – חברת בת בבעלות מלאה של קבוצת פולקסווגן – שגם היא משיקה שירות  נסיעות מחלוקות, אם כי בשלב ראשון רק במסגרת פיילוט. מויה קיבלה אישור להפעיל את השירות שלה בעיר המבורג, העיר השנייה בגודלה בגרמניה, והיא מתכוונת להפעיל 100 כלי רכב כאלה כבר בחודש הבא, עם השקת השירות באופן מסחרי ורשמי. מויה מתכננת להוסיף לצי הרכב שלה מכוניות חשמליות באופן הדרגתי, ובתוך כשנה הוא צפוי למנות  500 כלי רכב כאלה. בהמשך צפוי הצי לגדול ל-1,000 כלי רכב.

    המכוניות שבהן מויה תשתמש בגרמניה הן, כמובן, כלי רכב מסחריים מתוצרת פולקסווגן, ואלה יהיו כלים חשמליים טהורים עם טווח נסיעה של 300 קילומטרים בין טעינות. כמו בשירותי נסיעה משתפת אחרים גם מויה מפעילה את הפלטפורמה שלה באמצעות אפליקציה סלולרית שבה מזין הנוסע את כתובת המוצא ואת כתובת היעד. רכב האיסוף השיתופי אוסף אותו, כמו גם נוסעים אחרים, במרחק של לא יותר מ-250 מטרים מן הנקודה שבה הוא נמצא בעת  הזמנת השירות. גם נקודת הירידה מן הרכב מרוחקת לכל היותר 250 מטרים מיעד הנסיעה של הנוסע.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    גם ליפט מאמצעת את קונספט מוניות השירות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.