• Ad
  • מהפכה בפרויקט המכונית האוטונומית של גוגל: ענקית הטכנולוגיה מעבירה את הפרויקט לחברת-בת חדשה בשם Waymo, שתתמקד בשלב ראשון בהטמעת היכולות האוטונומית שפיתחה גוגל בכלי רכב של יצרנים אחרים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בקשת פטנט גוגל 1גוגל הכריזה אמש על שינויים משמעותיים בפיתוח הטכנולוגיה האוטונומית למכונית ללא נהג שלה ומעתה הפעילות תרוכז על ידי חברת-בת חדשה בשם Waymo.
    החברה תשתמש כמובן בטכנולוגיה שפותחה במסגרת הפרויקט בגוגל ותבוסס בעיקר על מאגר הנתונים הענק הכולל מעל ל-2 מיליון מיילים של נהיגה אוטונומית בכבישים ציבוריים ועוד מיליארד מיילים בסימולטורים מתקדמים.

    החברה החדשה, ששמה מגיע מקיצור של way forward in mobility, בשלב ראשון לפחות לא תתמקד בייצור מכוניות באופן עצמאי אלא ככל הנראה במכירת הטכנולוגיה האוטונומית ליצרני רכב מוכרים שישלבו אותה במכוניות שהם מייצרים.
    "המטרה הראשונה של Waymo היא לאפשר לאנשים להשתמש בטכנולוגיה שלנו ביומיום", הסביר ג'ון קרפצ'יק, מנכ"ל החברה. "בדרך לעבודה, בטיולים וסידורים, כדי להגיע בבטחה הביתה אחרי לילה של בילויים וגם לשימושים מסחריים כמו שרותי הסעה, לוגיסטיקה ועוד".

    גוגל אמנם הכריזה בשנה שעברה כי בטכנולוגיה האוטונומית שהיא מפתחת אין צורך בהגה ובדוושות, אך כעת נראה שב-Waymo החליטו לקחת צעד אחורה ועל אף שבעת שימוש במערכת לא יהיה צורך בהגה ובדוושות, כדי להנגיש את הטכנולוגיה לציבור ועל מנת לעמוד בתקנות הרגולטוריות, אלה יהיו קיימים במכוניות שיהיו מצוידות במערכת הנהיגה האוטונומית שהחברה מפתחת ומבוססת על הטכנולוגיה של Google Car.

    עוד ב-TheCar:
    מייסד גוגל רוצה לבנות מכונית מעופפת
    האם פיאט קרייזלר תייצר מכוניות אוטונומיות לגוגל?
    גוגל – מאחורייך: אפל שכרה בסיס צבאי לפיתוח מכונית אוטונומית

    בהחלט יתכן שגוגל לא באמת זנחה את הכוונה שלה לייצר מכוניות בעצמה, אולי גם ללא הגה ודוושות, אך בחברה כנראה ערכו לאחרונה חישוב מסלול מחדש והבינו שזה עלול לקחת עוד זמן ושאם הם לא יפעלו במהירות האפשרית להטמעת הטכנולוגיה שלהם, למרות כל העבודה האדירה שנעשתה, הם ישארו מאחור ויהפכו ללא רלוונטיים כשמערכות נהיגה אוטונומיות מלאות אחרות יגיעו למכוניות בייצור סדרתי.

    גוגל צברה אמנם, עד היום, הכי הרבה קילומטרים אוטונומיים ללא נהג על הכבישים הציבוריים, אך במקביל לא מעט ענקי טכנולוגיה כמו בוש, דלפי, אפל ויצרני רכב כמו אודי, מרצדס, ניסאן, טויוטה, ב.מ.וו, וולוו ואחרים משקיעים במקביל משאבים גדולים בפיתוח יכולות אוטונומיות מתקדמות.

    מכונית ללא נהג של גוגל

    עם זאת, נראה שהחשש הגדול ביותר של גוגל הוא מהשכנה מעמק הסיליקון – יצרנית הרכב טסלה שכבר היום מציעה במכוניותיה מערכת "טייס אוטומטי". אמנם המערכת של טסלה (שבשלב זה מבוססת על טכנולוגיה של מוביל-איי הישראלית) היא לא מושלמת ולא באמת מסוגלת להחליף את הנהג האנושי בכל מצב, אך לאחרונה מנכ"ל טסלה, אלון מאסק, שבשנים האחרונות הוכיח שוב ושוב שיש כיסוי מלא להבטחותיו, הצהיר כי בקרוב, במקביל לתחילת השיווק של המודל 3- המכונית "העממית" של טסלה – החברה תציג "טייס אוטומטי" מדור חדש ובעל יכולת אוטונומית מלאה לחלוטין.

    זאת כנראה הסיבה שב-Waymo מבטיחים שממש בקרוב נהיגה אוטונומית מלאה תהיה זמינה לכולם. עם זאת, בשלב זה לא לגמרי ברור מתי זה בדיוק יקרה והאם החברה החדשה חתמה כבר על הסכמי שיתוף פעולה עם יצרני רכב שישלבו את המערכת במכוניותיהם או שהחברה תציע מערכות עצמאיות שניתן יהיה להתקין בכל כלי רכב מודרני.

    לימוד נהיגה מכונית אוטונומית 997

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    גוגל: נהיגה אוטונומית מלאה תהיה זמינה בקרוב לכולם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.